Vems fel var det?

Vems fel var det?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Men dom som sitter och kallar honnom för idiot mm mm visa lite respekt och lite sympati.

Respekt och sympati för vad?

Jag tycker inte det är respektfullt och sympatiskt att göra som han gjorde, det ändras inte av att han dog av att göra det, tvärtom.
 

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Hjärtlösa typer?... På internet har alla åsikter, alla händelser kommer folk att tycka si eller så, ytterst i livet har vi alla ett ansvar för våra handlingar, kolla pollen, ser ut som att majoriteten har en åsikt om vems fel det var, många skulle handlat annorlunda än i detta fallet, visst drog polisen på ett pådrag i lite väl stor skala för ett trafikbrott, men det finns väl inget som hindrar nån från och stanna och ta sitt straff.
Som nån annan sa, medkänslan försvann när jag läste tjejens bortförklaringar och skeva syn på hela händelsen. Det räcker och veta att han skulle bli stoppad , men han sket i det och drog.
 

Koorider

I ride alone, thats keep me alive :)
Gick med
1 Jun 2008
Ort
göteborg
Hoj
-09, Hyosung, GT650R
Jag tycker så jävla lätt för alla att moralpredika här, visst det han gjorde var idioti.. men det finns många idioter i den här världen. Tycker ni varenda en som håller på med ett ngt ungdomshyss ska straffas /ledas/styras in till ett dödstraff?? Jag förstår (och tycker) att polisen ska jaga någon som har mördat/våldtagit/misshandlat någon, även om det innebär döden för den personen! Men att köra mot rött och köra utan körkort, är det tillräckligt stort brott för att dö för det??? Visst han tog sitt liv för att polisen jagade honom, vilket var väldigt korkat, men vissa kanske tar sitt liv om man mobbar/hetsar dem, ska man göra det då?

Jag själv har haft mc-kört från början och kört mc många år, dock pallar jag inte med riktigt rr hoj pga försäkringen är för hög tack vare sådana som den här tråden handlar om.. men oavsett vad så kör jag med vett i skallen, men tycker fortf inte att polisen ska jaga någon som 99,99% av fallen är bara farlig för sig själv, styra honom till döden, även om han borde vetat bättre... men det är många som inte vet det i det här samhället och gör små dumheter, ska alla förtjäna döden? lite mer empati kan jag iaf ha för en 22 åring som kunde inte låta bli släppa rullen när adrenaliet pumpade i en trängd situation, även om jag sj hade handlat annorlunda....det här är helt jävla sjukt land polis jagar en fortkörare till döds, men sedan kommer mördare och våldtäksmän ut efter 2-3 år...
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Nu dog min sista emapti för dig.

Hur gammal är du?

Uttalanden från en traumatiserad 17-åring, som uppenbarligen hade tvivelaktiga referensramar sen tidigare får dig att dra såna slutsatser. Min förhoppning är att insikterna kommer att infinna sig om inte förnekelseprocessen blir permanent. I kris kan vi människor bete oss mycket märkligt pga de skyddsmekanismer som tar över för att öht kunna gå vidare i det som hänt. Skit i vad hon skriver och försök förstå varför hon skriver som hon gör. Martyrkåpan värmer skönt ett tag, det har sin tid innan den måste av för att kunna ta del av livet igen. Tycker inte det verkar som om de närmast berörda riktigt har verktygen för att handskas med det som hänt, de verkade inte finnas i "ryggsäcken" heller. Tragiskt bara att tankar och känsloyttringar hamnar på förstasidor och öppna forum, det gynnar inte någon enligt mitt ringa förmenande.

Om ett barn skriker "jag hatar dig" till mamma eller pappa, smäller igen dörren till rummet under högtidliga bedyranden om att aldrig komma ut igen, tror du på detta eller svarar du med att tala om att man blir ju ledsen och hoppas att han/hon kanske kan tänka sig att tänka om?

Hur många har stött på folk som är till synes oberörda av svåra händelser som drabbat dem? Har någon upplevt att det hunnit upp dem i ett läge där de är bättre rustade att handskas med det skedda?

Egentligen hade jag inte tänkt skriva alls i detta ämne, skuldfrågan kan vi diskutera till döddagar. Det finns mekanismer hos de diskuterande i trådarna som stör mig mer än uppenbara skyddsmekanismer hos de närmast berörda.

Time will tell.
 

ljung_

Invalidos-MC
Gick med
1 Jul 2009
Ort
Norrköping, Åby
Hoj
1993, Honda CBR600F
Jag tycker så jävla lätt för alla att moralpredika här, visst det han gjorde var idioti.. men det finns många idioter i den här världen. Tycker ni varenda en som håller på med ett ngt ungdomshyss ska straffas /ledas/styras in till ett dödstraff?? Jag förstår (och tycker) att polisen ska jaga någon som har mördat/våldtagit/misshandlat någon, även om det innebär döden för den personen! Men att köra mot rött och köra utan körkort, är det tillräckligt stort brott för att dö för det??? Visst han tog sitt liv för att polisen jagade honom, vilket var väldigt korkat, men vissa kanske tar sitt liv om man mobbar/hetsar dem, ska man göra det då?

Jag själv har haft mc-kört från början och kört mc många år, dock pallar jag inte med riktigt rr hoj pga försäkringen är för hög tack vare sådana som den här tråden handlar om.. men oavsett vad så kör jag med vett i skallen, men tycker fortf inte att polisen ska jaga någon som 99,99% av fallen är bara farlig för sig själv, styra honom till döden, även om han borde vetat bättre... men det är många som inte vet det i det här samhället och gör små dumheter, ska alla förtjäna döden? lite mer empati kan jag iaf ha för en 22 åring som kunde inte låta bli släppa rullen när adrenaliet pumpade i en trängd situation, även om jag sj hade handlat annorlunda....det här är helt jävla sjukt land polis jagar en fortkörare till döds, men sedan kommer mördare och våldtäksmän ut efter 2-3 år...


Detta handlar knappast bara om en fortkörning, man sätter inte in så många enheter + helikopter för ett sådant brott.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Jag tycker så jävla lätt för alla att moralpredika här, visst det han gjorde var idioti.. men det finns många idioter i den här världen. Tycker ni varenda en som håller på med ett ngt ungdomshyss ska straffas /ledas/styras in till ett dödstraff?? Jag förstår (och tycker) att polisen ska jaga någon som har mördat/våldtagit/misshandlat någon, även om det innebär döden för den personen! Men att köra mot rött och köra utan körkort, är det tillräckligt stort brott för att dö för det??? Visst han tog sitt liv för att polisen jagade honom, vilket var väldigt korkat, men vissa kanske tar sitt liv om man mobbar/hetsar dem, ska man göra det då?

Jag själv har haft mc-kört från början och kört mc många år, dock pallar jag inte med riktigt rr hoj pga försäkringen är för hög tack vare sådana som den här tråden handlar om.. men oavsett vad så kör jag med vett i skallen, men tycker fortf inte att polisen ska jaga någon som 99,99% av fallen är bara farlig för sig själv, styra honom till döden, även om han borde vetat bättre... men det är många som inte vet det i det här samhället och gör små dumheter, ska alla förtjäna döden? lite mer empati kan jag iaf ha för en 22 åring som kunde inte låta bli släppa rullen när adrenaliet pumpade i en trängd situation, även om jag sj hade handlat annorlunda....det här är helt jävla sjukt land polis jagar en fortkörare till döds, men sedan kommer mördare och våldtäksmän ut efter 2-3 år...



Är det polisens fel att de är ute efter 2-3 år?
Nej just det utan domstolarna.

Läs om läs rätt, de flesta tycker inte att han skulle då eller förtjänade det heller.
Däremot att det var hans eget fel inte polisens!

En del läser ju som Fan läser bibeln.
 

Kexor

Be Quick Or Be Dead
Gick med
3 Jul 2008
Ort
solna
Hoj
R1 - 07
Respekt och sympati för vad?

Jag tycker inte det är respektfullt och sympatiskt att göra som han gjorde, det ändras inte av att han dog av att göra det, tvärtom.

Jag håller med men jag tycker att nivån på dom som sitter bakom tangentbordet och kallar han/hon för idiot mm kan väl fundera lite innan dom klämer ur sig vad som hälst..
jag menar han är knappast ensam om att hålla på och åka på slangen och hålla på och leka vid skogskyrkogården så folk börjar skriva i tidningar?? att vi inte börjar kalla dom som gör det för idioter mm för ärligt talat är det ju bara ett under att det inte hänt något liknande där änu.. :va
 

Koorider

I ride alone, thats keep me alive :)
Gick med
1 Jun 2008
Ort
göteborg
Hoj
-09, Hyosung, GT650R
Detta handlar knappast bara om en fortkörning, man sätter inte in så många enheter + helikopter för ett sådant brott.

som jag förstod så började jaga honom för han körde mot rött från början...men det kanske var annat som inte stod i medierna eller jag missat?
 

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Mosta Hill Sweden
Hoj
har 2 hjul
Finns ingen som helst tvekan över vart ansvaret ligger, hojåkaren som fick dra konsekvenserna av sitt handlande men man kan ju inte annat än undra om det inte ligger något i vad Ken Kennif skriver: Man kan ju inte låta bli och undra om den svartaklädda hojkillen som gör film och som gör narr av polisen kan ha del i att polisen stressade med helikopter på låg höjd och med så många bilar, snuten trodde nog att dom skulle gripa hojbuse NO1. Ja med ett sånt pådrag så känns det som om dom äntligen skulle få den göken, tyvärr strök en ung kille med istället, hade varken hojkort eller koll på bitarna men han hade nog sett alla GR rullar om & om, trist men oförsvarligt....

Att flickvännen spyr galla i pressen och här kommer hon att när hon få distans till detta inse att det inte var det smartaste draget men det är hennes problem....

DP says: Krävs mer man att stanna och ta böterna än att dra....
 

Koorider

I ride alone, thats keep me alive :)
Gick med
1 Jun 2008
Ort
göteborg
Hoj
-09, Hyosung, GT650R
Är det polisens fel att de är ute efter 2-3 år?
Nej just det utan domstolarna.

Läs om läs rätt, de flesta tycker inte att han skulle då eller förtjänade det heller.
Däremot att det var hans eget fel inte polisens!

En del läser ju som Fan läser bibeln.

Du syftade på dig själv angående "En del läser ju som Fan läser bibeln" ?

Sorry men jag utgick att ni förstod att jag inte klandrade konstapel-kalle personligen (han lydde väl bara order och gjorde sitt jobb) utan själva samhället/lagarna.....eller Domstolarna som du väljer kalla det här (även om de också bara gör sitt jobb och följer lagarna)
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Hur gammal är du?

Ja du min ålder spelar väl fan ingen roll här.
Det är en mediakåt och ev pengakåt naiv liten 17 åring.
Men jag är 38 år gammal och har 3 st döttrar 4, 10 och 14 år och vet mycket väl vad du menar.
Men inte fan basunerar jag/de ut i div kvällspress om en massa skitsnack!

Jag är fostrad till att ta konsekvenserna att mitt handlande och försöker lära mina barn det också.

Jag har inte varit helt felfri i mina ungdomsdagar men inte fan skyllde jag på polisen för att de tog mig med trimmad moppe.

Jag hade en kompis i en liknande polisjakt för 20 år sedan och han hamnade i en betongvägg i stans utkant med resultatet omedelbar död.

Inte fan basunerade hans släkt, flickvän och vänner ut att polisen dödade vår son/ pojkvän eller kompis i kvällspressen för att få uppmärksamhet!

Han gjorde ett medvetet val, han hade ivf hjärna till att släppa av sin flickvän innan han letade upp poliserna för att busa med dem!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top