Vem försökte ;) köra ifrån en V70 ut mot Värmdö...

Över 350hk lär man behöva nya stakar i volvon annars lär man ha nått extra kul hål i motorn...

Det enda jag såg i den där meningen var konstigt nog "stakar" och "hål"...det e nog nåt fel på mig. *loggar ut och somnar om*
 

Bifogat

  • popcorn2.jpg
    popcorn2.jpg
    4 KB · Visningar: 50
  • popcorn.gif
    popcorn.gif
    2.9 KB · Visningar: 649
Last edited:
Över 350hk lär man behöva nya stakar i volvon annars lär man ha nått extra kul hål i motorn...

njaa, det beror lite på. Sportluftfiltret han hade på kompenserade ju det extremt höga trycket som var på stakarna. Detta vid endast 1.8 bar.
 
Fast man kan ju vända på rubriken också, "vem försökte =( köra ikapp en Honda med en V70 mot Värmdö".......Tror faktiskt det var min morfar som körde den duktigt strypta och neddrevade Hondan samtidigt som han höll på att tömma stomipåsen bakåt (han ber om ursäkt för det lilla tilltaget), hoppas att det gick bort från huven...
 
Helgen är räddad! :tummenupp
-"...och bilen går bra?"
 

Bifogat

  • legendary_thread.jpg
    legendary_thread.jpg
    88.1 KB · Visningar: 115
Det verkar underligt egentligen. Jag drog ifrån en Subaru WRX med JRM trimm (typ 320 pållar) med en Ducati 1098, så nog fan kan man dra ifrån en sketen Vulva med en literhoj. Det tar bara lite tid och folk ger ofta upp för att de inte vill riskera att köra strax under 300 längre tid.
 
Det verkar underligt egentligen. Jag drog ifrån en Subaru WRX med JRM trimm (typ 320 pållar) med en Ducati 1098, så nog fan kan man dra ifrån en sketen Vulva med en literhoj. Det tar bara lite tid och folk ger ofta upp för att de inte vill riskera att köra strax under 300 längre tid.

Hojföraren körde väl inte fullt helt enkelt. Drar man fullt med en 1L hoj så stekar man utan problem en 350hk bil, har gjort det många gånger själv.

Sedan kör hoj piloterna inte alltid fullt vid alla rejs. Det händer ganska så ofta att jag själv tex. ligger och bara kör på halvfart vid ett rejs bara för att jag inte behöver gasa mer.

Gasade lite mot en Supra på ca 400hk i veckan och nöjde mig då med att bara köra jämsides med denna med långt ifrån maxgas.

Jag satt och tittade in mot bilföraren och han såg skitlycklig ut över att köra jämt mot en R1'a, detta kunde jag lätt bjuda på och skrattade lite lätt innanför hjälmen.
 
Last edited:
Det enda jag såg i den där meningen var konstigt nog "stakar" och "hål"...det e nog nåt fel på mig. *loggar ut och somnar om*

Nej, nej ,nej....det är inget fel på dig.
Lova att aldrig ändra dig så blir någon lycklig resten av livet:tummenupp

Det saknas väl ett och annat " till trotts" för att det ska vara just det trollet eller......
 
stcc varvtid på 1,07 -1,08
prosuperbike 1,05-1,06
R1000 1.09-1,14
R600 1,08-1,13
Formel3 1.02 (om jag mins rätt)
gatbilar 1,20-1,30
gathojar 1,17-1.25 (1,17 för vanlig gatåkare då börjar det gå fort)

Joakim Dyrstedt 1.11.3 med sin "super evo"

Jag själv 1.11.99 Jag kör då en helt standard r1000 dock med slicks och något drevad.

Lite att fundera på...

Jag körde på 1,01 med min EU-moppe. Timmar alltså...
 
Hojföraren körde väl inte fullt helt enkelt. Drar man fullt med en 1L hoj så stekar man utan problem en 350hk bil, har gjort det många gånger själv.

Sedan kör hoj piloterna inte alltid fullt vid alla rejs. Det händer ganska så ofta att jag själv tex. ligger och bara kör på halvfart vid ett rejs bara för att jag inte behöver gasa mer.

Gasade lite mot en Supra på ca 400hk i veckan och nöjde mig då med att bara köra jämsides med denna med långt ifrån maxgas.

Jag satt och tittade in mot bilföraren och han såg skitlycklig ut över att köra jämt mot en R1'a, detta kunde jag lätt bjuda på och skrattade lite lätt innanför hjälmen.


Det är klart att det är så. Grejen är att varken Evo, Subba eller Volvo är gjorda för sinnessjuka farter rakt fram egentligen. Det var min egen WRX jag drog ifrån med min 1098 fö. Med samma WRX försökte jag hinna ikapp en Gixxer K7...inte en chans och det hade inte varit det heller om det var 350-370 pållar heller i Subban eller Evon...eller Vulvan.
 
Man ser bara det man gillar :D

Ja så är det nog. ;)



Nej, nej ,nej....det är inget fel på dig.
Lova att aldrig ändra dig så blir någon lycklig resten av livet:tummenupp

Nae jag kan inte även om jag har försökt så ser jag alltid det snuskiga i alla situationer...för att inte tala om vad jag hör. Uj Uj Uj. ;)
Ja vi får väl hoppas att man lyckas göra någon lycklig resten av livet...mamma o pappa gillar iallafall min humor. :rolleyes:
 
Det är klart att det är så. Grejen är att varken Evo, Subba eller Volvo är gjorda för sinnessjuka farter rakt fram egentligen. Det var min egen WRX jag drog ifrån med min 1098 fö. Med samma WRX försökte jag hinna ikapp en Gixxer K7...inte en chans och det hade inte varit det heller om det var 350-370 pållar heller i Subban eller Evon...eller Vulvan.

Att ens försöka "hänga på" en modern mc rakt fram med en bil med mindre än 500hk är nästan patetiskt, men så fort som det börjar att svänga, lite trafik och inte minst när man behöver bromsa så "hänger" en bil med ca 350hk med en duktig chafför riktigt bra med och är även ibland t.o.m snabbare på väg, på bana en helt annan sak. :krama

Mr WRX, bara att PM'a så skall jag se till att garaget's STI där vi jobbar finns på Slingerbulten så kan ju du lätt bevisa att den inte hänger med en sportmc som din 1098'a, kan också garantera att du får dig en åktur om du så vill så kan du därefter lägga ytterliggare ett inlägg i denna underbara tråd. :tummenupp
 
Last edited:
Att ens försöka "hänga på" en modern mc rakt fram med en bil med mindre än 500hk är nästan patetiskt, men så fort som det börjar att svänga, lite trafik och inte minst när man behöver bromsa så "hänger" en bil med ca 350hk med en duktig chafför riktigt bra med och är även ibland t.o.m snabbare på väg, på bana en helt annan sak. :krama

Mr WRX, bara att PM'a så skall jag se till att garaget's STI där vi jobbar finns på Slingerbulten så kan ju du lätt bevisa att den inte hänger med en sportmc som din 1098'a, kan också garantera att du får dig en åktur om du så vill så kan du därefter lägga ytterliggare ett inlägg i denna underbara tråd. :tummenupp

Vad jag förstått så kör väl du ifrån dom flesta...oavsett om du sitter på motorcykel eller i bil? :rolleyes:
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top