Vem kvadda en Lambo i Järfälla på E18

Lite intressant borde du nog tycka det va ;)
Annars hade du nog inte vetat om de 8 sidorna på flaschpack o skrivit i denna tråd :krama

Nja, bilen tillhör en affärsbekant till mig och jag kör dessutom mina kunder kunder i den. Därför var jag tvungen att kolla upp vad som skrevs.

Hur får man dessa verksamheter att gå runt???

7995kr kostar det att en dag köra en hel dag. Vad kostar försäkring och två bakdäck? Eller räknar man med att kunden sitter på en uteservering med bilen parkerad framför hela dagen?

Hur får man dessa verksamheter att gå runt???

7995kr kostar det att en dag köra en hel dag. Vad kostar försäkring och två bakdäck? Eller räknar man med att kunden sitter på en uteservering med bilen parkerad framför hela dagen?

Försäkringen för det där ändamålet kanske hamnar på 80k/år men det drar man ju in fort. Däckslitage är ju inget problem då kunderna inte får hålla på och slita på bilarna mer än vid normal körning. Jag tror även att endast ett litet fåtal av kunderna missköter sig och av dessa kan man ju debitera en extra kostnad utan problem. Det brukar ju framgå i avtalet man skriver på.

Försäkringen för det där ändamålet kanske hamnar på 80k/år men det drar man ju in fort. Däckslitage är ju inget problem då kunderna inte får hålla på och slita på bilarna mer än vid normal körning. Jag tror även att endast ett litet fåtal av kunderna missköter sig och av dessa kan man ju debitera en extra kostnad utan problem. Det brukar ju framgå i avtalet man skriver på.

+ värdeminskning + kapitalkostnad + service med reservdelar + ...

Exakt så är det. Däcksmönster och koppling mäts innan bilen sticker iväg.

+ värdeminskning + kapitalkostnad + service med reservdelar + ...

Precis, det är ju därför du får betala en summa för att få köra bilen. Sen kan det ju även vara så att företagaren har kommit på ett sätt för att betala sin alldeles egna supersportbil (aftonblads-ord) på ett lagligt och bra sätt...

Precis, det är ju därför du får betala en summa för att få köra bilen. Sen kan det ju även vara så att företagaren har kommit på ett sätt för att betala sin alldeles egna supersportbil (aftonblads-ord) på ett lagligt och bra sätt...

Tittar man på firmornas resultat så verkar den summan vara för låg alltså drivs alla dessa firmor av typen du beskriver... :va

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park