Bjork3n
Medlem
Ventilerna? svårstartad
Tjenare!
Jo det är så att jag har fått lite problem med min gixxer. (750 - 96)
Det är nämligen så att när motorn blir varm så blir den väldigt svårstartad precis som om den surar eller vad man skall säga, kan tömma batteriet på detta sätt.
När den är kall startar den perfekt och direkt!
Har läst i trådar att det kan vara värt att kolla ventilspelet då detta kan vara lösningen.
Det jag undrar nu är , eftersom hojen går att springa igång och då startar den lätt är det då ventilspelet som spökar?
Startmotor osv låter bra precis som det ska.
En sak till värt att nämna är att när den är varm och står på tomgång och jag ger gas så tenderar den till att dö (ibland) och blir då svår startad igen.
Antar att problemet ligger antingen i ventilspel eller förgasare?
Någon som varit med om något liknande?
Tack på förhand.
Tjenare!
Jo det är så att jag har fått lite problem med min gixxer. (750 - 96)
Det är nämligen så att när motorn blir varm så blir den väldigt svårstartad precis som om den surar eller vad man skall säga, kan tömma batteriet på detta sätt.
När den är kall startar den perfekt och direkt!
Har läst i trådar att det kan vara värt att kolla ventilspelet då detta kan vara lösningen.
Det jag undrar nu är , eftersom hojen går att springa igång och då startar den lätt är det då ventilspelet som spökar?
Startmotor osv låter bra precis som det ska.
En sak till värt att nämna är att när den är varm och står på tomgång och jag ger gas så tenderar den till att dö (ibland) och blir då svår startad igen.
Antar att problemet ligger antingen i ventilspel eller förgasare?
Någon som varit med om något liknande?
Tack på förhand.
Last edited: