Norre999
Ny medlem
Hej!
Finns här någon som experimenterat med kammar i LC4:motorn. Fick med en omärkt kam (ingen aning om vad det är), men den har åtminstone högre lyft än originalkammen. Hur påverkar det startegenskaperna.Den är ju inte direkt lättkickad som original, skulle inte behöva bli sämre! Originalförgasaren(dellorto) ska iaf bytas mot en Mikuni TM. Dellorton tycks ha bättre ballistiska egenskaper än köregenskaper.
MVH
Niklas
Finns här någon som experimenterat med kammar i LC4:motorn. Fick med en omärkt kam (ingen aning om vad det är), men den har åtminstone högre lyft än originalkammen. Hur påverkar det startegenskaperna.Den är ju inte direkt lättkickad som original, skulle inte behöva bli sämre! Originalförgasaren(dellorto) ska iaf bytas mot en Mikuni TM. Dellorton tycks ha bättre ballistiska egenskaper än köregenskaper.
MVH
Niklas
