Vem vinner WSBK 2009?

Vem vinner WSBK 2009?

• Antal röstningar
    0

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
En liten poll så att vi kan häckla den som trodde fel när vi själva sitter med facit i slutet av säsongen.

1. Spies
2. Neukirchner
3. Haga

Det här var lätt juh!

Spies tror jag kommer ta hem det, faktiskt. Fast det kommer nog bli sjukt tight.

Noriyuki Haga, tveklöst.
Mitt andraval. Det jag sett av Spies hitills har dock imponerat oerhört på mig och ser man till hans historia så vet man att han i prinicp alltid tar poäng. Det kommer göra att han kommer ta titeln före Haga som ju tyvärr fimpar något race för mycket.

Noriyuki Haga, tveklöst.

+1

tokgasande japan need I say more?
Motivering:
Ofta mkt snabb(spektakulär) kan banorna och om ducati får till hojen så blir han svårslagen!

Enda nackdelen kan vara att han inte är helt jämn vilket var enda orsaken till att bayliss kunde defilera i slutet på säsongen! Dock så är han ju mkt jämn om man jämför med andra förare som då och då hittar til pallen men det lilla sista för att vinna vm har fattats sista säsongerna!

Självklart vill jag rösta på Haslam och Stiggy men det får vänta nått år tills dom vant sig!

Last edited:
Mitt andraval. Det jag sett av Spies hitills har dock imponerat oerhört på mig och ser man till hans historia så vet man att han i prinicp alltid tar poäng. Det kommer göra att han kommer ta titeln före Haga som ju tyvärr fimpar något race för mycket.

Ja det var ett svårt val, men jag satte ändå Haga före. Vi får väl se, nån av de två borde det bli. Det är banne mig svårt att se hur någon annan än de två skulle kunna ta hem det. Det skulle väl vara skador eller liknande som kan ställa till det förstås.

Många som röstar men få som motiverar sina val så jag får väl föregå med gott exempel.
Jag tror på Spies av fäljande anledningar.
1. Han är ruskigt snabb och verkar inte ha problem att lära sig banorna fort, antalet nya banor kan ju vara en nackdel.
2. Hojen verkar väl så god redan nu och har rimligen mycket utvecklingspotenial.
3. Han är ruskigt jämn och klantar sig sällan och tar nästan alltid poäng, något Haga inte har varit så bra på. Spies statistik från AMA är ruskigt imponerande när det gäller just detta.
4. Yamaha Motor Italia är ett väldigt bra team och han har med sig Tom Housworth som teamchef.

Spies verkar ju vara en hårding, och med tanke på att han kört skjortan av Mladin i AMA SBK, så är han ju lite av en favorit.

Annars tycker jag det vore kul om Neukirchner fick till det, och får vara skadefri i år, han impade på mig ifjol. Tror även att Corser kan bli farlig OM BMW:n går bra direkt ur kartong.

jag är blå gul optimist så Leon Haslam tror jag på :näsblod

Nej men Spies är en klar kandidat samt haga men corser kan bli farlig

kejsaren från rom skiter ner sig iår igen

Många som röstar men få som motiverar sina val så jag får väl föregå med gott exempel.
Jag tror på Spies av fäljande anledningar.
1. Han är ruskigt snabb och verkar inte ha problem att lära sig banorna fort, antalet nya banor kan ju vara en nackdel.
2. Hojen verkar väl så god redan nu och har rimligen mycket utvecklingspotenial.
3. Han är ruskigt jämn och klantar sig sällan och tar nästan alltid poäng, något Haga inte har varit så bra på. Spies statistik från AMA är ruskigt imponerande när det gäller just detta.
4. Yamaha Motor Italia är ett väldigt bra team och han har med sig Tom Housworth som teamchef.

4. Yamaha Motor Italia teamet ägs nu av Yamaha Europe och heter numera Yamaha World Superbike Team.

I vilket fall tror jag verkligen att detta blir den mest spännande säsongen någonsin i WSBK! Helt sanslöst att vi har ett svenskt team i Superbike VM!:rock

Min topp fem lista:

1. Noriyuki Haga - Ducati - Nu är det på tiden! Haga är het och har en riktig vinnarhoj.
2. Ben Spies - Yamaha - Spies och Yamaha kommer att bli oslagbara, nästan!
3. Troy Corser - BMW - BMW öser ner pengar och vill ABSOLUT tvätta bort gubbstämpeln på hojarna. Vad är bättre än att låta en gubbe vinna race?:D
4. Shane Byrne - Ducati - Shakey är en rutinerad man och kommer att vinna flera race.
5. Leon Haslam - Honda - Kan bli tufft att bli topp fem kanske. Men Leon är en fighter och är en stadig poängplockare med ett gäng pallplatser, kanske en seger?

Jag röstar på Haga. MEN, skulle gärna vilja se Kiyo ta hem skiten.

Haga, jo, hans tid är inne. Känns som nu eller aldrig. Stackarn, som han kämpat, dessutom nu när Bayliss inte är med i matchen längre så tror jag Haga kan andas ut lite granna.

För övrigt tror jag att det kommer vara väldigt många olika racevinnare i år, vilket bara är kul!! Helvete vilken säsong det kommer bli i WSBK!! Vad fan är motoGP för någe?!? :tungan

Biaggi

Tillräcklig förmåga finns både i honom och motorcykeln, det är jag helt övertygad om. Han borde vara en av de mest motiverade, eftersom han snart inte kommer ha fler chanser att få något slags upprättelse efter en, på det hela taget, misslyckad tid i 500/MotoGP. Dessutom kör han för Aprilia igen, som han vann tre av sina fyra titlar i 250 med.

Vore ganska kul om Spies tog ledningen och drev resten av fältet i något slags hysterisk stress inför möjligheten att en fjunig amerikan skulle ta titeln vid sitt första försök. En stress som skulle orsaka do-or-die-manövrar och allmän fientlig stämning i depån.

:tummenupp

Bifogat

• katt.jpg
    katt.jpg
    42.3 KB · Visningar: 41
Last edited:
Visst är det skönt?

Mycket skönt! Den fisförnäma divan kan hålla sig till 4-hjul.

+1

tokgasande japan need I say more?
Motivering:
Ofta mkt snabb(spektakulär) kan banorna och om ducati får till hojen så blir han svårslagen!

Enda nackdelen kan vara att han inte är helt jämn vilket var enda orsaken till att bayliss kunde defilera i slutet på säsongen! Dock så är han ju mkt jämn om man jämför med andra förare som då och då hittar til pallen men det lilla sista för att vinna vm har fattats sista säsongerna!

Självklart vill jag rösta på Haslam och Stiggy men det får vänta nått år tills dom vant sig!

Anledningen till att jag tror på Haga är att han har varit snubblande nära flera år i rad. Men alltid har det vart något som gjort att han blivit snuvad på segern. Med Bayliss borta & med Ducatin i händerna blir han ett vinnande koncept. Det visste även Tardozi (stavning?) och var inte sen att erbjuda Haga platsen som Bayliss ersättare.

Speis är helt klart ett namn att räkna med, dock tror jag att hans erfarenhet av de globala banorna kommer till korta gentemot Haga som har många års erfarenhet. Inte minst Kyalami dit serien återvänder i år.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...