Vem var det ?

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Ok, jag kallar härmed vittne numero:

1# emma082
2# Flipboat
3# Baisarn
4# Croc
5# ak4

och ett par till som jag inte vet vad dom heter på sporthoj. :mad:

Om han inte försökte preja oss av vägen så va han jävligt sugen på att hångla iallafall, för de som kommer sådär nära mig utan att ha tillåtelse att hångla brukar åka på en propp. :huvet

Tror fortfarande inte att nån försökt preja er av vägen.. Däreomt kan jag köpa att han kört om väldigt nära efte som vägen inte är så bred.
Det inte så ovanlgit att det blir tighta omkörningar på den vägen om man vill komma om nån långsammare förare spec i kurvorna då hojen blir "bredare" efter som man måste lägga ner plus att man hänger över med kroppen, det gäller ju inte bara på en vägen utan alla andra små kringelikrokvägar...


Det låter väl mer troligt än att nån försökt preja er av vägen och sen tagit en fika på macken och låssats som det regnar....? :va
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Tror fortfarande inte att nån försökt preja er av vägen.. Däreomt kan jag köpa att han kört om väldigt nära efte som vägen inte är så bred.
Det inte så ovanlgit att det blir tighta omkörningar på den vägen om man vill komma om nån långsammare förare spec i kurvorna då hojen blir "bredare" efter som man måste lägga ner plus att man hänger över med kroppen, det gäller ju inte bara på en vägen utan alla andra små kringelikrokvägar...


Det låter väl mer troligt än att nån försökt preja er av vägen och sen tagit en fika på macken och låssats som det regnar....? :va


Vägen var tillräkligt bred för säkra omkörningar vid detta tillfälle då det inte fanns någon mötande trafik eller ens var i en kurva han drog om mig. Det var inget hänga eller luta vid det tillfället han körde om mig. Dessutom så kanske man ska hålla sig från att köra om när man inte ens är kapabel att köra utan att vingla som en nybörjare över vägen. Den här personen har definitivt inte alla hästar i hagen, alla flugor i planeten och frågan är om han ens har körkort så illa som han körde. Bromsa i kurvor så man håller på att köra av är ju inte direkt någon Valentino Rossi körning och då ska man inte köra som att man tror man är han heller.

Självklart förstår nog de flesta här att han inte med flit försökte preja någon av vägen, men värdelös på att köra var han då han riskerade att göra det.

Låter som att du tar åt dig väldans av detta...kan det vara så att...hmm...:va
 

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Vägen var tillräkligt bred för säkra omkörningar vid detta tillfälle då det inte fanns någon mötande trafik eller ens var i en kurva han drog om mig. Det var inget hänga eller luta vid det tillfället han körde om mig. Dessutom så kanske man ska hålla sig från att köra om när man inte ens är kapabel att köra utan att vingla som en nybörjare över vägen. Den här personen har definitivt inte alla hästar i hagen, alla flugor i planeten och frågan är om han ens har körkort så illa som han körde. Bromsa i kurvor så man håller på att köra av är ju inte direkt någon Valentino Rossi körning och då ska man inte köra som att man tror man är han heller.

Självklart förstår nog de flesta här att han inte med flit försökte preja någon av vägen, men värdelös på att köra var han då han riskerade att göra det.

Låter som att du tar åt dig väldans av detta...kan det vara så att...hmm...:va

Haha ja han är säkert helt världelös på att köra.. Men du sa att han föröskt preja dig av vägen.. Det väl dumt att skriva så om så inte var fallet..
Bromsar han mitt i krurvorna så du håller på att sitta i arslet på han så skulle ju jag iaf kört om.. Men men skit samma...
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Haha ja han är säkert helt världelös på att köra.. Men du sa att han föröskt preja dig av vägen.. Det väl dumt att skriva så om så inte var fallet..
Bromsar han mitt i krurvorna så du håller på att sitta i arslet på han så skulle ju jag iaf kört om.. Men men skit samma...

Vem sa att jag höll på att sitta i hans arsle? :va:krama
 

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Vem sa att jag höll på att sitta i hans arsle? :va:krama

"Bromsa i kurvor så man håller på att köra av"
Höll du på att köra av så borde det ju vart pga att du höll på att köra upp i arslet..
Så förstod jag det iaf, men jag kanske missuppfatta.. :va
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
"Bromsa i kurvor så man håller på att köra av"
Höll du på att köra av så borde det ju vart pga att du höll på att köra upp i arslet..
Så förstod jag det iaf, men jag kanske missuppfatta.. :va

Haha, det va jag som uttryckte mig lite fel, det skulle stå:

Bromsa i kurvor så han håller på att köra av...det var alltså han inte jag som höll på att dratta av vägen ett par ggr.

Jag håller såna avstånd så att jag vet att jag hinner väja eller stanna om den framför gör något oförutsett. :tummenupp
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Han körde om er med dunder och brak, och du låg sedan bakom honom tillräckligt länge för att se att han flera gånger höll på att köra av i kurvor? Så, han körde m.a.o. om er och lade sig sedan bara framför? Får inte den här storyn att gå ihop jag heller.

Edit: jag säger inte att det inte hände, naturligtvis inte, bara att det känns lite som att detaljer har dragits av och lagts till.
 

Zoraxx

Rastlös och lyckligtvis galen
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Åre
Hoj
Yamaha R6 street/stunt, Yamaha R6 (såld), Yamaha WR 400F motard (såld)
Nån som sett en gammal blå Yamaha WR 400 me enduro sulor åka vilse i sthlm? Det var jag i alla fall. Precis kommit upp. Börjar misstänka att ja skulle tatt upp r6:an i stället. Men det kommer.
 

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM smc-r
Kan vi inte bara glömma hela den här galna-bilisten-killen historian nu?
Folk uppfattar saker på olika sätt, om PippiT upplevde det som att hon nästan blev prejjad så är det så, punkt slut. Ingen blev skadad, (tack å lov) det hände för några dagar sen...nu går vi vidare och slutar diskutera detta.

Var är kärleken???
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Han körde om er med dunder och brak, och du låg sedan bakom honom tillräckligt länge för att se att han flera gånger höll på att köra av i kurvor? Så, han körde m.a.o. om er och lade sig sedan bara framför? Får inte den här storyn att gå ihop jag heller.

Edit: jag säger inte att det inte hände, naturligtvis inte, bara att det känns lite som att detaljer har dragits av och lagts till.

Jag låg inte bakom honom överhuvudtaget jag körde inte i de hastigheterna att jag ens skulle ha chansen att få upp min "Keffe" (eller ens skulle försöka). De i vår grupp som körde i det högre tempot är tillräkligt duktiga förare för att avgöra att snubben inte hade alla hästar i hagen när det gällde sin körning.

Det enda ni behöver få ihop är att han drog om oss i en alldeles för hög hastighet och tillräkligt tight för att skapa en olycka och om HAN läser detta så kanske han borde börja tänka på att det inte bara är sig själv han riskerar livet på utan även sina medtrafikanter. punGt.
 

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Rönninge
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
Ok, jag kallar härmed vittne numero:

1# emma082
2# Flipboat
3# Baisarn
4# Croc
5# ak4

och ett par till som jag inte vet vad dom heter på sporthoj. :mad:

Om han inte försökte preja oss av vägen så va han jävligt sugen på att hångla iallafall, för de som kommer sådär nära mig utan att ha tillåtelse att hångla brukar åka på en propp. :huvet


Ja håller med till fullo, Jag låg först och vart utsatt för socialfallet vid två tillfällen det första ggn möter jag honom i mitt körfält då dumfan kör om två bilar i skymd kurva när han sedan får syn på oss vänder han och kör ikapp när oss när vi svänger av mot gottröra vägen. Personen i fråga har varken respekt för sitt eget liv boende runt om omkring och definitivt inte respekt för andra hoj åkare, för att visa att han var så jävla duktig matar han på fullt och dammar om mig efter halva gottröra vägen på rakan där det är nån liten bro och ett hopp så att han wobblar förbi mig i en helvetes fart eftersom jag låg i mitt spår och förberrede för en högerkurva vart jag jävligt skrämd för andra gången av idioten... Mitt råd till arslet är: sälj skiten och håll dig från vägen...
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Jag kan tänka mig att jag vet vem personen i fråga är.

Jag kan säga att den personen är en av väldigt få som jag har fullt förtroende för när det gäller tighta omkörningar och att den personen kör med tighta marginaler så har personen i fråga koll på vad han gör.

OM det är han så brukar han klappa mig på axeln när han passerar på ett hjul :tummenupp
 
Last edited:

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Rönninge
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
Jag kan tänka mig att jag vet vem personen i fråga är.

Jag kan säga att den personen är en av väldigt få som jag har fullt förtroende för när det gäller tighta omkörningar och att den personen kör med tighta marginaler så har personen i fråga koll på vad han gör.

OM det är han så brukar han klappa mig på axeln när han passerar på ett hjul :tummenupp

Jovisst DU kanske har förtroende för den personen eftersom DU har åkt med honom och DU är beredd på hans tighta omkörningar men det skiter jag och alla andra som vart utsatta fullständigt i som tur var körde han om erfaret mc folk, men nästa gång dumfan brassar om en nybörjare t.ex så har vi ytterligare en olycka att diskutera på minnesforumet... och ska jag va helt ärlig så var det ett jävla korkat inlägg utav dig och det står jag för...
 
Last edited:

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Jovisst DU kanske har förtroende för den personen eftersom DU har åkt med honom och DU är beredd på hans tighta omkörningar men det skiter jag och alla andra som vart utsatta fullständigt i som tur var körde han om erfaret mc folk, men nästa gång dumfan brassar om en nybörjare t.ex så har vi ytterligare en olycka att diskutera på minnesforumet... och ska jag va helt ärlig så var det ett jävla korkat inlägg utav dig och det står jag för...


Men om man kör på en väg som många kör fort på, Bulten, Bogan, Gottröra mfl så får man ju faktiskt vara beredd på att att många vill om. :)

Spendera lika mycket tid i backspegeln som framåt så blir du inte så rädd nästa gång :)

Och den där bron som du nämner är sjukt skön att hoppa i :) Du borde prova :)
 

lindman

Ajko for the sound
Gick med
25 May 2009
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
man ska ha koll bakåt fråga vilken bil/mc skollärare som helst
 

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Jag låg inte bakom honom överhuvudtaget jag körde inte i de hastigheterna att jag ens skulle ha chansen att få upp min "Keffe" (eller ens skulle försöka). De i vår grupp som körde i det högre tempot är tillräkligt duktiga förare för att avgöra att snubben inte hade alla hästar i hagen när det gällde sin körning.

Det enda ni behöver få ihop är att han drog om oss i en alldeles för hög hastighet och tillräkligt tight för att skapa en olycka och om HAN läser detta så kanske han borde börja tänka på att det inte bara är sig själv han riskerar livet på utan även sina medtrafikanter. punGt.

1: Du låg inte bakom över huvudtaget men ändå ser du att han håller på att åka av i var och varannan kurva... :va

2: En erfaren förare skiter inte på sig av att en annan gör en tight omkörning... Oerfarna förare däremot vill ha större marginal vid tex omkörningar, av den enkla anlednign att det heltenkelt inte har lika stor kolla som en erfaren förare...

Ja håller med till fullo, Jag låg först och vart utsatt för socialfallet vid två tillfällen det första ggn möter jag honom i mitt körfält då dumfan kör om två bilar i skymd kurva när han sedan får syn på oss vänder han och kör ikapp när oss när vi svänger av mot gottröra vägen. Personen i fråga har varken respekt för sitt eget liv boende runt om omkring och definitivt inte respekt för andra hoj åkare, för att visa att han var så jävla duktig matar han på fullt och dammar om mig efter halva gottröra vägen på rakan där det är nån liten bro och ett hopp så att han wobblar förbi mig i en helvetes fart eftersom jag låg i mitt spår och förberrede för en högerkurva vart jag jävligt skrämd för andra gången av idioten... Mitt råd till arslet är: sälj skiten och håll dig från vägen...

Hm... En sak kan tydligt konstateras iaf... Du kan inte gottröra vägen för fem öre..

Edit: Det inget ovanligt att det vobblar till över bron... Det inget att skita ner sig för... Prova gasa lite så får du se själv...
 
Last edited:

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Ort
sthlm
Hoj
babsan <3
ursäkta men är det här ett skämt?
En tjej som inte kört länge blir rädd och följaktligen arg på någon som kört om så tight att hon känt honom dra längs med hennes ben, och folk tycker hon ska ta det?
Omkörningar i all ära, man kan braka om folk och ibland är dom inte beredda, vi har gjort vår beskärda del omkörningar men fan inte legat och slickat något i sidan, lite mer självbevarelsedrift än så har man.

Stå på dig pips, du fick ju ge honom en liten uppläxning iallafall och han kommer förmodligen inte tillkännage sig här men iallafall, det kan ju var bra som varning för alla andra som ska ge sig ut och köra norrsida, så att inga fler blir rädda när någon helt plötsligt touchar benet menar jag. :gnissla
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top