Vem fan orkar bry sig längre

Lär jag läste texten började jag fundera jag på hur många semesteranläggningar LO driver utomlands. Den som Wanja var på tillsammans med sin man ligger väl i Italien om jag inte minns fel. Den "Hoffa" besökte var i Spanien. Finns det fler?
Utomlands vet jag inte men här i sverige fungerar väl i princip samtliga fackkontor som semesteranläggningar:D.

Företaget Wäst-bygg i Borås ville ursprungligen ge byggarbetarna cirka 29000 kronor i månaden, men parterna kunde inte enas. I väntan på en överenskommelse krävde facket att de anställda skulle få en så kallad stupstockslön på 22272 kronor. Helt enligt gällande avtal.

Wäst-bygg tyckte att en lönesänkning på 6000 kronor vore orättvis mot byggjobbarna, och betalade i stället ut 28710 kronor. Byggnads svarade med att begära skadestånd om 400000 kronor – och omedelbar lönesänkning.

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/sida-vid-sida-tillsammans-rycker-de-till_3412145.svd

Och så gnäller vissa småföretagare på facket. Undrar varför? Och kom inte dragandes med LAS:
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/las-inget-problem-for-foretagare_3706417.svd

Nä, många småföretagare är ena jävla tomtar som bara gör och tycker som husse (svenskt näringsliv) säger.

Om dom är så starkt emot facket så antar jag att dom inte är med i nån arbetsgivarorganisation heller. Jaså, dom är det? Tänkte väl det. Det är bra att ha en organisation bakom ryggen ibland va?

Gillar inte hur många här i tråden försöker sätta likhetstecken mellan fackförbund och LO/sossarna.
Jag är inte heller nåt stort fan av LO, men tänk på att TCO och SACO tillsammans har fler medlemmar än LO. Finns därför ingen anledning att kasta bajs på hela fackföreningsrörelsen som sådan.

Och så gnäller vissa småföretagare på facket. Undrar varför? Och kom inte dragandes med LAS:
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/las-inget-problem-for-foretagare_3706417.svd

Nä, många småföretagare är ena jävla tomtar som bara gör och tycker som husse (svenskt näringsliv) säger.

Om dom är så starkt emot facket så antar jag att dom inte är med i nån arbetsgivarorganisation heller. Jaså, dom är det? Tänkte väl det. Det är bra att ha en organisation bakom ryggen ibland va?
Det e väl inte så jevla konstigt att vid en ev uppsägning av anställda så ser man till att rensa ut alla som inte kan passa tiden o e måndagssjuka.
Det finns så jäkla många som tror dom kan bete sig hur som helst.
Det är sunt för företaget o övriga anställda om man kan behålla den mest kompetenta delen av företaget.
Det inser säkert du okså.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...