Trubbis
En Lyttbacka
Hejsan!
Ny på forumet och inte skrivit så mycket
Tänkte ivf lägga upp lite bilder på min hoj
Köpte den i augusti för 8000 riksdaler, hämtades av en bekant i Sundsvall för att vänta på transport upp till Umeå och mitt varma garage
Står nu här och väntar på att jag ska ta kortet, kommer att göra teori under vintern för att vara redo att köra upp så fort det är möjligt
Just nu är den avstrypt och ligger på 33hk
Har dock lite problem med vad jag tror är avgasporten, den är nog inte justerad på ett tag och jag lyckades inget vidare när jag skulle till att försöka heller. Det är så att den inte har någon ork att ge vid 5500-6500 rpm :?: , över det är det bara att mata växel efter växel men ligger man i tex en uppförsbacke just i det glappet måste man växla ner för att komma över. I vanliga fall är det bara att lirka lite med gasen så kommer den upp i varven och suger iväg 
Har även lite problem med att den ryker mer än den borde, men dags för bilder och en liten filmsnutt!
01/10 -09
UPDATE!
Nu har jag tagit av bakskärm för att kika på fästen och så för ny skylthållare och fästen för (kanske) nya blinkers
24/01 -10
UPDATE!
Det var allt för den här gången, släng in en kommentar också är du snäll
Ny på forumet och inte skrivit så mycket

Tänkte ivf lägga upp lite bilder på min hoj

Står nu här och väntar på att jag ska ta kortet, kommer att göra teori under vintern för att vara redo att köra upp så fort det är möjligt

Just nu är den avstrypt och ligger på 33hk

Har även lite problem med att den ryker mer än den borde, men dags för bilder och en liten filmsnutt!
Bilder:
![]()
![]()
![]()
Den observante ser att det är en spricka i vänster glas i framlyktan, men den är bytt nu
![]()
![]()
![]()
Film:
[YOUTUBE-ID]<object width="853" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/LreM9Z3qQEM&hl=sv&fs=1&color1=0x006699&color2=0x54abd6&hd=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/LreM9Z3qQEM&hl=sv&fs=1&color1=0x006699&color2=0x54abd6&hd=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="853" height="505"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
Möjligt att få flashplayer i inlägget?
01/10 -09
UPDATE!

Nu har jag tagit av bakskärm för att kika på fästen och så för ny skylthållare och fästen för (kanske) nya blinkers

![]()
![]()
![]()
![]()
Hm, lustig liten klocka, vette fan var den kommer ifrån.. Sett en annan nsr med likadan moj också :?
![]()
![]()
![]()
Nån tattare som sågat i min ram...
24/01 -10
UPDATE!

Tjenare tjenare, nu var det ett tag sen sist man uppdaterade härMen nu har det iaf hänt nått, efter att ha upptäckt att min förgasare har för stort lågfartsmunstycke och 10 storlekar för LITET huvudmunstycke har jag nu fått plats i garaget att skruva lös motorn för rengöring och för att kolla cylinder och kolv mm.
Cylindern var ingen vacker syn direkt när jag öppnade toppen, men det var inte överdrivet mycket repor, en liten vid avgasporten och nån liten på motsatt sida. Lite senare när jag fått av cylindern blev det inte roligt längre.. Det syns klart och tydligt att nån tattare kört med för snål bestyckning på tok för länge![]()
![]()
Ja vad fan ska man göra.. Har inte råd att köpa nån ny cylinder än, men blir att slänga iväg en beställning efter en kolv med tillbehör iaf.. Sen får jag väl göra det bästa av situationen trots repor och en liten spricka över toppen på bryggan mellan avgasportarna.
Jaja, har också tvättat en hel del grejjer med UL tvätten jag fick i julklapp, med 100% avfettning i baljan så blir sakerna rätt rena ändå, fri från olja och skit iaf. Men smutsen i form av torkad sand och damm (som det finns överallt på hojen tydligen) får man allt skrubba bort själv.
Men nog med snack, här kommer bilder:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(Märkningen på cylindern, A-E med kolvar i stigande prisklass, såklart har man cylindern med dyraste kolven...)
![]()
![]()
Det var allt för idag, mer imorn om jag har nått att uppdatera om![]()
Det var allt för den här gången, släng in en kommentar också är du snäll

Last edited: