Vem kvadda en Lambo i Järfälla på E18

Fast skatteverket har väl varit ganska hårda med bedömningarna och krävt ganska stor omsättning på uthyrningen. Var ju även nån lirare med en porsche-"taxi" som fick lite eftertaxering...

Jag tror inte skatteverket hindrar folk från att försöka med diverse upplägg. Vissa kör tills de åker fast. Andra har tillgång till bra skatterådgivare och därmed mer förslagna sätt att finanisera sitt motorintresse utan att involvera skattade pengar. Det ligger nog nära till hands att man startar upp en verksamhet som håller på med uthyrning, försäljning eller organisera diverse event kan jag tänka mig. Sedan finns det ju leasingupplägg via utländska bolag har jag förstått.

Dream Car Rental håller till i Kalhäll, måste ju inte vara deras bilar för det, men det känns troligt.
Det andra lite större företaget i Sthlm heter L Event vars bilar opereras av Upp&Ner (som för övrigt smällde en lambo förra året)

Jag såg att någon frågade sig om det var Dream Car Rental på Zatzy:

http://www.zatzy.com/allmaent/389157-tva-ferraris-krock.html

Jag kan tycka att det är lite korkat att hyra ut Ferrari och Lamborghini i den väderlek som råder nu. Vi är inne på slutet av mars och det har varit ovanligt kallt. Det skulle kanske tala för att det är företrädare för bolaget som har varit ute och lekt. Men man kanske inte ska spekulera i sådant. De som vet håller nog tyst om saken. Brukar vara så i kretsar som äger den typen av bilar. Går ni in på Autolife finns det inte någon tråd skapad, men säkert gott om folk som hört via andra kanaler vad som hänt. Djungeltrumman går fort.
 
Passerade norrut strax efter att det klotats.
Pålis å räddningstjänst plockade lambodelar över hela vägen.
Hoppas ingen skadade sig allvarligt.
Speciellt inte några oskyldiga medtrafikanter.

Fel i nyhetsrapporteringen. Bara en lambo inblandad. Vid tillfället för kraschen stod Ferrarin på en parkering 2 mil bort.

Jag har fått mer info och det gick bra för alla inblandade. Lambon hade fått sladd vid inbromsning. Det var en "kund" som körde bilen. Snacka om upplevelse för livet. Inte varje dag man får kvadda en lambo!
 
Last edited:
Fel i nyhetsrapporteringen. Bara en lambo inblandad. Vid tillfället för kraschen stod Ferrarin på en parkering 2 mil bort.

Jag har fått mer info och det gick bra för alla inblandade. Lambon hade fått sladd vid inbromsning. Det var en "kund" som körde bilen. Snacka om upplevelse för livet. Inte varje dag man får kvadda en lambo!

Vad lärde vi oss av det?

Bromsa inte - GASA! :yoparty
 
Behövde lambon bromsa bara för att en "bonny" bara drog ut i vänsterfil och segade sig om en långtradare tro :brynad 200 -> 93km/h och kall asfalt är juh inget bra fäste........
 
Frågan är ju inte vem, ingen jag känner ändå, utan HUR?
Som i, hur fan lyckas man? :va
 
Fel i nyhetsrapporteringen. Bara en lambo inblandad. Vid tillfället för kraschen stod Ferrarin på en parkering 2 mil bort.

Jag har fått mer info och det gick bra för alla inblandade. Lambon hade fått sladd vid inbromsning. Det var en "kund" som körde bilen. Snacka om upplevelse för livet. Inte varje dag man får kvadda en lambo!

Något för Greatdays kanske? Kvadda en lambo. :rock
 
Tja, man gasar järnet och kommer på att man måste bromsa.. Låser allt och kommer på glid?

Mene, är det inte klokare att låta bli? Modern bil med massor av grepp och alla tänkbara elektroniska hjälpmedel skall inte vara särskilt svår att hålla på vägen...
Låsningsfria bromsar lär den ju har haft också.
 
Tjaaaa..kan bara tala av egen erfarenhet.
Med många hästar och hög hastighet kan det va svårt att inte kvadda en bil =/
Smasha en supra för ett par år sedan mellan väsby och täby..en erfarenhet rikare. Så fick man ett finger upp i röven på akuten oxå..mindre mysigt än själva kraschen skulle jag vilja påstå
 
Last edited:
Det finns gränser för vad ABS och antisladd kan reda ut. Utgången känns inte särskilt märklig om man förutsätter att bilen har haft prestandadäck avsedd för sommaren under de temperaturförhållanden som gällde. Föraren rapporterades ha hållit mycket hög hastighet. En plötslig manöver eller hårdare inbromsning räcker för att bilen ska förlora väggreppet. Över gränsen är bilar med mittmotor förrädiska. De växlar snabbt mellan över och understyrning. Föraren har nog mer eller mindre förvandlats till en passagerare samma ögonblick som bilen fick sladd.

Tråd på FB:

https://www.flashback.org/t2113528
 
Äääh. Det handlade om hög hastighet och sen hård inbromsning. Föraren hade börjat parera med stora rörelser istället för att låta elektroniken styra upp det.....


Det finns gränser för vad ABS och antisladd kan reda ut. Utgången känns inte särskilt märklig om man förutsätter att bilen har haft prestandadäck avsedd för sommaren under de temperaturförhållanden som gällde. Föraren rapporterades ha hållit mycket hög hastighet. En plötslig manöver eller hårdare inbromsning räcker för att bilen ska förlora väggreppet. Över gränsen är bilar med mittmotor förrädiska. De växlar snabbt mellan över och understyrning. Föraren har nog mer eller mindre förvandlats till en passagerare samma ögonblick som bilen fick sladd.

Tråd på FB:

https://www.flashback.org/t2113528
 
Är väl ungefär som när jag hyrde skoter en gång. På hemsidan stod det typ 5000 i självrisk vid krockskada. Men när jag skrev på hyresavtalet var självrisken nypriset på skotern. Tror det är betydligt dyrare än 5 lax å skicka en lambo till bilhimlen.
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top