Vattna växter

Jag ställer alla mina blommor i blöt en gång i veckan så dom får suga i sig ordentligt.
Sen låter jag dom rinna av innan jag ställer tillbaka dom.
Göd dom lite då och då så kommer det gå bra.

Det tar en månad att torka ihjä en blomma, men man kan vattna ihjäl den på tre dagar. Det är allt du behöver veta.

Garderobsblommer trodde jag var något helt annat..... Nån sorts ogräs vill jag minnas...

watson skrev:
2053401 Ja, om man ALDRIG vattnar så dör allt, men mina klarar sig i säkert två veckor utan vatten....

Två veckor är ingen tid. Vi snackar två månader och ibland mer. Men mina blommor mår fint av det. Garderrobsblommor is the shit, liksom. :tråkad

watson skrev:
2053401 Ja, om man ALDRIG vattnar så dör allt, men mina klarar sig i säkert två veckor utan vatten.... Mina blommor klara sig, fast jag inte är fanatisk. Min ena Hoya står inte ens i ljuset/fönstret, men det klarar sig utmärkt ändå...

/Carin

Min svärmors tunga får vatten ca 2ggr om året ( samma med alla växter iofs men dom andra dör) och har överlevt många år hittills :tummenupp

Cervantes skrev:
2054209 Min svärmors tunga får vatten ca 2ggr om året ( samma med alla växter iofs men dom andra dör) och har överlevt många år hittills :tummenupp
Din svärmor lär vara rätt törstig då? :3freak

newstead skrev:
2054219 Din svärmor lär vara rätt törstig då? :3freak

:rofl

svärmorstunga.. --->
3911_1034711410_svarmorstunga.jpg

Mina blommor har dött, glömde bort att de behövde solljus och inte bara vatten. Finns det några blommor som ser ut som små lövträd?

hellla skrev:
2054665 Nää, inte riktigt. Tänkte mer en blomma med kal stam och så en liten "buske" i toppen. :)

Magnolia! det är en stam med blommor i spetsarna

Vi har typ 10 krukor med div växter i... Och i snitt tar min flickvän död på hälften på ett år... Vi vattnar var annan vecka... Eller snarare så vattnar jag ena veckan och hon glömmer andra... Typiskt :tuttar hehe

MDM skrev:
2055344 Vi har typ 10 krukor med div växter i... Och i snitt tar min flickvän död på hälften på ett år... Vi vattnar var annan vecka... Eller snarare så vattnar jag ena veckan och hon glömmer andra... Typiskt :tuttar hehe

:fakta Så sant!! jag är faktist den som är bäst att vattna här mé!! men endå är det frun som springer och köper nya blommor med jämna mellanrum... :va

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg