Men vafan...visst tycker man att bilen kanske borde ha varit mer försiktig och stannat för att vara på säkra sidan innan han börja svänga...men det hela handlar om att ALLA motorcyklister vet att skit händer och att bilförare inte har lika bra koll som vi när det gäller andra hojar på vägarna samt deras hastighet. Så 90% ligger definitivt på mc-föraren.
Saker misstolkas och olyckor sker...spelar ingen roll varför. I de flesta fallen sker de inte med flit och de som orsakar olyckan kan ha varit trött, omärksam eller rent av korkad men det är upp till alla parter att göra vad som krävs att se till att olyckor inte sker. Jag litar inte på någon....och ifall jag ser någon framför mig, oavsett situation, korsning, andra filen etc ...så har jag ögonen på dem. För som sagt..olyckor sker oavsett. Ofta har man möjligheten att avstyra en sådan situation själv genom att avara alert och inte lita på någon. Vilket i detta fall vore att antingen sänka hastigheten för att det kanske var en skymd kurva alt så vet han inte att det går att köra in där...eller så borde han sänkt hastigheten för att han ser bilen och för att då vara på säkra sidan. Sedan så har ju bilen någolunda koll då han stannar tvärt för att han inser att han misstolkat hur fort föraren kör....men trots det samt att det finns lagom utrymme på vägen klotar hojen pga....ja....hög hastighet.