Vem är det som blir p-nisse/lapplisa???

Status
Ej öppen för fler svar.

Cujo

Medlem
Gick med
18 Nov 2003
Hoj
När jag blir stor ska jag ha en...
Spinn-off till "Parkeringsbot på hojen..."

Hur fan kan man ta ett jobb, som bara går ut på att jävlas med folk? :confused: Vad är det som har gått fel? :confused:

Låt mig först slå hål på en myten, om att lapplisan behövs! Det gör hon inte! :fakta
En lapplisa gör ingen som helst samhällsnytta! Att bötfälla bilar som står trafikfarligt till, är polisens uppgift. Lapplisans uppgift är att dra in pengar! De flesta bilar som en lapplisa bötfäller, är för att p-tiden gick för 10 sek sedan. Eller som exemplet i den andra tråden. Det var p-förbud pga av snöröjning, och fastän det inte fanns någon snö så lappades det ändå... :va
Att en lapplisa någon gång faktiskt lyckas att bötfölla någon som har parkerat trafikfarligt, är att betrakta som olycksfall i arbetet. Dessutom skyll inte ifrån er! "Vi gör inte reglerna, vi bara följer dem" Det är ingen som tvingar DIG att jobba som lapplisa, DU gör det helt frivilligt!

Dvs lapplisan kan inte vara nåt annat än ett mobboffer som nu måste "ge igen". :huvet Hur kan man annars förklara, att någon frivilligt tar ett arbete som normala människor skyr som pesten...

Jag skulle aldrig kunna vara vän med en lapplisa, aldrig kunna leva ihop med en lapplisa, jag skulle aldrig tolerera att en lapplisa satte sin fot i mitt hem! Jag skulle aldrig acceptera att mina kommande barn skulle leva ihop med en lapplisa! :mad:

Det finns inte ord starka nog att beskriva mitt förakt för dessa kreatur...
:kulspruta :kulspruta :kulspruta

/

Ett förtydligande:
Jag har personligen inga enorma problem med p-böter. Får en, möjligen två, om året.

Finns här på forumet :7peta

Och om man nu har sådana problem med lapplisor så parkera enligt gällande regler så slipper man både dom och böter.

Ta..da... problem löst.

Last edited:
Samma typ av människor som bli poliser och åklagare kanske. :va

Nr:18 skrev:
Byt ut ordet "lapplisa" mot "nigger" och vips! Vi har en rasist!! :tummenupp :rolleyes:

Jo, fast neger föds man väl till...även om del vita blir jävligt bruna på sommaren.

Commnets..

Cujo skrev:
Spinn-off till "Parkeringsbot på hojen..."

Hur fan kan man ta ett jobb, som bara går ut på att jävlas med folk? :confused: Vad är det som har gått fel? :confused:

Låt mig först slå hål på en myten, om att lapplisan behövs! Det gör hon inte! :fakta
Det finns inte ord starka nog att beskriva mitt förakt för dessa kreatur...
:kulspruta :kulspruta :kulspruta

Ett förtydligande:
Jag har personligen inga enorma problem med p-böter. Får en, möjligen två, om året.

Jag har inga problem med lapplisor, oftast beroende på att jag parkerar enligt reglerna och får därför inga p-böter heller..
Ger mig lite mera motion och tillfredsställelsen att inte bidra till (s)tatens enorma slöseri med skattemedel.
Behovet av lapplisor har redan bekräftats, vid deras strejk vid ett antal år sedan blev det totalkaos..
Viktigast är dock att låta polisen sköta ett simpelt jobb som p-böter är ett slöseri med utbildad arbetskraft. Det är bättre att polisen använder sin tid att leta bus, t ex hojtjyvar, än att pyssla med rutinjobb som att lappa felparkerade fordon.
För den som inte vet, används redan 25-30% av polisens resurser till eskort av VIP-folk, ett uppdrag de pådyvlats av våra styrande. Gnäll nu inte över det.. vilka har valt DEM??

Håller med dej när det gäller att bötfälla en MC som inte tar någon större
plats , hur illa den än står.

Men när man kommer med en tradare och ska runt en trång vägkorsning
och nån dåre parkat sin bil så man inte kommer runt då önskar man fler
lisor och högre böter så det svider ännu mer.
Men tyvärr så skrämmer väl böterna bara oss "vanliga" förare och inte
dom som parkerar som svin och förtjänar det.

Cujo skrev:

Tänkbara andledningar: 1) Man måste arbeta för att kunna betala hyran och det kanske inte finns något annat jobb just när man säger. 2) Man tycker om att vara ute. 3) Man tycker om att motionera

Går det ut på att jävlas med folk? Hur sjutton har du kommit fram till det om jag får fråga? Lapplisorna följer bara det lagar och förordingar vi har i Sverige precis som du bör göra. Om dem INTE hade gjort det hade dem 1) förlorat sitt jobb 2) Vi hade haft trafikkaos på vissa ställen för folk parkerade som dem ville.

En lapplisa gör ingen som helst samhällsnytta! Att bötfälla bilar som står trafikfarligt till, är polisens uppgift. Lapplisans uppgift är att dra in pengar! De flesta bilar som en lapplisa bötfäller, är för att p-tiden gick för 10 sek sedan. Eller som exemplet i den andra tråden. Det var p-förbud pga av snöröjning, och fastän det inte fanns någon snö så lappades det ändå... :va
Att en lapplisa någon gång faktiskt lyckas att bötfölla någon som har parkerat trafikfarligt, är att betrakta som olycksfall i arbetet. Dessutom skyll inte ifrån er! "Vi gör inte reglerna, vi bara följer dem" Det är ingen som tvingar DIG att jobba som lapplisa, DU gör det helt frivilligt!

Har du någon undersökning att hänvisa till när du säger att lapplisor inte behövs? Jag besökt en del länder i Europa som inte har lapplisor i samma utsträckning och jag kan säga dig att där råder det ofta kaos. Folk parkerar där dem vill, vilket resulterar i att folk inte kommer fram, vilket resulterar i att folk försöker ändå och då skrapar bilen som står i vägen, då kommer ägaren och slagsmål utbryter tex.

Dvs lapplisan kan inte vara nåt annat än ett mobboffer som nu måste "ge igen". :huvet Hur kan man annars förklara, att någon frivilligt tar ett arbete som normala människor skyr som pesten...
Nu tycker jag ärligt talat du pratar massa strunt. Hejda dig, ta ett andetag, tänk!!! Tycker det låter som du behöver ta ett steg tillbaka och få lite perspektiv på saker och ting. Skulle lapplisor vara onormala människor? Skulle lapplisor varit mer utsatta för mobbning i skolan än andra yrkeskårer?
Sluta snacka skit!

Jag skulle aldrig kunna vara vän med en lapplisa, aldrig kunna leva ihop med en lapplisa, jag skulle aldrig tolerera att en lapplisa satte sin fot i mitt hem! Jag skulle aldrig acceptera att mina kommande barn skulle leva ihop med en lapplisa! :mad:
Hur gammal är du egentligen? Du verkar otroligt trångsynt må jag säga. Eller skriver du det här bara för att få creds hos andra hojjåkare eller?
Ta och se till dig själv lite istället för att hitta felen hos alla andra.
Och passar det inte har vi riksdags val vart fjärde år där du kan få din om än trångsynta stämma hörd. :kocko

Man kan ju parkera utan att få böter och då gnäller man inte heller. Om man vet att man står fel och får böter så ska man inte gnälla. :kocko
Tycker lapplisorna gör ett bra jobb. Om polisen skulle göra deras jobb så får vi nog höja skatten ännu mera för de har mer betalt. Enkelt, eller hur.
Om en massa puckon envisas med att parkera på idiotiska ställen där de står i vägen för andra, busshållplatser, utfarter m.m. så kan de väl stå ut med böterna. Tanken med böter är väl att de inte ska göra om det igen. En del lär sig men sen finns det andra... :huvet

Gustav1 skrev:

Ja, eller tv-pejlare,eller politiker, eller chef, eller militär, eller dörrvakt.
Alla är konspiratoriska facist svin som inte vill annat än att trycka ner er fabriksarbetare och stjäla era surt förvärvade matkuponger.

:lol

En bra mycket större del av polisens arbete går åt att att skriva rapporter på snatterier och skit. Man måste åka in till stationen för att sen skriva en rapport när man istället borde fånga bus. Likaså gäller att ta hand om LOB:ar och leta runt efter lediga häkten över hela länet. För att inte prata om psyktransporten.

Cujo skrev:
En lapplisa gör ingen som helst samhällsnytta! Att bötfälla bilar som står trafikfarligt till, är polisens uppgift. Lapplisans uppgift är att dra in pengar! De flesta bilar som en lapplisa bötfäller, är för att p-tiden gick för 10 sek sedan.

Alla hatar vi att få p-böter. Men de gör visst nytta, om inte p-vakter fanns skulle som tidigare nämnts kaos råda. Polisen har viktigare saker för sig än att köra runt och lappa bilar som står för nära korsningar, på ställen där det är stoppförbud osv. Jag är tämligen övertygad om att det är en ytterst liten del av dessa p-böter som utfärdas av polisen ist.f. parkeringsvakterna. Att de flesta p-böter handlar om att p-tiden gått ut (vanligtvis väntar de dessutom ca 5-10 minuter innan de lappar, inte 10 sekunder) beror helt enkelt på att det är den vanligaste formen av felparkering.
Om man parkerar lagligt och betalar sin p-avgift får man ingen p-bot, mycket logiskt och enkelt. Eller tycker du likadant om de yrkesgrupper som sitter i kassan på ica - deras enda uppgift är ju att dra in pengar så att folk inte smiter från sitt betalningsansvar, och sådana svinaktiga yrkeskårer behövs väl inte...

Last edited:
Gustav1 skrev:

Tror jag knappast, poliser och åklagare försvarar ett samhällssystem som en överväldigande majoritet av svenska folket tror på (undantag trafikpoliser och hastighetshysterin).

Det gör inte lapplisor, de försvar ett system som INTE har folklig förankring!

EDIT:

Stavfel

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...