Vem försökte ;) köra ifrån en V70 ut mot Värmdö...

Vad hände med han som "skröt"? Verkar bara vara vanliga SH-are kvar i den här tråden. Vanliga SH-are är iofs inte normala nånstans.

(köra jämt V70 med Hynda 1000, suck.)

Vad jag förstått så kör väl du ifrån dom flesta...oavsett om du sitter på motorcykel eller i bil? :rolleyes:

Jag åkte som passagerare och håller mig ifrån att köra villket garanterat är klart bäst. :krama

Förstår dock inte varför det finns så pass många som får en rolig händelse att spåra ur i så många riktningar som den gjort :va och det med att hitta på egna påståenden om vad som hände eller inte - hursom en kul tråd. :banana

Det verkar underligt egentligen. Jag drog ifrån en Subaru WRX med JRM trimm (typ 320 pållar) med en Ducati 1098, så nog fan kan man dra ifrån en sketen Vulva med en literhoj. Det tar bara lite tid och folk ger ofta upp för att de inte vill riskera att köra strax under 300 längre tid.

Härligt magplask, vart på groggen?

Jag åkte som passagerare och håller mig ifrån att köra villket garanterat är klart bäst. :krama

Förstår dock inte varför det finns så pass många som får en rolig händelse att spåra ur i så många riktningar som den gjort :va och det med att hitta på egna påståenden om vad som hände eller inte - hursom en kul tråd. :banana

Jo du kanske har kört Bulten och vissa andra sträckor tillräkligt. ;)

En volvo med 350hk drar ju jag med min KTM 660 från 2004 och den har standard 58 vilda kusar.

Däremot drog jag jämt med en bmw M5 (500+hk) från 2007. Rejsade 3 rödljus med en kompis M5:a och upp till hundra var vi rätt så jämna. Vann varannan gång ungefär. DOCK drog han från mig som FIFFAN när vi närmade oss hundra knyck.

Jaja, skit samma. MEN om volvon är på västkusten så kissar jag gärna lite på V70n :p

Så, min slutsats är mao. att CBR'en inte drog fullt. Inte ens en kort stund ;)

Har mycket svårt att se hur bilen skulle ha en chans att köra ifrån Hondan!?!
En extremt dålig/trött hojförare skulle vara den enda anledningen.

många stora kukar här på sh om snabba hojar vs bilar, va ja vet så har ingen hoj o ja menar ingen hoj varit i närheten, av bilspeed på ringen, ok det är inte utanför globen, men hallo, du kör inte ifrån 4 snabba hjul om det inte ä jävligt rakt, snabbaste varv på ringen so far ä radical sr8lm på 6,48, mot super tyskens 7,49,71

Varför jämföra ens egentligen? ser det som olika fordon som har sina för- och nackdelar. Hoj kör man för passionen i större grad, visst bil också men på annat sätt för mig

Varför jämföra ens egentligen? ser det som olika fordon som har sina för- och nackdelar. Hoj kör man för passionen i större grad, visst bil också men på annat sätt för mig

JAg kör hoj och bil,,,,,,,,,, så fort jag bara kan :arsele

Äger en V70R 2004 och en Cbr 1000

Bilen är trimmad är ca: 355hk i motorn, har prövat och kört mot min Cbr 1000 och andra liters hojar med bilen. Jag har ingen chans varken på en kort raksträcka el lång. Så mitt tips åk på närmaste honda återförsäljare provkör en cbr 1000 och sätt dej sedan i din volvo och gasa fullt me dfår d se om det är nån skillnad. Att änns uttala sej att en bil går bättre än en sporthoj på en liter visar hur :arsele:arsele:arsele man är.

Dröm vidare och köp sedan en bil me över några miljoner som kanske gör 0-100 på 2½ sec så kan du dra ifrån en hoj.

Sen finns det faktiskt folk som inte kan köra.

Bilen är trimmad är ca: 355hk i motorn, har prövat och kört mot min Cbr 1000 och andra liters hojar med bilen. Jag har ingen chans varken på en kort raksträcka el lång. Så mitt tips åk på närmaste honda återförsäljare provkör en cbr 1000 och sätt dej sedan i din volvo och gasa fullt me dfår d se om det är nån skillnad. Att änns uttala sej att en bil går bättre än en sporthoj på en liter visar hur :arsele:arsele:arsele man är.

Dröm vidare och köp sedan en bil me över några miljoner som kanske gör 0-100 på 2½ sec så kan du dra ifrån en hoj.

Sen finns det faktiskt folk som inte kan köra.
Polaren har en Dodge Charger(eller nåt) c.a 700 hästar o fy fan den bilen!!!(rakt fram alltså)Där finns det äkta US power!!!,sen är det ju helt annan sak att han ska hänga med en modern sporthoj...men rakt fram går det ganska duktigt fort!

"Att styla en volvo är som att sminka en gris"
"Att trimma en Volvo är som att pumpa doping i en snigel" (den kom jag på helt själv. :glömdet)

Jag köpte en Micra häromveckan. Lyckades köra om en moppe som såg ut att vara trimmad. Så nog går det att dra tvåhjulingar med fyrhjulingar, vare sig ni tror det eller ej. :yoparty

Last edited:

Finns det någon film på den snabba körningen på bulten med bilen ?

Att sitta och bara snacka på ett forum kan alla göra, många vill säkert se en film också !

Last edited:
Vilken diskussion... :hihi

Kurvor och inbromsning kommer alltid vara till bilens fördel, mer gummi i marken. :fakta
Men literhojar accelererar något överjävligt upp mot 250 - det är ytterst få bilar som hänger med där.

Det intressanta blir ju en krokig väg - i en potent bil så kan en medelmåttig förare utan större problem åka ifrån en medelmåttig mc-förare på valfri cykel, det är inte bara att vrida på rullen och styra på cykeln.

Horses for courses som det heter, bilarna kommer aldrig ge samma extrema känsla å andra sidan.

Hm.. Inte visste jag att Rickard Rydells gamla btcc volvoskåp gick i sthlm nu för tiden..

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti