Vem kraschade Millen i Rimbo?

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date

Dr.Bike

Guest
Jag såg en tidningsbild med en brinnande Mille mitt i Rimbo.
Nån som vet nåt?

Varför säger du djävla bilist?:va

Kanske anser att det ska vara fri fart och fri lejd för motorcyklar genom städer? :va

EDIT: Det är ytterst beklagligt att sånt här händer men kör man, som i det här fallet som vittnen sagt, betydligt fortare än hastighetsbegränsningen tillät, tycker jag att man som motorcyklist får skylla sig själv. Vi har lika stort ansvar som bilister att inte vålla olyckor.

Som sagt, hoppas killen klarar sig utan några fysiska men. Det är inte roligt att läsa om olyckor... :(

Last edited:
Svårt o anklaga nån i sånt här läge.
Bilen gjorde en tokig sväng och hojen körde för fort.

Bilisten svängde väl ut framför

Undrar vad farten var....ånyo en för oss sporthojsåkares existens och överlevnad en tråkig negativ debatthöjning, säkert vansinneskörning inne i stan.
ALLA som kör hoj vet ju om man kör i 50 och en bil svänger bara en bit framför så står man snart still, ja även om man bara hinner bromsa till 25 knyck. Här ser det ut som det har kanats i sida i bra hög hastighet...detta kommer ALDRIG ta slut om inte folk tar sitt förnuft till fånga.
Bild:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1036503,00.html

Hoppas allt reder sig för killen :-(

Absolut, men om det gick till som vittnen berättar så kan man inte skylla något på bilisten. Man kan inte förväntas kunna bedöma hurvida man hinner eller inte om en bil eller motorcykel kommer i tredubbla hastighetsgränsen.

Må så vara men enligt vittnen så höll mc-föraren hög hastighet & då kan man nog inte lasta honom/henne(bilisten) helt för det. Tyvärr är det ofta som vi mc-förare kör på tok för fort & sen skäller vi på bilisterna. En polis sa några väl valda ord åt mig & mina kompisar engång i tiden , ja ni pojkar en sak ska ni veta, ni sanerar er själva, flera som jag känner(kännde) inklusive mig själv"nästan" har tyvärr fått smaka på hans ord. Men då var man ju 21 & odödlig så man tänkte inte så mkt mer på vad han hade sagt. Kanske man skulle ha gjort det.

Jag var andra bilist på plats vid en mc-olycka utanför karlskrona i helgen. en gubbe på runt 70 hade kört ner i diket med en gammal glidare på en väg mellan nättraby och tving. såg förbannat obehagligt ut. hojen på ett ställe, ljuddämpare och packväska på ett, gubbens hjälm på ett annat och slutligen gubben själv liggandes en bra bit bort tvärs över vägen med blod i hela ansiktet, tillsynes livlös.. kändes jävligt kusligt på något vis.
hörde att han fick skallskador men att läget är stabilt.

kör med förstånd!!!

Svårt o anklaga nån i sånt här läge.
Bilen gjorde en tokig sväng och hojen körde för fort.

Tokig sväng, när är det ok att svänga med bilen?
Ska alla ställa bilarna nu när vi plockat fram hojarna efter som att det oftast om inte alltid är bilarnas fel.

Jag vill inte heller anklaga någon men jag har tröttnat på att det alltid är bilisterna som får skit. Jag är absolut inget helgon i trafiken men jag väljer åtminstonde att ta det lungt i tätbebyggtområde.

Sorry Dr Bike att jag inte håller mig till ämnet :pannkyss

kör med förstånd!!!

Håller med. Gasa på rätt ställen för helv.

Känns som man avsiktligt vill köra "mindre" nu när våren precis kommit för det händer alltid en jäkla massor med olyckor då. Bilisterna är inte riktigt vana vid motorcyklisterna än. Vi piloter är inte helt varma i kläderna än och det är ju såå gott att få gasa ur sig på våren.

Skynda inte, vi har hela sommaren på oss att köra av oss.

Såg också något om det, enligt läkarna på sjukan var han allvarligt skadad, men skulle i alla fall överleva.

EDIT:
länk till aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1036503,00.html

"De uppgifter vi har ger inte stöd för att den vänstersvängande bilisten på något sätt brutit mot reglerna, säger Jeanette Durefors."

:va

Fattar inte hur dom kan säga så ...... billisten har väl väjningsplikt oavsett om mc:n körde i 50 eller 150 !!

Tokig sväng, när är det ok att svänga med bilen?
Ska alla ställa bilarna nu när vi plockat fram hojarna efter som att det oftast om inte alltid är bilarnas fel.

Jag vill inte heller anklaga någon men jag har tröttnat på att det alltid är bilisterna som får skit. Jag är absolut inget helgon i trafiken men jag väljer åtminstonde att ta det lungt i tätbebyggtområde.

Sorry Dr Bike att jag inte håller mig till ämnet :pannkyss

Bilisterna som alltid får skit? :confused: :näsblod

Snarare tvärtom, även om många hojåkare inte kör med förstånd. Prova sökfunktionen så kan du se hur många som har gjort trådar om när dom har blivit utskällda el. liknande endast för att dom har kört en hoj/sporthoj.

Gubben min har kört MC i alla år, lillasyster kör och lillebror jobbar på körkortet, när jag skulle börja köra sa farsan lungt, kom ihåg en sak, det är i princip det enda du behöver komma ihåg! ALLA å då menar jag ALLA! tillomed när jag är ute å kör bil, siktar på dig, allt vi planerar att göra är att köra på dig, tänk på det, så akta dig för ALLA bilar i alla situationer, då överlever du förhoppningsvis... sen var min förmaning slut...

Ja han har blivit ramad å påkörd ett gäng gånger själv, men haft turen att klara sig...

Bilisterna som alltid får skit? :confused: :näsblod

Snarare tvärtom, även om många hojåkare inte kör med förstånd. Prova sökfunktionen så kan du se hur många som har gjort trådar om när dom har blivit utskällda el. liknande endast för att dom har kört en hoj/sporthoj.

Jag var lite otydlig, jag menar här bland oss hojåkare. Det som du hänvisar till är det så konstigt att vi får skäll?

Fattar inte hur dom kan säga så ...... billisten har väl väjningsplikt oavsett om mc:n körde i 50 eller 150 !!

Hur ska den kunna ha väjningsplikt om bilisten ser att det inte kommer någon (hojen för långt bort och syns inte än), svänger ut och DÅ kommer en raket i gudafart rakt in i kupén?

Vet du hur långt du kommer på 3 sek i 150 km/h?

~42 meter!

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla