Vem är Bäst Genom Tiderna???

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Södermanland
Hoj
KTM ?
Vem tycker ni är bäst genom tiderna på två hjul..?

Min analys...
Agostini har vunnit mycket och har många titlar
men han satt samtidigt alltid på det bästa materialet
och hade ensam tillgång till det bästa.....
Därför så anser jag att Agostini INTE är bäst genom tiderna

Doohan har också presterat bra men likadant här...
Han satt på Hondan som var klart bäst under hans
storhetstid och han var klar utsedd första förare och
Doohan valde att inte lämna Honda och försöka som
Rossi vinna på annat märke....

Rossi är den inom roadracingen som jag anser bäst
genom tiderna. Anledning är att han har visat sig
kunna prestera och vinna på sämre hoj än sina konkurrenter.
Rossi är dock inte komplett bla i regn så jag tror
att det kommer förare inom en snar framtid som kan visa
sig lika bra men samtidigt så har Rossi en charisma som
är enorm vilket gör honom ännu större.

Den som jag tycker är bäst på två hjul genom tiderna blir:
STEFAN EVERTS
Han har vunnit,,,tror det är 10 VM titlar och dessutom
på i stort sett alla märken..inom motorcrossen....Detta
kan ingen inom roadracingen matcha...
 
Vem tycker ni är bäst genom tiderna på två hjul..?

Min analys...
Agostini har vunnit mycket och har många titlar
men han satt samtidigt alltid på det bästa materialet
och hade ensam tillgång till det bästa.....
Därför så anser jag att Agostini INTE är bäst genom tiderna

Doohan har också presterat bra men likadant här...
Han satt på Hondan som var klart bäst under hans
storhetstid och han var klar utsedd första förare och
Doohan valde att inte lämna Honda och försöka som
Rossi vinna på annat märke....

Rossi är den inom roadracingen som jag anser bäst
genom tiderna. Anledning är att han har visat sig
kunna prestera och vinna på sämre hoj än sina konkurrenter.
Rossi är dock inte komplett bla i regn så jag tror
att det kommer förare inom en snar framtid som kan visa
sig lika bra men samtidigt så har Rossi en charisma som
är enorm vilket gör honom ännu större.

Den som jag tycker är bäst på två hjul genom tiderna blir:
STEFAN EVERTS
Han har vunnit,,,tror det är 10 VM titlar och dessutom
på i stort sett alla märken..inom motorcrossen....Detta
kan ingen inom roadracingen matcha...
Men hörrudu. Ago var inte ensam på sin MV, han hade tidvis både Hailwood och Read på samma maskin. Dessutom så gjorde han ju en Rossi genom att gå till Yamaha och vinna VM på den hojen. Dessutom vann han på IoM och Daytona 200. Om han är bäst genom tiderna vete tusan, men han går inte av avfärda så lätt.
 
ROSSI THE KING!!!! Nämn en enda förare som startar från ex 14e plats och åker upp sig tar ledningen,sen åker ifrån konkurrenterna o piskar skiten ur dom!

Finns inngen annan på denna glob som kan göra de :yoparty
Sen brukar rossi oftast ha SISTA ordet de två SISTA varven när han klammer in framhjulet i SISTA kurven:D
 
Chris Pfeiffer är svårslagen när det gäller bäst på 2 hjul.

- Indoor Streetbike Freestyle World Champion 2007, Zurich, SUI
- Winner Stuntwars 2006
- European Stunt Riding Champion 2004, 2006
- Stunt Riding World Champion 2003
- Champion Redbull Harescramble, Erzberg 1996, 1997, 2000, 2004
- Champion Int. Offroad Challenge 1996
- German Trial-Pokal-Champion 1988
- German Trial-Junior-Champion 1985
Bara att han kört upp och vunnit för Erzberg ett par ggr gör han till en god kandidat.
finns nog ingen bättre en han på att hantera en motor med 2 hjul i alla typer av träng.
 
Rossi utan tvekan.. Sedan att karln hoppar in och provkör för Ferrari´s F1 stall och kör skiten ur deras andre förare säger en del om hans talang för motorfordon. Även på Rally banan ger han bra resultat..

Men då det snackas crossar och freestyle.. finns ju en person som inte får glömmas och han kallas Travis Pastrana hans dubbel flip samt alla andra trick är ju helt sjuka.. Han är även en riktigt duktig supercross förare med. Men verkar ju alltid vara skadad eller ha bättre saker för sig än köra några heat..
 
Jag får böja mig för Stefan Everts, Rossi har en bit kvar till denna bragd.

* 10 gånger världsmästare i motocross.
* 101 Grand Prix-vintser.
* Vann 14 av 15 GP säsongen 2006.
* Andra man att bli världsmästare i alla tre klasserna MX1/MX2/MX3 (125/250/500cc).
* Han vann 3 GP på en och samma dag, 125, MXGP och 500.
* Enda föraren som har vunnit VM på alla de fyra japanska märkena: Suzuki, Kawasaki, Honda och Yamaha.
 
Last edited:
Rossi utan tvekan.. Sedan att karln hoppar in och provkör för Ferrari´s F1 stall och kör skiten ur deras andre förare säger en del om hans talang för motorfordon. Även på Rally banan ger han bra resultat..
Och när under hans lekande med F1 körde han skiten ur Massa/Barrichello ? Hade han gjort det så hade han blivit försteförare i valfritt stall i F1.
 
Med tanke på det dåliga sommarvädret och frågans utformning, i kombination med de på forumet vanligen aktiva debatörerenas olika uppfattning, tenderar säkert denna tråd bli lika lång som John Holmes´reproduktionsorgan.

Den förare som jag tycker var mest underhållande är tveklöst Kevin Schwantz.

De förare som , när ren statstik räknas, i min värld varit mest framgångsrika är Rossi och Ago. Doohan är nästan där,men gjorde alla titlar och segrar på samma märke i samma klass, vilket gör att jag anser Ago och Rossi lite före.

Sen finns det naturligtvis förare längre tillbaka i tiden som varit mycket dominerande, men tiden går och de faller i glömska, och lite finns dokumenterat från deras tid.
Carlo Ubbiali, hur många vet vem det var? 9 VM titlar i 125 och 250 på 50-talet, för att bara nämna någon, nu när sanningen skall fram, en gång för alla.
 
Kevin Schwantz
 
Släng in en poll på de flest nämda namnen här....?
Blir ju jobbigt att sitta å räkna :)
 
Doohan.

Att han körde på ett märke i en klass ska inte ligga honom till last när han inte ens försökte köra i de mindre klasserna först utan direkt gick till 500. Det fanns dessutom typ fem likadana Hondor som hans varav minst en dessutom kopierade hans setup. Yamaha och Suzuki var inte mycket efter om alls de flesta år och även om de var det så var det mycket Doohans förtjänst då han gjorde NSR500 till vad den var. Han slogs dessutom med andra världsmästare som Gardner, Lawson, Rainey och Schwantz men kanske mest mot skador som han överkom på ett fantastiskt sätt. Imponerad av att han alltid körde stenhårt även i stor ledning vilket gjorde att man inte kunde slappna av för han kunde vurpa på sista varvet.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top