Vem hade trott att Ferrari skulle tillverka en fyrhjulsdriven bil?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jäkligt otippat måste jag säga. Vem blir först med en sådan som bruksbil året runt? Man bör nog inte vara känslig för ett enormt värdefall och dyra servicekostnader om man låter milen rasa iväg.

http://www.ferrari.com/F151/

Videon tar lite tid att ladda ner tyvärr. Men vilket motorljud! En Ferrari tolva på vinterväglag. Underbart!

Var snygg som fan tycker jag. Ferrari har ju bara gjort en snygg bil senaste åren annars.

Nej, den där saken föll mig inte alls i smaken. Framifrån blir det så väldigt pyramidformad, fronten är så väldigt bred och taket så smalt. Från sidan ser det ut som en Z3 Coupé modell '98 (:tungan)

Och framförallt tror jag inte att den slår Porsche's Panamera eller Aston Martin's Rapide - som dessutom funnits ute på marknaden ett tag redan.

För att vara gjord(beställd) av Ferrari så var reklamvideon jäkligt amatörmässig?

Cool bil dock :)

Ser som sagt ut som en slimmad Z3 Coupé- Inte å snygg, men jag gillar den!

Vad är nästa steg, diesel? Ser den inte ut lite som en BMW 1 kombi som fått en åktur i sämskskinnspressen?

Jag älskar diesel men inte i en sportvagn.

Ser som sagt ut som en slimmad Z3 Coupé- Inte å snygg, men jag gillar den!

Personligen gillar jag Ferrari pga ljudet :)

Annars ska det vara vad det nu är för modell Magnum åker :D
Den enda äkta Ferrarin.
magnum-pi-ferrari.jpg

Var snygg som fan tycker jag. Ferrari har ju bara gjort en snygg bil senaste åren annars.

Vilken modell är det du tycker är snygg annars om man får fråga?

Och framförallt tror jag inte att den slår Porsche's Panamera eller Aston Martin's Rapide - som dessutom funnits ute på marknaden ett tag redan.

Man kan ofta hitta saker att anmärka på på de flesta nya modeller. Tycker det är kul att Ferrari tillverkar den här bilen även om den inte skulle bli någon succé. Ferrari bygger den här bilen för att de kan. Någon riktig konkurrent till Panamera kommer den aldrig att bli.

Vad är nästa steg, diesel?

Vem vet? Porsche sa för ett par år sedan att man aldrig skulle sälja en diesel. Titta på deras motoralternativ i Cayenne och se hur man höll fast vid den utfästelsen. Jag trodde dock att Ferrari skulle hålla fast vid sitt sportbils/GT vagns koncept ännu hårdare. Framförallt hade jag inte väntat mig fyrhjulsdrift från dem.

Personligen gillar jag Ferrari pga ljudet :)

Annars ska det vara vad det nu är för modell Magnum åker :D
Den enda äkta Ferrarin.
[/IMG]

Håller med dig. Ljudet från Ferrari är unikt. Magnum kör en 308 GTS, föregångaren till 328 GTS/GTB. Har kört den senare och det är en fantastik upplevelse. Går att få tag i för överkomliga pengar dessutom.

Jag vill ha en Ferrari California, svart, med spikdäck....

Bifogat

• 2010-Ferrari-California-front-angle-view.jpg
    2010-Ferrari-California-front-angle-view.jpg
    37 KB · Visningar: 93
Last edited:
Jag vill ha en Ferrari California, svart, med spikdäck....

Mjo snygg, men utan loggan skulle ingen fatta att det var en Ferrari..

Håller med dig. Ljudet från Ferrari är unikt. Magnum kör en 308 GTS, föregångaren till 328 GTS/GTB. Har kört den senare och det är en fantastik upplevelse. Går att få tag i för överkomliga pengar dessutom.

Cirkus ?

Last edited:
ser ju ut som en Z3 coupe från sidan.

sjukt nice bil iaf!

De kostar runt 350 tkr och uppåt beroende på historik och skick. Priserna har varit stabila i den regionen väldigt länge.

De är faktiskt förhållandevis bekväma. Jag och en kompis körde ca 110 mil genom Europa i ett sträck. Man får sitta lite snett med vänsterbenet på grund av hjulhuset på förarplats. Kopplingspedalen sitter lite till vänster således och pedalerna är placerade tätt ihop. Man bör inte ha enormt stora fötter eller klumpiga skor på sig med andra ord.

Ettans växel sitter där tvåan är på en normal bil. Trean och fyrans växel sitter väldigt bra strategiskt till. Ofta de växlarna man använder vid aktiv körning.

Över 200 upplevs bilen som lite nervös, men så fort det svänger ligger den helt stabilt. Helt fantastisk känsla. Bilen upplevs som väldigt analog på ett sätt nya bilar inte kommer i närheten av. Finns inga elektroniska hjälpmedel.

Vet inte hur det är nu för tiden, men förr vet jag av folk som stod i kö för att köpa ny Ferrari, och levde på att sälja dem vidare. Om en ny kostade 1 mille så kostade en ny, "beggad", 2 mille. Allt pga långa kötider-tillgång & efterfrågan.

Vet inte hur det är nu för tiden, men förr vet jag av folk som stod i kö för att köpa ny Ferrari, och levde på att sälja dem vidare. Om en ny kostade 1 mille så kostade en ny, "beggad", 2 mille. Allt pga långa kötider-tillgång & efterfrågan.

Jo har en arbetskollega som levde på det ala 90tal, men då hade ferrari bestämt hur många som fick säljas per land och år, det finns inte längre :)

DMan bör inte ha enormt stora fötter eller klumpiga skor på sig med andra ord.

Host!
Har 47or :D

Last edited:
Tja.
Lambo har ju haft fyrkrafs länge.
Dessutom terrängbil.
[YOUTUBE-ID]DjCx-cvP7qY[/YOUTUBE-ID]

I slutet av åttiotalet hojjade vi till Italien.
I Rimini såg jag en parkerad Maserati quatroporte med stort "DIESEL" emblem.
Italienarna verkade tycka att det var lite coolt med diesel.
Men på en Masturbanti?

Ägaren kom och startade.
Knattrade.
Gasade.
Visslade.
Mysigt.

Men hur är den väghållningsmässigt? Känns som den borde vara rätt crappy. Ballongdäck, vekt chassi osv. Men jag kanske har fel.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman