Vem kraschade Millen i Rimbo?

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Jag har blivit överkörd av en Volvo... Det gjorde ont som fan... Jag skulle svänga vänster med mc på landsväg, mötte då en bil som körde utan lysen (det var mörkt) och det small utav bara "#¤"%#" :kryckor Fick en flygtur och landade framför bilen som då körde på mig. Sen när han skulle backa, jag satt fast under bilen, fick han i 1:an och körde över mig... :huvet

Ingens fel sas det, det var bra med det. Jag var mest glad/förvånad att jag levde så jag var mer än nöjd :)

Han kanske trodde de va en grävling och ville göra de ordentligt innan han kollade :rolleyes: !

Tur att du klarade dig även om de måste gjort ont av bara hvete !

Skit samma vems fel de va i denna olycka:mad:
Jag tycker jag de va en dj.. tur att den här killen på Millen klarade sig och inte blev en till i statistiken !
Kör med hjärnan så minimerar ni iaf riskerna !

Jo det kändes... Krossade högerfoten, (7 ben var rakt av, benpior stack ut lite här och där och stortån hangde i skinnet...) korsband av i höger knä och röntgenbilden på vänster knä säg ut som när någon knackat sitt ägg mot en bordskant i en kvart - rätt bra sprucket... Inre blödningar och respirator. (Fast det var nog mest en försiktighetsåtgärd...)

Det gick bra till slut. men har inte kunnat springa sen dess, när det är kallt på vintrarna känns det för jävligt i foten.

Bästa var när jag vaknade på intensiven, med slangar och sladdar överallt... LOL det är en ganska rolig historia... Orkar man berätta den i den här tråden... nääh, för mycket spammande va?

Vi kanske ska gå tillbaka till körskolan, där lär man ut att man INTE ska korsa körbanor om man inte har ett antal hundra meters fri sikt åt båda hållen. Man bör inte stanna och vänta på att få svänga vänster, istället bör man åka och vända på ett säkert ställe (rondell, 'ljusskyddat' fyrvägskors el. liknande) för att sedan svänga in på vägen man skulle in på. Sen att inte en jävel kör efter detta, det må ju vara så men det är så man lär upp folk att köra idag.

Jag tänker inte lägga mig i skuldfrågan i ärendet men med tanke på skadorna på bilen tycker jag inte det ser ut som att det har gått hemskt fort över hastighetsbegränsningen - vilket i min värld inte fråntar bilisten nåt ansvar alls.
Skuldfrågan - som någon sa tidigare - kan debatteras i evighet, en kille ligger på sjukan och har jävligt ont, han kan ha all rätt i världen i ärendet, det gör inte mindre ont för det.

Vi kanske ska gå tillbaka till körskolan, där lär man ut att man INTE ska korsa körbanor om man inte har ett antal hundra meters fri sikt åt båda hållen. Man bör inte stanna och vänta på att få svänga vänster, istället bör man åka och vända på ett säkert ställe (rondell, 'ljusskyddat' fyrvägskors el. liknande) för att sedan svänga in på vägen man skulle in på. Sen att inte en jävel kör efter detta, det må ju vara så men det är så man lär upp folk att köra idag.

Jag tänker inte lägga mig i skuldfrågan i ärendet men med tanke på skadorna på bilen tycker jag inte det ser ut som att det har gått hemskt fort över hastighetsbegränsningen - vilket i min värld inte fråntar bilisten nåt ansvar alls.
Skuldfrågan - som någon sa tidigare - kan debatteras i evighet, en kille ligger på sjukan och har jävligt ont, han kan ha all rätt i världen i ärendet, det gör inte mindre ont för det.

Håller fullständigt med ....

Bra skrivet :)

Hoppas verkligen att denna killen krya på sig och kan komma tillbaka !

Håller med dom som tycker att bilisten verkar vara vållande. Vänstersväng, då har man väldigt mycket skyldigheter och inga rättigheter vad jag vet.

Och att det skulle vara en hetsjakt på sporthojar har inte jag märkt. Läs t.ex. Svd istället för kvällstidning och man finner inga spår av hetsjakt på sporthojar. Vem bryr sig om Aftonbaldet..?

Kolar man skadorna på bilen är de inte så dramatiska. Om inte hojen eller bilen är flyttad efter smällen lär det inte ha gått så rasande fort.

Skulle fordonen vara flyttade för att vara med på samma foto? Inte så troligt.

Han som kraschade var heller inte känd som nån fartdåre i den bemärkelsen.

Klart det låter som det går fort om man kommer och motorbromsar en Mille förbi Stinsen-kiosken i Rimbo...
/H

Klart det låter som det går fort om man kommer och motorbromsar en Mille förbi Stinsen-kiosken i Rimbo...
/H

Om det var precis utanför kiosken kan det knappast ha gått så fort. Det är inte många meter kvar till korsningen vid leisurecenter då?! :va

Eller?

-@

Om det var precis utanför kiosken kan det knappast ha gått så fort. Det är inte många meter kvar till korsningen vid leisurecenter då?! :va
Eller?
-@

Precis. Det är mindre än 50 meter till det korset...

