Hallå
Har nyss bytt laddningsregulator på min GSX 400 FWS 85:a, och varvräknaren visar ca 1500 varv för mycket (vid landsvägsfart). Någon som har en aning om varför? Laddningsregulatorn är inte original, men borde funka. Den ger vettig spänning (ca 14,5 volt obelastad). Nästan nytt batteri. Har fixat med en annan grej också, som väl möjligen kan påverka, även om jag har svårt att se hur. Kontrollboxen som styr indikatorlampan för hellyset gav upp när det gäller just hellyset, så jag har kopplat förbi den. Strömmen för indikatorlampan för hellyset går alltså inte längre igenom styrboxen utan runt. Möjligen går strömmen till varvräknaren genom samma box. Men det verkar j-ligt skumt om de två hade något med varandra att göra, men vad vet jag.
Tips mottages tacksamt.
Har nyss bytt laddningsregulator på min GSX 400 FWS 85:a, och varvräknaren visar ca 1500 varv för mycket (vid landsvägsfart). Någon som har en aning om varför? Laddningsregulatorn är inte original, men borde funka. Den ger vettig spänning (ca 14,5 volt obelastad). Nästan nytt batteri. Har fixat med en annan grej också, som väl möjligen kan påverka, även om jag har svårt att se hur. Kontrollboxen som styr indikatorlampan för hellyset gav upp när det gäller just hellyset, så jag har kopplat förbi den. Strömmen för indikatorlampan för hellyset går alltså inte längre igenom styrboxen utan runt. Möjligen går strömmen till varvräknaren genom samma box. Men det verkar j-ligt skumt om de två hade något med varandra att göra, men vad vet jag.
Tips mottages tacksamt.