Vem i H-vete brassa om mig på slangen nyss?!

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
lady skrev:
2638594 Det är ju lite ensamt dock men kul å se ansiktsuttrycket på dom i bilarna när man glider upp bredvid vid rödlyset...inte så oft man ser sporthojar ute i december..tack växthuseffekten:yoparty :rolleyes:

Har sett flera fotgängare som kollat extra mycket när man varit ute

Folk kommer att säga "när mc-åkarna är ute i december då vet man att växthuseffekten är här"

H Svensson skrev:

en klassiker, killen får en tvåtaktsutlösning :D

Rekordvarm höst i södra Sverige
Sommartemperaturer på Bohuskusten och värmerekord i Göteborg. I stora delar av landet lyser vintern sin frånvaro.

- De första dagarna i december ser också ut att bli riktigt varma, säger Lars Knutsson, meteorolog på SMHI i Norrköping.

Hösten, det vill säga månaderna september till november, var rekordvarm i Götaland och de södra delarna av Svealand. Sedan 1860 har SMHI genomfört rikstäckande mätningar och aldrig tidigare har hösten varit så mild i den södra delen av Sverige.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=593794&previousRenderType=6

Last edited:
Andersj skrev:
2638573 Även hojsnutarna?

Var det dig jag hejjade på igår på nynäsvägen?

Fan det måste varit dig jag såg på lidingövägen på väg ut mot lidingö?
Blev JÄVLIGT nöjd när jag såg dig på slangen med benet på limpan!! :yoparty

KGK skrev:
2638665 Har sett flera fotgängare som kollat extra mycket när man varit ute

Folk kommer att säga "när mc-åkarna är ute i december då vet man att växthuseffekten är här"
:D :rofl

IronMike skrev:
2636950 Kör mot tyresörakan, frid och fröjd. Lionel Richie på stereon...allt känns harmoniskt, och för en kort stund har man glömt bort sin hojabstinens, hade tom lite julkänsla inom mig, lite sådär myspysig...Till man ser en mörk R1a(!!!!) :huvet som kommer på påfarten från älta mot tyresö... Jag ligger en bit framför. Drar ner rutan.

Det är inte sant :gråta :4skrika

En bit in på rakan, så accar han från 50 m bakom, upp på slangen strax bakom mig, å bara brassar iväg hela rakan på slangen :huvet :mad: :huvet :finger varför jag :tomten :fatta!

Nu kommer jag må psykiskt dåligt i ett par månader till...

30 november dessutom, mitt på kvällen, i mörkret. Bara vi två på rakan :huvet

:4skrika :argpådato

Hmm.. hörde du om dubbarna satt kvar i däcken? Det är ju lag på det efter 1 december. Hur funkar dubb i 300 km däck?

Det är faktikt inte kallare nu än det var vid flera tillfällen i juli för två år sedan å då var det ingen som gnällde om kylan, Själv tältade jag på bågesemestern i + 8 gr med sommarutrustning. Defroster på kåpglaset?

Busafreak skrev:
2639187 Hmm.. hörde du om dubbarna satt kvar i däcken? Det är ju lag på det efter 1 december. Hur funkar dubb i 300 km däck?

Det är faktikt inte kallare nu än det var vid flera tillfällen i juli för två år sedan å då var det ingen som gnällde om kylan, Själv tältade jag på bågesemestern i + 8 gr med sommarutrustning. Defroster på kåpglaset?

det är lag om vinterdäck 1 december till 31 mars OM det är vinterväglag, minst 3 mm mönster. Detta gäller iallafall bilar. vet inte hur det är med motorcyklar.

BlueNote skrev:
2638689 Fan det måste varit dig jag såg på lidingövägen på väg ut mot lidingö?
Blev JÄVLIGT nöjd när jag såg dig på slangen med benet på limpan!! :yoparty

Japp, gjorde precis likadant på sturegatan också! :yoparty

IronMike skrev:
2637370 -honan som satt bredvid mig i bilen trodde jag va i behov av nån slags rättpsykiatrisk vård :huvet

Ähh, du var bara i behov av lite mer sex :tungan

Usch! Det kunde väl komma lite snö så man slipper våndas... Har precis köpt en ny pärla som väntar i garaget... Men den ska inte ut förrän till våren...

bischan skrev:
2639210 det är lag om vinterdäck 1 december till 31 mars OM det är vinterväglag, minst 3 mm mönster. Detta gäller iallafall bilar.
Ja, om vinterväglag råder så måste man ha vinterdäck 1dec-31mars. 1maj-30sept är det dubbdäcksförbud om det inte förväntas ett vinterväglag som motiverar att man använder dubbdäck. "Åretruntdäck" får man ha året runt om man vill.

Detta gäller för personbil, lätt lastbil eller buss med en totalvikt av högst 3,5 ton och eventuellt tillkopplad släpvagn (har man en bil med dubbdäck så måste även släpvagnen ha det, har man en bil med odubbade vinterdäck så spelar det ingen roll vilken typ av vinterdäck släpvagnen har). Det gäller alltså inte för mc, quad och tyngre fordon.

http://www.vv.se/templates/page3____2714.aspx
Det beror alltså på t.ex. lite hur grinig polis det är som stoppar en om det räknas som vinterväglag eller inte. Är det en riktigt grinig polis så kan man alltid ge sig faan på att de hittar någon frostfläck på vägbanan.

Se mera i:
VVFS 2003:22
VVFS 2006:47

Last edited:
Esquire skrev:
2642133 NEJ!!! Oavsett väglag så MÅSTE man ha vinterdäck 1dec-31mars. 1maj-30sept är det dubbdäcksförbud om det inte förväntas ett vinterväglag som motiverar att man använder dubbdäck. "Åretruntdäck" får man ha året runt om man vill.

Detta gäller för personbil, lätt lastbil eller buss med en totalvikt av högst 3,5 ton och eventuellt tillkopplad släpvagn (har man en bil med dubbdäck så måste även släpvagnen ha det, har man en bil med odubbade vinterdäck så spelar det ingen roll vilken typ av vinterdäck släpvagnen har). Det gäller alltså inte för mc, quad och tyngre fordon.

http://www.vv.se/templates/page3____2714.aspx

Se mera i:
VVFS 2003:22
VVFS 2006:47
enl din egna bifogade länk.:va
1 december – 31 mars, om det är vinterväglag.

Turture skrev:
2642143 enl din egna bifogade länk.:va
1 december – 31 mars, om det är vinterväglag.
Humm... Jupp. Där ser man. Jag klantade mig. :huvet

Men "vinterväglag" en väldigt vag och godtycklig definition.

Vinterväglag
I praktiken är det polisen som gör bedömningen om/när det är vinterväglag. Det anses vara vinterväglag om det finns snö, is, snömodd eller frost på någon del av vägbanan.

En annan har varit ute minst engång i veckan hela november. Igår satt jag hemma och va rastlös så det blev en bra sväng vid 21 tiden. Och de ska vara plus grader resten av veckan så det lär bli fler turer. VINTERN ÄR INSTÄLLD I ÅR :yoparty

BÄRSÄRK skrev:
2643873 En annan har varit ute minst engång i veckan hela november. Igår satt jag hemma och va rastlös så det blev en bra sväng vid 21 tiden. Och de ska vara plus grader resten av veckan så det lär bli fler turer. VINTERN ÄR INSTÄLLD I ÅR :yoparty
hm tar eventuellt en tur på torsdag hoppas på vädrets makter:gnissla

bischan skrev:
2643172 EDIT: Turture var före mig med att påpeka detta..
Ja, och jag till och med erkände mitt misstag flera timmar innan du började gnälla. :pannkyss

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul