Varva mycket... Varvstopp?

Svanen skrev:
Du har fått en hel drös med superseriösa svar ju :rolleyes:

Jo... Riktigt trevliga grabbar endel... Nej men man kan ju inte fråga ens utan att bli idiot förklarad! :(

Lundgren skrev:
Hur mycket får du om du vinner tävlingen då? Jag menar 3000 + motor för en tävling. :kocko

Förlorarna betalar resan till de andra + Utgifter såsom gokart, bio, mat... osv... Mest som en kul grej.
 
Köp en sån motor de har i en rc-bil, där varvar det rätt friskt, upp mot 40k rpm.
 
Gå till en mc återförsäljare och fråga efter en justerbar tändbox. Har sett nån på blocket, brukar kosta runt 2 - 3000.

Kolla med återförsäljaren och fråga det du frågar här på forumet så ska du se att du säkert får bra förklaringar!

/Robin
 
kompressormata den med en stor industrikompressor ex nyaste atlsa. Istället för luft i kompressorn så häver du i lustgas. Sedan så sätter du dit en 50mm förgasare. Porta även så mycket det går. Om tändingen inte pallar, gör en egen anordning som matar egen varierande strömstyrka. (Det går om man orkar). kör även med 10-30& 2taktsolja.
 
Last edited:
RF_Racing skrev:
Motorn + 3000 tänkte jag lägga. Inte ett öre mer!


Ledsen att förstöra din dag, men för de pengarna kan du inte köpa varken delar eller verkstadstid så att det räcker för att öka maxvarvet på en motor. Faktorer som påverkar maxvarvet är: slaglängd, vevstakens längd, tändningen, kompet, etc...
Det är inte så enkelt att bara ändra en enskild parameter och tro att du får mer varv, allt handlar om att få hela paketet att lira tillsammans. Jag tror inte, baserat på dina tidigare inlägg, att du har varken pengarna eller kunskapen för att göra så avancerade motorjobb. Detta är inte nåt som man yxar till hemma i garaget. Den som en gång tillverkade motorn har lagt åtskilliga timmar och enorma summor pengar på att räkna fram hur motorn ska funka. Skulle det bara kosta 3K att göra om hela konstruktionen skulle han nog gjort det alldeles själv.....
 
Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

Back
Top