Veganer serverades hamburgare

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
på gång
"När de var dags för mat fick de gripna svenska aktivisterna hamburgare från McDonald´s- trots att de var veganer. Svenskorna greps i samband med kravallerna kring Ungdomshuset.
- Poliserna kom in med bruna påsar. De sade inget, de bara log, berättar en dansk aktivist som också var gripen, för tidningen Politiken. Han är övertygad att polisens val av mat har politiska motiv. Polisen menar att de inte serverar veganer eller vegetarianer någon speciell mat. - Om de var hungriga kunde de väl bara pilla undan köttet, säger insatsledaren till tidningen."

saxat ifrån blocket nyheter.
http://www2.blocket.se/news?loc=0&id=99725&ca=

Den frispråkiga skådespelerskan Drew Barrymore, som nyligen gjorde slut med långvarige pojkvännen Fabrizio Moretti, är stolt över sin liberala attityd till sex och avslöjar i en öppenhjärtig intervju att hon både är nymfoman och nudist.

— Jag är en sexuellt frisläppt jävla nudisttjej som springer omkring, och jag är en skogsnymf (varelse i grekisk mytologi, reds.anm) när det gäller sexualitet, säger hon i en intervju med Jane Magazine.

Drew berättar vidare att, även om hon tycks trivas som singel, så längtar hon efter att slå sig till ro med familj och barn.

— Jag vill definitivt ha en familj en vacker dag. Jag vet inte när eller med vem, men jag kan inte föreställa mig själv som ensam och bitter.

Hon har också en väldigt tydlig bild av hur hon vill åldras.

— När jag blir gammal kommer jag inte ha byxor av polyester på mig heller. Jag kommer ha på mig slitna Levis’ och Birkenstock. Och förhoppningsvis kommer jag ha tillräckligt långt hår för att kunna ha flätor, fastslår Drew.

http://starlounge.msn.se/article.cfm?articleID=3163

Det verkar som om diverse myndigheter i Danmark provocerar i onödan.

Inte för att jag sympatiserar så värst med ungdomarna i allmänhet, men när man tänker tanken "jag vet, vi låter polisen fira ner sig från helikoptrar" så kanske man skulle ta det som en varningssignal och eventuellt fundera på om konflikten kunde lösas genom ännu en förhandlingsrunda...

Möjligt att det var lite småelakt av polisen men hade vänsterpacket hållt sig inomhus och inte jävlats så hade de sluppit hela situationen.
Och egentligen så var ju polisen snälla då de försöker få stackarna att äta lite riktig föda för en gång skull så de får lite näring.

Edit/ Varför skulle man ens tro att polisen hånlog åt det hela? Alltid två sidor av ett mynt och polisen har jag mer förtroende för än demonstranterna. OCH min mamma sa alltid; "Man äter det som bjuds och man äter allt på tallriken". Så gör jag och det ska även mina barn göra.

Jag vet att det anses oooooerhört roligt att skoja om veganer etc här, men det där är inget annat än trakasserier av danska polisen.

Hela historien med Ungdomshuset är för övrigt inget annat än ett riktigt sorgligt exempel på hur jävla klumpigt myndigheter kan sköta ett problem.
Menar inte detta på ett ursäktande sätt för hur en del av protesterna gått till, utan bara att hela konflikten väldigt lätt kunde ha undvikits från första början.

Möjligt att det var lite småelakt av polisen men hade vänsterpacket hållt sig inomhus och inte jävlats så hade de sluppit hela situationen.
Och egentligen så var ju polisen snälla då de försöker få stackarna att äta lite riktig föda för en gång skull så de får lite näring.

Edit/ Varför skulle man ens tro att polisen hånlog åt det hela? Alltid två sidor av ett mynt och polisen har jag mer förtroende för än demonstranterna. OCH min mamma sa alltid; "Man äter det som bjuds och man äter allt på tallriken". Så gör jag och det ska även mina barn göra.

