Fy fan vad man efter 17år i rr är trött på allt jävla Svemo gnäll. Varför fattar inte Svemo det??? Är inte mc-klassen i STCC bra eller??? Visst kan arrangemangen bli bättre men är det i så fall enbart Svemo's ansvar. Kan det ligga lite hos dem som arrangerar tävlingarna??? I detta fall STCC. Då STCC förband sig att köra den nya klassen på precis samma sätt som tidigare för att den skulle ha SM-status. Jag tycker inte att så har blivit eftersom gridshow försvann ihop med STCC och att sändningen inte blev i huvudprogrammet
Själv tyckar jag 600 klassen verkar fungera bra och ser att det visst gick bra med 600cc, men att det skulle finnas underlag för en klass till tveksamt.
Det bör däremot jobbas hårt med att få STCC pupliken att också komma på SM-tävlingarna så att de inte behöver stå vänta så länge mellan mc-passen.
Angående köpet tror jag att det är bra med nya visioner för STCC då det de senaste året blivit sämre och sämre, så nytt blod och nytt kapital är bra för serien och då också för motorsporten