Vattentäta packbagar ?

• Thread starter Thread starter Poa
  • Start date Start date

Poa

2 Stripes mc
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SV 650 s
Är det nån som vet var man köpa dessa ? Jag såg dom på bil/mc-mässan i Göteborg i vintras . Dom såg ut som "sovsäcksöverdrag " med ett handtag mitt på . Ganska stora faktiskt , inte speciellt dyra heller , 200 -300 kr .

De heter ortlieb (stavning?). Har inte hojhandlaren så borde friluftsaffärer ha.

Njae, dom billiga som såldes på mässan var inte ortlieb utan kopior. Helt ok med tanke på priset, jag har en rygga. Ortlieb är betydligt dyrare.

svampe skrev:
De heter ortlieb (stavning?). Har inte hojhandlaren så borde friluftsaffärer ha.

Kanonväskor, vi har tre.. två sidoväskor å en "korv" man kan spänna bakpå.. vet att de finns på AVA... så de finns på säkert på andra MC-butiker och ev på typ båt affärer.

Dyra men mycket bra

Last edited:
Mookie skrev:
Njae, dom billiga som såldes på mässan var inte ortlieb utan kopior. Helt ok med tanke på priset, jag har en rygga. Ortlieb är betydligt dyrare.

Har både en liten Ortlieb från "Friluftsmagasinet", och en gigantiskt stor kopia från mässan.

Båda är precis lika vattentäta, men kopian (som kostade ungefär som Ortlieb-tuben) har lite bra extra finesser. Packningsbar på "sidan" (eller på längden) istället för "i änden" som på Ortlieb. Dessutom hantag och axelrem, vilket behövs eftersom den som sagt är fruktansvärt stor.

Tror att kopan rymmer 50-60 liter jämfört med Ortlieb som ligger på 20 liter (finns massor av modeller i vilken camping/hiking-affär som helst). Problemet är att få den full, eftersom den blir svår att stänga annars.

Det är ganska bra att ha några storlekar att variera med, beroende på hur mycket man ska ha med sig. 60 liter är dock i värsta laget, cykeln blir enormt baktung med en sån best på passagerarsadeln.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon