Velox Mc Sundsvall

Ja då har man sanerat hojen från flugor o annat skit som fastnade från ösd resan igår. Var annars en rolig tur. Vi åkte över kovland, holm, kälarne, stugun och upp till ösd. Sen vart det bispgården- s-vall på hemvägen. Men ingen resa utan problem. På hemresan skulle vi ta pinkpaus mellan stugun o h-strand så hade bultarna på ena grenröret till en viss ducati lossnat så den lät som en fiskebåt. Inga verktyg. Vi fick skramla ihop från en engelsk o en japs för att laga en italiensk. Sen gick det ända hem.:tummenupp

Du glömde vägverkets insats! dom stog för divese reservdelar:tummenupp

Åkning fre 6/6

Många av oss är ju lediga på fre så de kanske funkar me en lite längre tripp då..vi kan väl funsa på de för vädret verkar ju hålla i sej bra nu..å vad är viktigare än att köra då :)

Jag är ledig på fredag men sonen fyller år så det blir tårta och godis och ett helt gäng med skrikande ungar då.:cpparty . Den här gången fick ni till loggan. Kanonsnygg och passande (törs inte skriva annat).:D . Ons.körning blir det iallafall:yoparty . Nu har jag fixat crossen också så nu får man väl ligga i hårdträning så knappen i skinnbyxorna inte sprätter upp hela tiden.

Last edited:
Jag är ledig på fredag men sonen fyller år så det blir tårta och godis och ett helt gäng med skrikande ungar då.:cpparty . Den här gången fick ni till loggan. Kanonsnygg och passande (törs inte skriva annat).:D . Ons.körning blir det iallafall:yoparty . Nu har jag fixat crossen också så nu får man väl ligga i hårdträning så knappen i skinnbyxorna inte sprätter upp hela tiden.

Jaha..så de är hos dej vi fikar tårta på fre då..:D är det ok lite senare på em/kvällen då??

Ikväll då? Solen skiner o knarren är full.

Hmmm..har du inget hem att fixa me du?? Ikväll måste man göra nytta så helgen blir fri ju..:)

Last edited:
snygg logga.självklart blir de onsdags körning :tummenupp men på fredag kan jag tyvärr inte för jag håller på att polera upp turbinhuset på turbon :D så de måste bli klart någongång :tungan

Jag o "mini" åker nog ikväll...ang körning på fredag så är det BÖNHAMN som blir slutmålet :tummenupp skriver tid o plats för möten senare..

Åkning fredag 6/6

Majoritetsbelut av nattjobbarna!

Vi åker från Ok i Tmrå kl 12.31 mot Bönhamn ,höga kusten.

Men om ni är kaffesugna innan så öppnar jag cafe Yamaha vid 11 så de är bara att dyka upp så finns de frysta bullar o java här innan vi far :tummenupp

Kanske hakar på om jag vaknar i skaplig tid =P var nått år sen man var ut till bönhamn.. åkte motard då vill jag minnas.

Majoritetsbelut av nattjobbarna!

Vi åker från Ok i Tmrå kl 12.31 mot Bönhamn ,höga kusten.

Men om ni är kaffesugna innan så öppnar jag cafe Yamaha vid 11 så de är bara att dyka upp så finns de frysta bullar o java här innan vi far :tummenupp

Det finns ett fik på mittsverigebanan...det är dessutom banåkning idag som man kan titta på när man sitter där och fikar. Om ni nu skulle köra norr ut. Själv ska jag dit NU. Hejdå.

Go morron!
Det var 22 grader i skuggan när vi vaknade kl 6 imorse :jisses..så ni behöver inte ta på nå långkalsonger ida...tog bilen upp till Härnta o hissade nu på morronen...kan säga att de är bra skönt me AC :D

Det finns ett fik på mittsverigebanan...det är dessutom banåkning idag som man kan titta på när man sitter där och fikar. Om ni nu skulle köra norr ut. Själv ska jag dit NU. Hejdå.

Har nyss kommit hem från flagghissning i Härnta så jag körde förbi o såg att de va körning på Mittis ida...vi har varit på Janes o fikat o käkat flera ggr...kanon bra mat o bra service:tummenupp vi kanske stannar till på hemvägen o kollar läget...ha de gött på banan ida.

Kanske hakar på om jag vaknar i skaplig tid =P var nått år sen man var ut till bönhamn.. åkte motard då vill jag minnas.

klart du ska me...rykten säger att vägarna ska va bra dit ut nu me..:)

Last edited:
Hoppas ni fick en bra tur till Bönhamn , en del härliga kurver där man kan "lägga ner". Kul att snacka som hastigast. I Härnösand är det tyvärr inte så många som åker sporthoj. Hadde gärna hängt på men fick barnen kl 16.00 så det var lite ont om tid. Men nån annan gång kanske. Skulle behöva vara lite mer Honda :yoparty i "erat gäng" tycker jag :D

Vem bryr sig om vilken hoj man har? Det är ju den som sitter PÅ hojen som räknas,eller?:yoparty

Synd att du inte hade tid, biten mellan Ullånger & Bönhamn var grym....tight å mycke kurvor :rock

Kom ner till Svall nån gång vettja, där bränner vi gummi så ofta vi kan...:Rockbanan

Ja de va en bra tur igår hörnni.. som vanligt en massa att skratta åt oxå..:D var rätt nöjd igår kväll..:) å lite trött ida..men vi syns sen på em/kvällen så betar vi av några mil till ..ska inte käka så mycke så jag orkar käka bjud middan i kväll istället :tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show