Vems fel var det?

Vems fel var det?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
alt: 300, det är kawasaki´s fel. hade det varit i USA hade dom säkert blivit stämda för det också...

skämt och sido, otroligt tragiskt det som hände, tur i oturen va ändå att inte fler blev inblandade. en ninja i 250 kan ju göra en del skada även om man inte är den som kör...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Sen kanske det är läge med en rejäl straffskärpning för olovlig körning så att folk tänker sig för och begrundar potentiella konsekvenser innan dom begår detta brott. Behöver inte ens vara höga böter eller fängelse, 1000h samhällstjänst biter nog.

Hur tänkte du här?

Höja straffet för den olovliga, det var ju den han smet ifrån då han redan nu inte tyckte det var bättre att stanna och ta konsekvenserna.

Höj straffet för försök att smita från bylingen istället, det var ju tydligen DET straffet som inte var avskräckande nog.

Hade straffet för olovlig varit saft och bullar och straffet för smitning 3 år på kåken så tror jag inte att han hade försökt.

Eller det finns ju såna puckon som skulle kunna leta upp polisen för att få till ett polisjag på skoj...
 

Faeldt

We are 138
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Skog
Hoj
Honda CBR1000RR -08 -SÅLD, Husaberg FS 650 -07 -SÅLD, Honda CB250N-81, Yamaha FZR1000-94
Men klappa igen tråden...............
 

Verran

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
Gsxr 600 06
Jag har redan skrivit här på sporthoj, jag tycker dethär är himla tragiskt att förlora den man älskar mest. Jag har inget att kommentera mer än att alla VET att det var polisen. Så sluta ha dessa diskussioner här. Det räcker med att det finns idioter som snackar en massa skit på andra forum. Det som har hänt är helt ofattbart.

Smärtan går inte att sätta ord på. Jag är så jävla ledsen samtidigt som jag är så jävla arg. Arg på de personer som antytt att de agerat korrekt när de jagat honom i över 45 minuter... arg på de människor som inte förstår poängen i allt och tycker att han får skylla sig själv. Arg på de hjärtlösa poliser som håller ställning till något de har orsakat som "korrekt agerande".

Jag hoppas verkligen ni kan acceptera dethär och respektera att han är död nu, så snälla jag ber er utav hela mitt hjärta sluta skriva en massa dumma grejer., det leder inget vart.

Med massa kärlek från mig som mirakulöst överlevde.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ja, exakt, min första tanke. Jisses.... snacka om skev världsbild.

@Verran, vi förstår att du sörjer din kille men det rättfärdigar inte att lägga skulden på polisen. Det är bara tramsigt att försöka det och du tappar empati på det.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vilken verklighet lever man i när man vill låsa en tråd bara för att det förekommer åsikter som man inte delar?
Vilken verklighet lever man i om man tror att körkort gör vare sig till eller från när man kör i 200+ på allmän väg?
Vilken verklighet lever man i om man tror att polisen tvingar någon att köra över sin förmåga?

Min erfarenhet är att polisen oftast avbryter ett förföljande ganska tidigt om de ser att det börjar bli farligt.
Men om det handlar om en person som man tidigare sett riskera andras liv flera gånger, så måste man någon gång fullfölja.
En död är tragiskt, men kanske billigt ändå.
 

Tingeling

envis
Gick med
18 Aug 2005
Ort
Med Maverick_ou812
Hoj
såld
Jag förstår att det i en situation som denna är lätt att försöka se polisen som syndabock, då det inte bara är smärtsamt att ha förlorat sin älskade, men att dessutom behöva inse att det är hans eget fel. Man gör alla sina egna val i livet. Väljer man att köra mc utan körkort, över lagliga hastigheter och dessutom försöker dra ifrån polisen, då har man ingen annan att skylla på än sig själv när det går illa.

Du ska vara väldigt tacksam att du har möjlighet att leva vidare, som Fürstenhoff skriver kunde det lika gärna varit två omkomna. Men att skylla polisen för detta är bara löjligt och dina kommentarer gör tyvärr inte att empatin för dig ökar.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Citerar Mike från den andra tråden för alla som funderar på vad helikoptern gjorde:

"Jo visst lagras det. Det är till och med så förnämligt att när det gäller Stockholmsområdet så lägger man även ut radardatan på internet (med ett par timmars fördröjning).

Så för den som är intresserad så går det att gå in på
http://webtrak.bksv.com/arn
Sätt datum till den 20/7 och starttiden till 19:37 (UTC-tid).
Då ser man ett ljusgrönt flygplan som lyfter från Arlanda som är döpt till beacon 546. Det är polis 946.

Höjden som visas är höjden över havet men när det gäller Stockholm så skiljer det normalt bara 20-30 meter så inte mkt att orda om.

Så vitt jag kan se så tycks de flyga mellan 350-450 meter hela tiden (jag har dock inte detaljgranskat det hela).

Det saknas en del av inspelningen när de är längst ner i söder och vänder och är då utanför radartäckningen."
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top