Vem kör vad var i MotoGP 2004?

Mattias skrev:
Syns inte det jag skriver eller? Bridgestone supportar inte Proton Team KR i samma utsträckning längre, vilket gör att Aoki (testförare åt Bridgestone) förmodligen lämnar skutan. McWilliams ska köra Aprilia. Kurtis Roberts kör KR5.

Sorry, såg ej detta. Vilka är dina underrättelsekällor?

Hur fan hittar man de olika MotoGP-teamens hemsidor? Finns ju inga länkar någonstans.

Tack så hjärtligt från en som inte haft tid att hänga med på sistone.

Grymt kul förresten med dubbla Ducatiteam. Xaus är ju en kul kille att kolla på, eftersom han är så oberäknelig. Fast oftast så vurpar han ju, förstås... Shakey Byrne är också en kul kille. Typiskt engelsk machoman som kan göra småtykna och underfundiga intervjuer. Det ser jag fram emot.

Idag pa Jerez sa var Shayne Byrne bara 0,25 sekunder efter "suveränen" Colin Edwards bästa varvtid pa den banan med Cuben, Haga var 0,7 sekunder snabbare vid GP:et pa Jerez. Dock var Byrne 1,6 respektive 1,9 sekunder efter Bayliss och Capirossi.
Säger det mest om Byrne, Edwards eller Aprilian?

Goodstuff skrev:
Idag pa Jerez sa var Shayne Byrne bara 0,25 sekunder efter "suveränen" Colin Edwards bästa varvtid pa den banan med Cuben, Haga var 0,7 sekunder snabbare vid GP:et pa Jerez. Dock var Byrne 1,6 respektive 1,9 sekunder efter Bayliss och Capirossi.

Ser man sen till att Randy dePuniet åkte en halv sekund fortare än Byrne på en 250 aprilia säger väl också en del om att fyrtaktsaprilian inte är så bra.
Faktiskt lite impad att Byrne kört så fort direkt ändå. Mindre impad av Aprilias fyrtaktare..

Macho Woman skrev:
Shakey Byrne är också en kul kille. Typiskt engelsk machoman som kan göra småtykna och underfundiga intervjuer. Det ser jag fram emot.

Du lär få längta länge om du vill se Byrne i en post-race intervju. Hur 17 uttalar man hans efternamn? Fasar för de svenska kommentatorernas version... :skrämd

Goodstuff skrev:

Intressant och imponerande/förvånande.

Byrne. Kan han skrälla tro...?

Nyteknik skrev:
Du lär få längta länge om du vill se Byrne i en post-race intervju. Hur 17 uttalar man hans efternamn? Fasar för de svenska kommentatorernas version... :skrämd

Det behöver inte vara en post-raceintervju. Förrejs duger för mig. Man säger Bööörrn. Jag vet. Jag har sett honom rejsa på Brand's Hatch och hört de engelska (duktiga) kommentatorerna tjattra på när han vann ett British Superbikelopp.

Macho Woman skrev:
Man säger Bööörrn.

Jag tänkte mig kanske något i stil med "Bieuurrn" som hade krånglat till det för svenska kommentatorer. Svåra uttal brukar i och för sig inte hindra dem att slipa på sin svengelska. Minns när Cralle var bisittare under ett 500-race och terroriserade tittarna med "Aaaabeee". "Aaaa" som i "A-lagare" och "beee" som i "bepansrad". Abe som i aktiebolag alltså. AAABEE. Brrrrrrrrr. Jag drabbas av frossbrytningar vid blotta tanken.

:zpy :dummer

jupp. lägg ner svenska eurosport. njae men.......
Nyteknik skrev:
Jag tänkte mig kanske något i stil med "Bieuurrn" som hade krånglat till det för svenska kommentatorer. Svåra uttal brukar i och för sig inte hindra dem att slipa på sin svengelska. Minns när Cralle var bisittare under ett 500-race och terroriserade tittarna med "Aaaabeee". "Aaaa" som i "A-lagare" och "beee" som i "bepansrad". Abe som i aktiebolag alltså. AAABEE. Brrrrrrrrr. Jag drabbas av frossbrytningar vid blotta tanken.

:zpy :dummer

oFFkeFF skrev:
Ser man sen till att Randy dePuniet åkte en halv sekund fortare än Byrne på en 250 aprilia säger väl också en del om att fyrtaktsaprilian inte är så bra.
Faktiskt lite impad att Byrne kört så fort direkt ändå. Mindre impad av Aprilias fyrtaktare..

Äh.. Lägg ner ditt eviga tjatande om 250 hitådit :arsele hähä! :hej

Jäkligt impad av Shakey, lite synd att en sån talang slösas bort hos Aprillia bara.. Kommer dom köra hojarna i eget fabriksteam nästa år förresten, nån som vet? Glunkades någonstans om att dom skulle leasa ut hojarna vilket inte bådar gott (avstannande utveckling, större "avstånd" mellan tillverkare å team osv..)

Kommer ihåg när Shakey fick testa för Fast Bikes i nån fjuniorserie dom (tidningen) skulle köra en säsong med (CB500?).

/B

Bj.O.rn skrev:
Äh.. Lägg ner ditt eviga tjatande om 250 hitådit :arsele hähä! :hej

Jäkligt impad av Shakey, lite synd att en sån talang slösas bort hos Aprillia bara.. Kommer dom köra hojarna i eget fabriksteam nästa år förresten, nån som vet? Glunkades någonstans om att dom skulle leasa ut hojarna vilket inte bådar gott (avstannande utveckling, större "avstånd" mellan tillverkare å team osv..)

Kommer ihåg när Shakey fick testa för Fast Bikes i nån fjuniorserie dom (tidningen) skulle köra en säsong med (CB500?).

/B

Jo, det mumlades om att WCM kanske skulle leasa dem. Vilket jag tror skulle gynna aprilia rätt rejält, då WCM sitter på jäkligt mycket pengar, något som aprilia inte har själva. Slipper aprilia "slösa" pengar på vanlig drift så får de mer pengar över till utveckling istället. Vilket nog fanken behövs om deras moppar åker fortare än både edwards och byrne på cuben...

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8