varvproblem på NSR

Jojjen

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
zx6r -95
Jag har ett litet tråkigt problem med min NSR 125 R -92.
Den drar väl så bra man kan önska upp till 6000 rpm men sen
orkar den inte. Den orkar ingenting mellan 6000-7000 rpm. Jag
är tvungen att ligga på 5:ans växel runt 8000 rpm för att den
ska orka men konstant hastighet (runt 100). 6:ans växel kan
jag inte använda under 120km/h och den toppar bara 130. 130!!! :huvet
de känns som maxeffekten ligger runt 8000-9000rpm. den ska
ju ligga vid 10500rpm om ja inte minns fel. Jag kan inte heller
varva den över 11000rpm för de e maxvarvet på den när ja kör.
När den står still varvar den hur fint som hellst. Man får sega
upp den till 11000rpm. de borde väl gå fort?? :va
Den är inte strypt. Jag har testat med att byta förgasarn för
jag har 2 st men de hjälpte inte. :3freak
Har ngn varit med om samma sak eller vet ngn vad som kan va fel?
 
När jag låste min vajer till avgasporten på max blev min med "tokslö" just där runt 6-7... Mao, kolla avgasporten.

Effekten på min avtar vid 10 000 rpm...
 
WOW!!! sketabra me så snabba svar
tack mc-vänner
Ja ska ta å kolla upp avgasporten imorn å funkar de inte efter de så skriver jag igen
tack än en gång :banana
 
Jojjen skrev:
WOW!!! sketabra me så snabba svar
tack mc-vänner
Ja ska ta å kolla upp avgasporten imorn å funkar de inte efter de så skriver jag igen
tack än en gång :banana
whatever you want.. ok då kanske inte.. :tungan men varsego... To your service.. :D
 
Jojjen skrev:
Är den strypt me brickor då?
antagligen.. men alltså varför tar du inte bort strypningen i insuget och bara kör på den i utblåset.. är det bättre effekt tvärt om eller what?.. den i insuget gör väl inte så mycket om den finns i utblåset.. eller?. bara en tanke..
 
philsson skrev:
antagligen.. men alltså varför tar du inte bort strypningen i insuget och bara kör på den i utblåset.. är det bättre effekt tvärt om eller what?.. den i insuget gör väl inte så mycket om den finns i utblåset.. eller?. bara en tanke..

Hehe nej det ger inte mer effekt.

Han kan lika bra ta bort den i insuget och vinna 5-10km/h mer på toppen.
 
Det är strypningen i insuget som gör något, hojen gjorde ca. 160 (med org. avgas) enligt mätaren innan jag satte i strypningen. Då toppade den 120, nu har jag effektsystem utan strypning på, den toppar fortfarande runt 120-125.
Alltså är det strypningen i insuget som har den huvudsakliga verkan :fakta
 
SolitudE skrev:
Det är strypningen i insuget som gör något, hojen gjorde ca. 160 (med org. avgas) enligt mätaren innan jag satte i strypningen. Då toppade den 120, nu har jag effektsystem utan strypning på, den toppar fortfarande runt 120-125.
Alltså är det strypningen i insuget som har den huvudsakliga verkan :fakta

Varför plockar du inte den strypningen i insuget då?
Du har ju trotsallt effektsystem mm så trimmad är den ju..
 
Svanen skrev:
Varför plockar du inte den strypningen i insuget då?
Du har ju trotsallt effektsystem mm så trimmad är den ju..

Farsan vill inte övningsköra med mig om jag tar bort den strypningen. Så enkelt är det.

Den åker bort så fort jag har fått körkortet. :banana
 
Alltså problemet är gansak lätt,har själv haft en NSR 1800S som jävlades på de där viset men alltså de e oljeringen som jäklas på 2takt.ja vet de själv för så va de på min,tog en jävla tid att lista ut men ja har gått bilmeck i 3mån så ja vet hur man handsaks me sådana problem.
 
Last edited by a moderator:
Hard_as_a_razor skrev:
Alltså problemet är gansak lätt,har själv haft en NSR 1800S som jävlades på de där viset men alltså de e oljeringen som jäklas på 2takt.ja vet de själv för så va de på min,tog en jävla tid att lista ut men ja har gått bilmeck i 3mån så ja vet hur man handsaks me sådana problem.Du ska inte tro på Padde de märks direkt att han är en nybörjare men han kan kanske inte rå för de.Föressten Padde att de där med insuget som du påstår att inte ger nån effek.alltså min 1800S ville bara gå på 5 cylindrar men när ja tog bort bluggen av trä i insuget dro den feta 2or på strippen.Padda kanske kan imponerapå dagisungarna me sina "motor" kunskaper.Jaja men iaf de e oljeringen somär felet+ att du behöver hona cylindern. :Bugar



Håll keften. Dra åt helvete!
 
Hard_as_a_razor skrev:
Alltså problemet är gansak lätt,har själv haft en NSR 1800S som jävlades på de där viset men alltså de e oljeringen som jäklas på 2takt.ja vet de själv för så va de på min,tog en jävla tid att lista ut men ja har gått bilmeck i 3mån så ja vet hur man handsaks me sådana problem.Du ska inte tro på Padde de märks direkt att han är en nybörjare men han kan kanske inte rå för de.Föressten Padde att de där med insuget som du påstår att inte ger nån effek.alltså min 1800S ville bara gå på 5 cylindrar men när ja tog bort bluggen av trä i insuget dro den feta 2or på strippen.Padda kanske kan imponerapå dagisungarna me sina "motor" kunskaper.Jaja men iaf de e oljeringen somär felet+ att du behöver hona cylindern. :Bugar

Seså lille du lugna nu ner dig, Ljupa andetag..

Och så sedan så lyssnar du på DJM och följer hans goda råd.
 
Hard_as_a_razor skrev:
Alltså problemet är gansak lätt,har själv haft en NSR 1800S som jävlades på de där viset men alltså de e oljeringen som jäklas på 2takt.ja vet de själv för så va de på min,tog en jävla tid att lista ut men ja har gått bilmeck i 3mån så ja vet hur man handsaks me sådana problem.


Vilken planet kommer du ifrån? Det var det mest korkade inlägg jag läst.. :4skrika
 
Om det skulle vara så att det inte hjälper att pilla på avgasporten så testa att skruva på luftskruven. Den är känslig, jag hade också problem med min att det vad CP med varvet. Jag skruvade lite in och ut på luftskruven o vips så gick den som en klocka som aldrig har mått bättre. Gäller bara att hitta rätt läge :D

Säg gärna vad som var felet. Bra att höra vad man kan göra i fall att man råkar ut för samma problem =)

Ha d gotttt
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top