Jag har lite frågor.
Skall jag ta ur ventilerna för att rengöra, slipa mm.
eller borde jag ge fan i det ?
Hade funderingar på att porta lite när man väl höll på, men har bestämt mig för att låta bli.
Häller man vätska ovanför ventilerna så är insugsventilerna helt täta men på avgasventilena så bildas det droppar runt kanten.
är det acceptabelt? kan det ändras/bli tätt när sakerna är varma?
Hela förbränningsrummet var sotsvart innan men lite har försvunnit efter att ha gnuggat lite med trasa.
Hojen drog lite olja, runt litern på en 200 mil ungefär.
har vi svaret på bilderna kolven, toppen ?
Hojen en SV650 -02 ca 2400 mil
/Dan
Skall jag ta ur ventilerna för att rengöra, slipa mm.
eller borde jag ge fan i det ?
Hade funderingar på att porta lite när man väl höll på, men har bestämt mig för att låta bli.
Häller man vätska ovanför ventilerna så är insugsventilerna helt täta men på avgasventilena så bildas det droppar runt kanten.
är det acceptabelt? kan det ändras/bli tätt när sakerna är varma?
Hela förbränningsrummet var sotsvart innan men lite har försvunnit efter att ha gnuggat lite med trasa.
Hojen drog lite olja, runt litern på en 200 mil ungefär.
har vi svaret på bilderna kolven, toppen ?
Hojen en SV650 -02 ca 2400 mil
/Dan

Slutade med att matberedaren blev väldigt diffus i plasten (som var klar innan) samt att en av visparna gick sönder...
Normal körning, ja, tills man får upp lite värme känns ju mer rätt. Är det fullgasöppningarna som är viktigast, dvs man kan hålla sig på varv under 3000 (har ju bara 8000 att leka med...) bara det öppnas och stängs fullt? Jag fattar att kolvringar och lopp gillar hårdkörning, men det finns ju andra manicker i en motor också, typ kammar och sånt...