Du har inte så stor erfarenhet av poliser va?
...bra att du gör som mamma säger...

Var det inte så att komunen sålde skithuset där ungarna satt å rökte brass å festade flera nätter i vecka och grannarna tröttnat på det för länge sedan..

samt att de nya ägarna ansåg att huset var så dåligt att det inte var lönt att renovera och beslutade sig för att riva det fallfärdiga rucklet ???:va

Du har inte så stor erfarenhet av poliser va?
...bra att du gör som mamma säger...

Du har inte så stor erfarenhet av vänsterpack va? Jag har både goda och dåliga erfarenheter av poliser då jag har haft (o)turen att jobba nära dem.
Rötägg finns överallt, speciellt inom polisen. Dessa demonstranter är dock rötägg allihopa.
Och ja, man ska göra som sin mamma säger. Det är ju det som är felet med dessa skitungar, de har ingen uppfostran. Om folk kunde uppfostra sina ungjävlar så skulle vi slippa rätt mycket skit.

Lägg av, det var ju helrätt.

Bort med stenkastarna bara. De sökte konflikt och det fick de. Jag såg en bild på ett tag där de hade barrikaderat sig bakom masonitskivor på ett hustak tillsammans med några hundra gatstenar. Det är ju sjukt. De där snorungarna borde göra rätt för sig i samhället istället. Jobba på McD tex.

Vattenkanoner, gummikulor och tårgas tillsammans med commandotaktik från polisens sida var helt jävla rätt mot dessa kroppspiercade veganer till stenkastare i stickade byxor och palestinasjalar. Såna kan få bo i kollektiv ute på landet nånstans, men inte olagligt i ANDRAS hus.

Det gnälls hela tiden om att svenska polisen är tandlös. Med all rätt.
De borde bli mer som danskarna istället. Sånt här pack ska man inte förhandla med överhuvudtaget.

Inte för att jag sympatiserar så värst med ungdomarna i allmänhet, men när man tänker tanken "jag vet, vi låter polisen fira ner sig från helikoptrar" så kanske man skulle ta det som en varningssignal och eventuellt fundera på om konflikten kunde lösas genom ännu en förhandlingsrunda...

Bort med stenkastarna bara. De sökte konflikt och det fick de. Jag såg en bild på ett tag där de hade barrikaderat sig bakom masonitskivor på ett hustak tillsammans med några hundra gatstenar. Det är ju sjukt. De där snorungarna borde göra rätt för sig i samhället istället. Jobba på McD tex.

Vattenkanoner, gummikulor och tårgas tillsammans med commandotaktik från polisens sida var helt jävla rätt mot dessa kroppspiercade veganer till stenkastare i stickade byxor och palestinasjalar. Såna kan få bo i kollektiv ute på landet nånstans, men inte olagligt i ANDRAS hus.

De borde bli mer som danskarna istället. Sånt här pack ska man inte förhandla med överhuvudtaget.

komentarer överflödiga :tummenupp

Är du medveten om hur många år huset har varit ockuperat av ligister? Om något är fel så är det väl att processen tagit så fruktans värt lång tid... det är ju bara att fundera på hur det hade känts om någon under många år hade ockuperat en fastighet man själv köpt.

Du hade säkert slagit dig för bröstet och tagit den vanliga vägen in där ligisterna ligger i bakhåll... men polisen är inga supermänniskor och att sätta ner poliser på taket lär ha sänkt risken betydligt för skador på polismännen (annars skulle de inte valt taktiken naturligtvis).

Är du medveten om hur många år huset har varit ockuperat av ligister? Om något är fel så är det väl att processen tagit så fruktans värt lång tid... det är ju bara att fundera på hur det hade känts om någon under många år hade ockuperat en fastighet man själv köpt.

Du hade säkert slagit dig för bröstet och tagit den vanliga vägen in där ligisterna ligger i bakhåll... men polisen är inga supermänniskor och att sätta ner poliser på taket lär ha sänkt risken betydligt för skador på polismännen (annars skulle de inte valt taktiken naturligtvis).

