Veidec köper STCC

Stcc

Att STCC är populaärt handlar inte bara om reklam då skulle bubblan spruckit för länge sedan. Till en tävling kan du locka med bra marknadsföring men inte till snart 8 års tävlingar. STCC bjuder på en bra mix av tävlingsklasser och täta race i några av dem.

Bil intresset är större i sverige så enkelt är det snacka med en fyrtiotalist han drar genast storys om när Picko körde race på det lokala flyfältet ex. Därför tror jag att Mc kommer aldrig upp i STCC publik siffror oavsett marknadsföring.

Jag tror inte att det finns undelag för två klasser som kör alla tävlingar då skulle vi haft som någon nämde fler startande i dagens SS 600.

Superstock har funkat bra i år jag anser att enda ändringen man skall göra till näst år är att anta det europeiska reglementet för att underlätta för Tex Filip och Alexander Lundh som har ambitioner om att åka utomlands också.
Kan dom köra både i Sverige och utomlands så blir det nog lättare för dom attt få med sig Svenska generalagenter och det behövs.

Steny skrev:
Att STCC är populaärt handlar inte bara om reklam då skulle bubblan spruckit för länge sedan. Till en tävling kan du locka med bra marknadsföring men inte till snart 8 års tävlingar. STCC bjuder på en bra mix av tävlingsklasser och täta race i några av dem.

Bil intresset är större i sverige så enkelt är det snacka med en fyrtiotalist han drar genast storys om när Picko körde race på det lokala flyfältet ex. Därför tror jag att Mc kommer aldrig upp i STCC publik siffror oavsett marknadsföring.

Jag tror inte att det finns undelag för två klasser som kör alla tävlingar då skulle vi haft som någon nämde fler startande i dagens SS 600.

Superstock har funkat bra i år jag anser att enda ändringen man skall göra till näst år är att anta det europeiska reglementet för att underlätta för Tex Filip och Alexander Lundh som har ambitioner om att åka utomlands också.
Kan dom köra både i Sverige och utomlands så blir det nog lättare för dom attt få med sig Svenska generalagenter och det behövs.

Vad är det som skiljer gentemot det europeiska reglementet? Jag hade för mig att ett av argumenten för Superstock 600 var att det var samma klass som kördes i EM?

Steny skrev:

Jag håller med, en mix av bilar & mc ger en stor publik :tummenupp

GSXR1100R skrev:
STCC drar publik och det beror på att dom kör både bil & MC samt profilerar sig bättre än EM/SO/SM samt har en större reklambudget.

Reklam kostar.. men om man inte satsar så får man heller ingen publik, moment 22.

Em på Schleiz var det fullsatta läktare, fullt med folk i depån, Mårtensson, sjöström m.fl fick skriva autografer var och varannan minut, trots pissigt väder.
Att ARC mer eller mindre fullständigt skiter i marknadsföring är en helt annan femma.

Steny skrev:

Inte så konstigt! Folk vill se "sina bilar köra" hade det bara varit t.ex. Porsche/Ferrari Cup, radical o.s.v. (snabbare bilar och minst lika tuffa race) hade det inte varit någon publik..
I STCC finns nästan alla vanliga märken med alltså kan nästan alla känna tillhörighet då de kör Volvo, Audi o.s.v...
Detta går klart inte att uppnå med MC, det finns ju liite fler bilister på våra vägar.

Chris Ash skrev:
Vad är det som skiljer gentemot det europeiska reglementet? Jag hade för mig att ett av argumenten för Superstock 600 var att det var samma klass som kördes i EM?

I EM får du byta allt till fjädringen, helsystem och Powercommander.

Mrlind skrev:
Jag tror att det kommer bli hur bra som helst. HOPPAS innerligt att det blir 1000cc efter som man inte kan köra 600cc (kommer väl få äta upp det här nu).
Bra Alex, du får lägga av med mopedkörandet till nästa år och åka Superbike! du hör hemma på en riktig häst, de är ditt "kall" från ovan..... :tummenupp

oFFkeFF skrev:
Em på Schleiz var det fullsatta läktare, fullt med folk i depån, Mårtensson, sjöström m.fl fick skriva autografer var och varannan minut, trots pissigt väder.
Att ARC mer eller mindre fullständigt skiter i marknadsföring är en helt annan femma.
Ja du förstår att jag syftade på EM i Anderstorp, i princip ingen reklam alls hade dom, en skylt vid grinden ger ingen publik.

GSXR1100R skrev:
Ja du förstår att jag syftade på EM i Anderstorp, i princip ingen reklam alls hade dom, en skylt vid grinden ger ingen publik.
Nej, och en tävling utan kringarrangemang ger inte heller speciellt mycket publik. Bara att inse att RR-nördar som exempelvis undertecknad är i kraftig minoritet.

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup