Veganer serverades hamburgare

Det där var det dummaste jag hört.

Som vegan vill man inte äta bröd som det legat kött på. Dessutom finns det väl förmodligen dressing (som innehåller mjölk) kvar på brödet.

Jag tycker de ska äta kött som alla andra. Veganer borde förbjudas. Speciellt de militanta som inte nöjer sig med att inte äta kött, utan kastar sten också.

Jag tycker de ska äta kött som alla andra. Veganer borde förbjudas. Speciellt de militanta som inte nöjer sig med att inte äta kött, utan kastar sten också.

Sånt där kan ju diskuteras i all oändlighet. Och jag är så jävla trött på folk som inte kan ta in lite vettigare åsikter i sina trångsynta hjärnor.

Förbjud mig då. Jag är vegan.

Glömde du <ironi> taggen när du skrev ditt inlägg ?

Det var helt rätt av polisen, jag tror dom har annat för sig än att springa runt och dela ut matmenyer till dessa människor så dom kan välja mat själva.
Om dom betalade för maten själva så är det förstås en helt annan sak.

Sluta gnälla på maten, den var GRATIS !!!

Jag skiter i vilken situation det handlar om - allt jag förklarade var att man som vegan inte vill äta hamburgare, pungt.

Last edited:
Jag har hållit mig från att svara i tråden hela dagen men jag KAN inte fatta varför polisen pungar ut med pengar på McDonalds till NÅGON som sitter häktad..vad är det för jälla lyxskit?
Och att dom små huliganerna sedan GNÄLLER på det är ju fan otroligt. Är dom veganer o inte vill äta vad som bjuds i häktet så skulle dom kanske tänkt på det innan dom gjorde det som landade dom där överhuvudtaget..eller så kan dom ju ringa mamma o be henne släpa ner lite havremjölk och dallrig tofu som dom kan gnaga på.

Last edited by a moderator:
Som stenkastande vegan kanske man automatisk ska serveras en trerättersmiddag på finresturang?

Åter igen - jag skiter huvudtaget i vad det är för situation hamburgaren serveras - jag förklarar bara att man som vegan inte vill äta kött, inte heller att man plockar bort köttet för att äta brödet. Jag säger varken bu eller bä till polisens agerande i det aktuella fallet.

Men i vilket land förutom sverige får man mcdonaldsmat överhuvud taget om man är häktad.
Jävla daltande med folk som gjort fel. De har inte där att göra överhuvud taget

Är det nån som är med på min insamling för att skicka iväg sånt där vänster och högerpatrask till nån ö nånstans där dom kan få slåss och härja så att vi andra slipper dom?

Jag börjar med 3000 kronor.

Har jag ingen mat hemma nästa gång ska jag gå ut o kasta lite sten på polisen. Sen ska jag kräva 3 rätters på den finaste resturang. Om jag inte får det ska jag skriva till aftonbladet

Åter igen - jag skiter huvudtaget i vad det är för situation hamburgaren serveras - jag förklarar bara att man som vegan inte vill äta kött, inte heller att man plockar bort köttet för att äta brödet. Jag säger varken bu eller bä till polisens agerande i det aktuella fallet.

Om man inte vill äta det som bjuds, så är väl det individens problem? Inget att skriva till tidningarna och gråta om. Om de inte serverats någonting alls så hade det varit fel på det. Om de bara serverats sallader, hade de köttätande stenkastarna klagat på näringsfattig kaninmat. De gnäller för gnällandets skull helt enkelt.

Själv äter jag exempelvis inte inälvsmat. Om det på ett ställe endast serveras blodkorv eller mackor med leverpastej, så får jag helt enkelt gå hungrig eftersom jag inte vill äta det. Svårare än så är det inte.

F.ö. tycker jag Nursey sammanfattar det hela bra :tummenupp

Men i vilket land förutom sverige får man mcdonaldsmat överhuvud taget om man är häktad.
Jävla daltande med folk som gjort fel. De har inte där att göra överhuvud taget

Danmark tydligen, eftersom det var där det hände.

eller mackor med leverpastej

Du är ju sjuk i huvudet för fan, leverpastej som är så gott! :mad:

Last edited:
2801866 Det där var det dummaste jag hört.

Som vegan vill man inte äta bröd som det legat kött på. Dessutom finns det väl förmodligen dressing (som innehåller mjölk) kvar på brödet.
Ne men vill man inte äta slipper man! Dom trök väll inte in det i munnen på dom?

Ska man dela ut kondomer till pedofiler också?

Nej jag vet polisen ska dela ut gatstenar.

Om man inte vill äta det som bjuds, så är väl det individens problem? Inget att skriva till tidningarna och gråta om. Om de inte serverats någonting alls så hade det varit fel på det. Om de bara serverats sallader, hade de köttätande stenkastarna klagat på näringsfattig kaninmat. De gnäller för gnällandets skull helt enkelt.

Själv äter jag exempelvis inte inälvsmat. Om det på ett ställe endast serveras blodkorv eller mackor med leverpastej, så får jag helt enkelt gå hungrig eftersom jag inte vill äta det. Svårare än så är det inte.

F.ö. tycker jag Nursey sammanfattar det hela bra :tummenupp

Ja, jag har inte påstått att det är någon annan än individens egna problem heller, jag har fortfarande bara förklarat att en vegan väljer bort kött och att det då kanske inte är aktuellt att peta i sig brödet heller.

Om jag ska dra min egen personliga åsikt angående den här debatten så tycker jag den är urlöjlig åt båda håll.
Som vegan har man principer och det är jävligt trist när sådant inte respekteras, men samtidigt - om man befinner sig i den situationen man själv försatt sig i, så får man stå sitt kast och kan då antingen välja att äta eller låta bli. Så hade iaf jag resonerat, men hela världen kan ju inte bestå utav ljushuvuden..;)

Ne men vill man inte äta slipper man! Dom trök väll inte in det i munnen på dom?

Ska man dela ut kondomer till pedofiler också?

Nej jag vet polisen ska dela ut gatstenar.

Det här börjar bli uttjatat - är det ingen som LÄSER VAD JAG SKRIVER? :va
Jag har INTE försvarat millitanta veganer i Danmark, därmed basta.

Last edited:
Jag är bevisat trångsynt, och det står jag för.

Sånt där kan ju diskuteras i all oändlighet. Och jag är så jävla trött på folk som inte kan ta in lite vettigare åsikter i sina trångsynta hjärnor.

Förbjud mig då. Jag är vegan.

Jag skiter i vilken situation det handlar om - allt jag förklarade var att man som vegan inte vill äta hamburgare, pungt.

Ska vi skicka alla veganer, sossar (+övrig vänster), nej-sägare och övriga gnällspikar också? Isf sponsrar jag med 50000.-.

Kom inte och säg att jag inte tar mitt samhällsansvar!

Är det nån som är med på min insamling för att skicka iväg sånt där vänster och högerpatrask till nån ö nånstans där dom kan få slåss och härja så att vi andra slipper dom?

Jag börjar med 3000 kronor.

Efter allt snack om burger så skulle en sådan här Triple Bypass Burger sitta fint i magen :tummenupp
MYCKET KÖTT !!!

Bifogat

• triple_bypass_burger-xl2.jpg
    triple_bypass_burger-xl2.jpg
    61.8 KB · Visningar: 12,698
Ni i tråden som tycker det är så hemskt rätt är det för att ni tycker dom är svin som förtjänar att svälta eller är det för att ni tycker det är skitkul att sätta dit vegetarianer/veganer?

För egen del är det en kombination av de två.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back