Vem säljer långa hylsor till spärrskaft?

• Thread starter Thread starter /J
  • Start date Start date

/J

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
GSX400
Nu börjar jag tröttna på att aldrig ha rätt hylsa när det gäller tändstift, antingen är det fel dimension eller så är dom för tjocka eller så saknar dom utvändigt sexkantsfäste eller så är det inte 1/2" fyrkantsfäste eller...ja ni förstår.

Så vart köper jag en sats med långa tunnväggiga hylsor med utvändigt sexkantsfäste för fast nyckel samt invändigt 1/2" fyrkantsfäste?

Gärna från 10mm -22mm så man verkligen vet att man klarar sig. :gnissla

Mekonomen har haft i de storlekar som jag behövt akut.

Edit: Kanske inte med utvändigt sexkantsfäste då.

Mekonomen har haft i de storlekar som jag behövt akut.

Edit: Kanske inte med utvändigt sexkantsfäste då.

Nej det är just det som är problemet, har ringt och kollat med dom men dom hade inget som passade mina krav, biltema verkar heller inte ha.

I värsta fall får jag väl köpa vanliga långa hylsor och be en polare modifiera dom. :gnissla

Ringt och frågat men det var inget den killen kände till, iofs så visste han inte ens vad 1/2" fyrkantsfäste är så man kanske ska knalla in i butiken i gbg nästa gång man är där.

Last edited:
Finns det nåt företag som säljer würth där du bor mån tro? Dom har sådana tändstiftshylsor

Finns det nåt företag som säljer würth där du bor mån tro? Dom har sådana tändstiftshylsor

Ingen som säljer det här vad jag vet men det kanske finns någon som kan ta hem iaf, tål att undersökas. :)

http://handla.swedol.se/shop/showItemList.asp?IT3=288

Hylsorna med 3/8-fattning är nog lite tunnare i godset, men det är ju bara att införskaffa ett spärrskaft med 3/8-fattning eller nå't så'nt här:
http://handla.swedol.se/shop/showItemList.asp?IT3=284

Såg ju ganska bra ut men dom hade ju tyvärr inte utvändigt sexkantsfäste. :(

Last edited:
Har sådana hylsor på jobbet, kan kolla vad det är för märke på dem.

Det finns på Ahlsell, men du måste hitta en hantverkare som handlar åt dig isf.

Jag körde med snikvarianten att svarva en biltemahylsa, när jag åkte ktm 640.
Av någon anledning passade inte mina vanliga tändstiftshylsor i den.
Gamla hederliga tändstiftshylsor i plåt funkar bra också.

Ptja, har man redan spärrskaft mm i 1/2" så är det väl bara att fortsätta med det?

Varför måste TS har utvändigt 6-kantfäste? :va

Precis, då passar hylsorna alla mina spärrskaft utom ett så det är därför jag vill ha 1/2".

Anledning till att jag vill ha utvändigt sexkantsfäste är för att kunna dra på en fast nyckel om det inte skulle finnas plats för spärrskaft. :)

Det finns på Ahlsell, men du måste hitta en hantverkare som handlar åt dig isf.

Ringde farsan och bad honom kolla med dom, han handlar av dom via jobbet. :tummenupp

Last edited:
Ptja, har man redan spärrskaft mm i 1/2" så är det väl bara att fortsätta med det?
Saken är den att de flesta spärrskaft och liknande för 1/2" hylsor brukar vara ganska halvlånga. Då blir det lätt att man överför lite fler newtonmeter till tändstiftet än man kanske hade tänkt om man haft ett kortare spärrskaft.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park