Skadorna på bilen antyder
A; föraren inte redan bromsat omkull sig = varit hyggligt nära.
B; att det inte gått så j-a fort.

Och sen det faktum att hojen ligger så nära infarten. Testa att leka med tanken ett par sekunder om hur långt en hoj i 70 km/h skulle flyga om den dånade in i en Renault 5 snett i sida...

Nej, vi hämtar det brinnande hojen och lägger den här mitt i vägen...

/H

Skadorna på bilen antyder
A; föraren inte redan bromsat omkull sig = varit hyggligt nära.
B; att det inte gått så j-a fort.

/H

Är beredd att hålla med dig, det kan omöjligt ha gått så himla fort, åtminstone inte vid kollissionen. Det krönet(minns jag rätt?) man måste över gör att man inte har lång tid att reagera på och därigenom få ner hastigheten.

-@

Ff ingen som vet vem det var?

Mr.H antydde att det var en bekant till honom iaf.
Jag vill helst höra att det gått bra för killen, och om det är nån man känner - åka och hälsa på. (jag oroade mig ett tag att det var allas vår #Olsson# men det var det inte va?)

Annars avseende allt offtopic: No harm done.
En nyttig debatt, och alla borde tänka sig för två ggr.
Vem som har RÄTTEN på sin sida är ointressant, för det finns bara EN förlorare i alla lägen i kollissionen bil - mc. SÅ att sitta i rullstolen (om man överlever) och kraxa "jag hade rätt, det var iaf inte mitt fel" är klen tröst.
Eller som jag brukar sammanfatta det:

"You may be right. But don't be dead right..."

Last edited:
Ff ingen som vet vem det var?

Mr.H antydde att det var en bekant till honom iaf.
Jag vill helst höra att det gått bra för killen, och om det är nån man känner - åka och hälsa på. (jag oroade mig ett tag att det var allas vår #Olsson# men det var det inte va?)

Solly... Pratade med några kvinnor jag känner i Rimbo ( :rolleyes: ) Och dem påstår att det är någon 30åring från vallentuna. Så mkt vet jag, så mkt vågar jag säga.

Btw, är inte #Olsson# fetgammal? Typ 40?

-@

OK, ponera att alla olyckor med vänstersvängande bilister bara kan skyllas på bilisten. Och?

Kommer de förolyckade hojåkarna tillbaka? Läks skadorna snabbare? Kan man leva ett behagligt liv i rullstol om man får ut pengar för sveda och värk?

Jag har ingen aning om det aktuella fallet, och vill inte alls spekulera i skuldfrågan. Jag reagerar däremot på att en del verkar tycka det är viktigare att kunna skylla på andra, så att man själv glatt kan åka vidare och förvänta sig att leva tills man blir 87, än att kanske lära något av alla ledsamma historier?

Skit samma om det är Lisa 25 med två skrikiga barn som gör ett misstag, eller Lennart 78 med hjärtfel, eller Tjompa 33 med kanylen i armen, eller tre 19- åriga grabbar som lattjar lite. De kommer dessvärre att finnas i trafiken i morgon med. Fråga er i stället vad ni kan göra för att minimera risken att det händer nåt när ni möter dem...

Edit: Doktorn har så rätt, och jag är långsam på knappandet...

Last edited:
Solly... Pratade med några kvinnor jag känner i Rimbo ( :rolleyes: ) Och dem påstår att det är någon 30åring från vallentuna. Så mkt vet jag, så mkt vågar jag säga.

Btw, är inte #Olsson# fetgammal? Typ 40?

-@

Det va ej Olsson han körde hoj idag(enligt jocke från köping) :tummenupp , och jup han är runt 40

Billistens fel. Man chansar inte och svänger framför ett mötande fordon......

Om det nu är ett krön tätt innan denna korsning (som det påstås i tråden) och man inte ser trafiken bakom, när ska man svänga då? Stå kvar o vänta tills krönet eroderar bort?

Nog för att bilister har svårt med oss hojåkare men FÖR HELVETE inse att många av hojåkare gör hela hoj-kooperativet en stor otjänst genom dagliga fortkörningar m.m..... Vi SYNS dessutom för jävla dåligt!
Har sett ett OTAL tillfällen där sporthojare kör som idioter i trafiken. Nu menar jag inte hastighetsöverträdelser i 10-30km över utan 100-150 över!! Satsar knäskrap över skymda krön, kryssar mellan bilar i hög hastighet m.m.

Jag är ingen ängel jag heller, långt därifrån, men jag väljer i alla fall mina tillfällen att gazza. Fri sikt, trafiktomt (oftast) och på vägar jag känner sträckningen på.
Sen 30 och 50 sträckor, dem är heliga för mig. Dels för att inte spä på missnöjet som redan finns hängande över oss hojåkare samt dels för att risken är mångdubbelt större att ngn trampar ut framför en på dessa sträckor.

Jag lider med personen som, just nu, ligger på sjukan och hoppas att han tillfrisknar fort men jag försvarar inte dennes körning. (om allt stämmer med hastighetsöverträdelse och kort sikt)

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!