Vem kör vad var i MotoGP 2004?

önsketänkande från mig, vcm får tag i sponsorpengar och utvecklar sin egen motor.
visst har teamägaren pengar men den kassan vill eller kan han ju inte ösa ur alltför länge.
med den korta tid och de relativt oerfarna förarna har vcm, näst efter ducati, imponerat med ett otroligt första år med ny hoj.
Byrne kommer säkert att göra bra ifrån sig, men hojen behöver en större uppdatering.
Dock så kommer Colin vara riktigt farlig, enligt vad tror och hoppas alltså.
 
det är ju Bob MacLean och Peter Clifford som driver/äger teamet.
MacLean är venture kapital snubbe och Clifford är från början ingenjör och senare journalist.
Jag tror pengarna till större del kommer från MacLean nu.
 
Nyteknik skrev:
Ja, han är rik. Undrar hur väl investerade pengar det är att plöja ner dem i ett mindre framgångsrikt MotoGP-team? :va

Tja, wcm har väl varit ganska framgångsrika tidigare. Problemet var att de missade ut på leasingkontrakten på fyrtaktare när de kom.
 
oFFkeFF skrev:
Tja, wcm har väl varit ganska framgångsrika tidigare. Problemet var att de missade ut på leasingkontrakten på fyrtaktare när de kom.

Snarare var det väl Red Bull som röck undan mattan... sen har det gått utför, i samma takt som sponsorpengar uteblivit..

/B
 
Bj.O.rn skrev:
ja ja , den där lilla fabriken i italien ja...

du björn, vad gör vberg nästa år, fick han sålt duccen?

för ett par år sedan läste jag storyn om hur vcm hade det i början, allt va ett moment22, inga pengar inga duktiga förare inga sponsorer inga pengar...
nu är dom ju tillbaka där igen, synd.
Förra gången bröts väl skiten av att en förare gjorde kanon resultat, eller hur va det nu igen?
 
Last edited:
Bj.O.rn skrev:
Snarare var det väl Red Bull som röck undan mattan... sen har det gått utför, i samma takt som sponsorpengar uteblivit..

/B

De har fortfarande rätt gott om pengar, men det var inte pengarna som avgjorde om de skulle få fyrtaktshojar eller inte. Utan det hade väl med problemet att få motorer levererade. WCM är ju ett team, ingen fabrikant, och jag måste säga att de imponerat ganska stort på att försöka fixa fram egna cyklar...
 
oFFkeFF skrev:
De har fortfarande rätt gott om pengar, men det var inte pengarna som avgjorde om de skulle få fyrtaktshojar eller inte. Utan det hade väl med problemet att få motorer levererade. WCM är ju ett team, ingen fabrikant, och jag måste säga att de imponerat ganska stort på att försöka fixa fram egna cyklar...

mig imponerade dom extremt på, näst efter den lilla fabriken i italien björn yrar om jämt.. :lol är det årets tekniska bedrift.
 
R2 skrev:
ja ja , den där lilla fabriken i italien ja...

du björn, vad gör vberg nästa år, fick han sålt duccen?

Vad jag vet så smids planer mellan blöjbyten å vällingkokning, vet egentligen inte mycket mer.

/B
 
Nyteknik skrev:
Minns när Cralle var bisittare under ett 500-race och terroriserade tittarna med "Aaaabeee". "Aaaa" som i "A-lagare" och "beee" som i "bepansrad". Abe som i aktiebolag alltså. AAABEE. Brrrrrrrrr. Jag drabbas av frossbrytningar vid blotta tanken.

:zpy :dummer

Du ska inte vara för hård mot Cralle. Han kan rejsing, även om han inte har någon större språklig talang, vare sig när det gäller det svenska språket eller något annat språk.

Tycker heller inte att alla klagomål på Äpplet är befogade. Det är en kul prick som kan sina saker. Tycker i och för sig att han blir lite stel i teve. Han är roligare lajv, framförallt tillsammans med Sandy.
 
Macho Woman skrev:
Du ska inte vara för hård mot Cralle. Han kan rejsing, även om han inte har någon större språklig talang, vare sig när det gäller det svenska språket eller något annat språk.

Tycker heller inte att alla klagomål på Äpplet är befogade. Det är en kul prick som kan sina saker. Tycker i och för sig att han blir lite stel i teve. Han är roligare lajv, framförallt tillsammans med Sandy.

Om man gillar att upprepa sig och saknar ett vigt munläder spelar det ingen roll hur mycket racing man kan när man sitter i kommentatorbåset. Hårt men sant.

Jag tror inte att speciellt många är missnöjda med Peter Dahlbom. Men hans bisittare förtjänar nog den kritik de fått.
 
Last edited:
Kan man slänga in en fråga här kanske?

Är detta den nya RC 112V ?
Vilken kör dom nu?
Är båda rad-5?

:va


Vad skiljer dom sig med M1 Furtuna?

Bilder!
 

Bifogat

  • RC211V_RHR_1024 copy.jpg
    RC211V_RHR_1024 copy.jpg
    127.8 KB · Visningar: 54
  • honda_rc211v_2003_02.jpg
    honda_rc211v_2003_02.jpg
    113 KB · Visningar: 37
Joker skrev:
Kan man slänga in en fråga här kanske?

Är detta den nya RC 112V ?
Vilken kör dom nu?
Är båda rad-5?

:va


Vad skiljer dom sig med M1 Furtuna?

Bilder!

1. Ny och ny, den utvecklas fortlöpande.
2. Den senaste. ;)
3. Båda hojarna har en V5-motor med tre cylindrar framåt och två bakåt.
4. Yamaha YZR-M1 är en mer traditionell hoj, med radfyra-motor och beprövad teknologi vad gäller fjädring och chassiuppbyggnad, medan Hondan väl får anses som något mer high-tech.
 
Ingen Jacque i MotoGp nästa år.

Olivier Jacque kommer inte köra MotoGp nästa år.

Olivier Jacque has officially announced that he will not be lining up on the grid when the MotoGP World Championship gets underway in South Africa on April 18th next year. The Frenchman, who won the 250cc World Championship in 2000, explained that negotiations with several teams have not borne fruit and after three years in the premier-class he would rather not ride than risk the disappointment of potentially mediocre results.

“Unless I get an interesting offer very quickly I will not compete in MotoGP 2004,” confirmed Jacque on Thursday. “If I get the chance to ride as a substitute during the season I’m not saying I wouldn’t do it – we would have to see. But given the lack of opportunities available in MotoGP at the moment I would rather keep my motivation and enjoyment for riding intact in other disciplines which will be new to me but which will be at the top level.

“In any case I have a very busy December planned in France and abroad. There won’t be a French rider involved in the start of the most important motorcycle championship in the world – which is sad for biking and for French sport in general.


I am going to miss MotoGP but I have no intention of being an extra.”

Jacque spent the 2003 season with Gauloises Yamaha and finished in twelfth place overall, with a best result of fourth place at his home round in Le Mans.
 
Mattias skrev:
1. Ny och ny, den utvecklas fortlöpande.
2. Den senaste. ;)
3. Båda hojarna har en V5-motor med tre cylindrar framåt och två bakåt.
4. Yamaha YZR-M1 är en mer traditionell hoj, med radfyra-motor och beprövad teknologi vad gäller fjädring och chassiuppbyggnad, medan Hondan väl får anses som något mer high-tech.

Så väldigt revolutionerande är väl inte RC211V:n? OK att de har sin "nya" bakfjädringsupphängning men vad mer är mer hi-tech än M-1:an? :va
Är ju ingen Britten eller ELF variant på chassiet direkt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top