Jag är medveten om att de här människorna fick användanderätt av huset av kommunen.

Jag hade varken slagit mig för bröstet eller gått in i huset, som jag tidigare sa hade jag försökt förhandlingsvägen ännu en gång. Nackdelen med direkt konfrontation visade ju sig genom att butikägare fick lägga ner verksamheten tillfälligt och att barn inte kunde gå till skolan.

Kommunen har låtit det huset vara ungdomshus sedan 1982. sedan bestämmer de sig för att sälja det till en bunt galna frikyrkliga människor, onödigt provocerade anser jag.

Du har inte så stor erfarenhet av vänsterpack va? Jag har både goda och dåliga erfarenheter av poliser då jag har haft (o)turen att jobba nära dem.
Rötägg finns överallt, speciellt inom polisen. Dessa demonstranter är dock rötägg allihopa.
Och ja, man ska göra som sin mamma säger. Det är ju det som är felet med dessa skitungar, de har ingen uppfostran. Om folk kunde uppfostra sina ungjävlar så skulle vi slippa rätt mycket skit.

Demonstranterna som genom fredliga, lugna demonstrationer visade att de ansåg att ungdomshuset skulle vara kvar anser jag inte alls vara några rötägg.
De som byggde barrikader och kastade sten, däremot kan vi kanske ha samma åsikt om.

Last edited:
Den här tråden har grym potential.
Slöddret ska så klart vara glada att de fick mat över huvud taget.

Att skitstövlarna var i någon annans hus och tilläts stanna så länge är i sig beklagligt.

Danmark är ett föredöme i fler och fler aspekter.

Kan inte annat än att hålla med till fullo! Varför inte hyra in danska polisen vid såna här grejjer i sverige, det ser jag som en perfekt lösning :tummenupp

I Sverige skulle ingen förstå vad de sade så de skulle bli tvungna att ta till våld direkct.
Om vi ändå ska outsourca röstar jag för IDF så det blir lite röj. :yoparty

Last edited:
Nackdelen med direkt konfrontation visade ju sig genom att butikägare fick lägga ner verksamheten tillfälligt och att barn inte kunde gå till skolan.

Ja butiksägarna måste ha tyckt det var för jävligt att de fick stänga lite för att bli av med det där j-a packet.
För att inte tala om föräldrarna till skolbarnen, måste vara upprörande att deras barn inte längre får förmånen att passera lite pundarslödder på väg till skolan.

:dummer

Danmark är ett föredöme i fler och fler aspekter.

:fakta
Vi snackar ju för fan om landet med Remoulade, Gammeldansk och friterade fläsksvålar :yoparty

Last edited:
"När de var dags för mat fick de gripna svenska aktivisterna hamburgare från McDonald´s- trots att de var veganer. Svenskorna greps i samband med kravallerna kring Ungdomshuset.
- Poliserna kom in med bruna påsar. De sade inget, de bara log, berättar en dansk aktivist som också var gripen, för tidningen Politiken. Han är övertygad att polisens val av mat har politiska motiv. Polisen menar att de inte serverar veganer eller vegetarianer någon speciell mat. - Om de var hungriga kunde de väl bara pilla undan köttet, säger insatsledaren till tidningen."

saxat ifrån blocket nyheter.
http://www2.blocket.se/news?loc=0&id=99725&ca=

MAHAHAHAHA Fy fan va bra!! :yoparty Rätt åt dom jävla stenkastarna!!

Ja butiksägarna måste ha tyckt det var för jävligt att de fick stänga lite för att bli av med det där j-a packet.
För att inte tala om föräldrarna till skolbarnen, måste vara upprörande att deras barn inte längre får förmånen att passera lite pundarslödder på väg till skolan.

:dummer

pundarslödder är ett ganska onyanserat uttryck, tycker jag

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back