Vaxning, vart?

Finns ingen anledning att vaxa ist för raka, eftersom helvetet växer ut lika fort i båda fallen. Laser är grejen har jag förstått.

Nänä.. Beror ju lite på, men vissa är lena i flera veckor. Problemet är ju att de måste växa ut typ 5mm innan man kan vaxa det igen.. Ett stubbigt bröst är ju rätt skabbigt.

Last edited:
Omöjligt.
Det tar längre tid för ett vaxat område att växa ut (iom att du tar med hela håret ändå från hårsäcken) än vad det tar för ett rakat område att växa ut.
Man brukar säga att ett vaxat område tar emellan 2-5 veckor att växa ut iegn, beroende på den individens hårväxt.

Möjligt, men om det kostar 500-600 för att vara utan i två veckor och någon krona för att vara utan i en vecka så verkar väl det smartare?

Hemvax känner jag några som gjorde, de kanske två hårigaste i norrort. :lol

Rekommenderas: ej

Nänä.. Beror ju lite på, men vissa är lena i flera veckor. Problemet är ju att de måste växa ut typ 5mm innan man kan vaxa det igen.. Ett stubbigt bröst är ju rätt skabbigt.

Jag har gjort det några ggr och jag tycker det är o-värt. Jag kanske har agressifvt hår? :mad:

Last edited:
Kom med rapport nu! Blev det vaxning? Var? Lyckat? Jag e hårig som en turk o vill veta.

Det finns faktiskt hårborttagningscreme också om man inte är helt bekväm med att känna den enorma smärtan från vaxning, eller lätt får inflammerade hårsäckar av vanlig rakning.

Veet hårbortagningscreme är bra och det är bara att stryka på det och sen vänta cirka 3 minuter, för att sedan helt smärtfritt torka bort det. :tummenupp
Finns lite här och där att inhandlas.
http://www.grooming.se/sv/artiklar/veet-for-men-harborttagningsgel.html

Edit: Det står att produkten har utgått, men jag vet att man fortfarande kan köpa den på Åhlens, och såg även att samma produkt finns hos en butik på Odengatan som säljer diverse hygienartiklar, fast för halva priset då.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park