Vem fan är Slingerbult?

benkar skrev:
Om jag nu inte minns fel, en raka som går svagt nerför, kalhygge rakt fram/till höger om vänsterkurvan som börjar "normalt", men sedan nyper till, innan det sedan blir en höger igen. På vänster sida är det skog, och i övergången från nypande vänstern till högersväng, så ligger det på vänster sida en pytteliten grusplan?

Tror kalhygget gjordes för ett år sedan, och av någon anledning började hojarna åka av på löpande band, ev. också så att en varningsskylt/markeringspil som satt i kurvan togs bort när hygget genomfördes.

/B

Det stämmer. Då kan man iaf namnet på en kurva. Då gäller det vara att ta sig igen den ett smidigt sätt. Det blir nog svårare.

Enkelt. Håll ut på höger sida tills du ser igenom svängen, sikta på att hamna så nära mittstrecket som möjligt mitt i chikanen. På så vis har du rätt spår för den efterföljande högern.

Mattias skrev:
Enkelt. Håll ut på höger sida tills du ser igenom svängen, sikta på att hamna så nära mittstrecket som möjligt mitt i chikanen. På så vis har du rätt spår för den efterföljande högern.

Mattias har talat! :bow Lyssna och lär!

Mattias skrev:

Prövat den varianten, men har nog lagt mig för långt från mittlinjen, dvs börjat skära kurvan för sent, och bromsat ner farten för mycket, en smula nojjig över den där kurvan... :rodnar nya försök närmare mittlinjen till våren..

/B

Re: Nu är den testad

smasseman skrev:
Igår åkte jag dit och provade...
... Slutbetyg: :squid :squid :squid :squid
Bara fyra? Då måste du gasa mer. ;)
Men det är klart att det är lite läskigt nu när det är många mopedister ute och lägger snabba höst-varv på "banan".
Ikväll lär det bli en eller ett par repor på Tungelsta Ring om du är sugen?

Re: Re: Nu är den testad

pvcraketen skrev:
Bara fyra? Då måste du gasa mer. ;)
Men det är klart att det är lite läskigt nu när det är många mopedister ute och lägger snabba höst-varv på "banan".
Ikväll lär det bli en eller ett par repor på Tungelsta Ring om du är sugen?

Är också helt säker på att jag måste gasa mer men först måste jag lära mig det andra. Kände mig riktigt rutten på att köra i går, framför allt måste jag lära mig bromsa. Men träning träning...

Skulle gärna hänga på och se hur man ska åka men planen är att träna bort lite fett inför skidsäsongen ikväll. Eventuellt kan det gå att smita undan det.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti