Vart tog alla bra "BIO" filmer vägen?

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
Tycker det var längesedan jag såg en riktigt bra film..

Thriller,action alt ngn seriös film...sitta i soffan o önska att filmen aldrig ta slut bra...ngt tips? :tomten

De flesta bra biofilmer har slutat att gå på bio och finns nu på DVD. Det kommer dock nya hela tiden.

ZtreetFajter skrev:
2303094 No shit :)

Men nått bra har du kanske sett som du vill dela med dig av?

Nu vet jag inte om du vill gå på bio eller/och se en bra film.

Men dessa måste du ha sett nån gång i livet:

Butterfly Effect
Saw
Saw 2
Nyckeln till frihet(en?)

De biobesök som ligger närmast i tiden är Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest och Superman Returns.

Andra filmer avnjuts bäst med hemmabion på DVD.

EDIT: Läste inlägget väldigt dåligt. :3freak

Last edited:
Jonathan skrev:
2303096 Nu vet jag inte om du vill gå på bio eller/och se en bra film.

Men dessa måste du ha sett nån gång i livet:

Butterfly Effect
Saw
Saw 2
Nyckeln till frihet(en?)

Jepp gillade dom 3sista :)

morlock skrev:
2303109 De biobesök som ligger närmast i tiden är Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest och Superman Returns.

Andra filmer avnjuts bäst med hemmabion på DVD.

MI3 vill jag nog oxå se..även fast den känns aningen B...

Pirates e 2tim 30min så d kan va ngt :) , blir mkt popcorn!

morlock skrev:
2303109 Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest

Om en timme :fakta

Ska bli skoj, hoppas den är lättsam och underhållande utan nån som helst djup eller krav på tankekraft, jag har semester...

Sin city och Collateral är två filmer som man aldrig ville skulle ta slut, har du inte sett dem så gör det typ nyss.

OLJEKYLD GSXR skrev:
2303577 Sin city och Collateral är två filmer som man aldrig ville skulle ta slut, har du inte sett dem så gör det typ nyss.

Okej nu förstod jag äntligen hur en film som Sin City kunde bli en "kassasucce", det finns tydligen människor som dig som uppskattar sådan smörja.

:hihi

Rocky skrev:
2303589 Okej nu förstod jag äntligen hur en film som Sin City kunde bli en "kassasucce", det finns tydligen människor som dig som uppskattar sådan smörja.

Jag tyckte den var riktigt bra jag med!

Alltså tycker majoriteten att den är bra som det ser ut här, vad gör det då dig till?

Just det, ghey!

:ghey

Jonathan skrev:
2303627 Jag tyckte den var riktigt bra jag med!

Alltså tycker majoriteten att den är bra som det ser ut här, vad gör det då dig till?

Just det, ghey!

:ghey

Nej inte ghey, du vet som liten så hade min familj inte råd med serietidningar, därav är jag inte van vid den typen av berättelseform.

Serietidningsläsande snorungar är vad ni är.

:fakta

ZtreetFajter skrev:
2303113MI3 vill jag nog oxå se..även fast den känns aningen B...
Tyckte den var riktigt bra faktiskt! Rekomenderas.

Annars är det väl Piraterna av Karibien som känns som den hetaste bio filmen just nu, ska se den i helgen.

Annars om du vill ha nått bra att titta på hemma så tycker jag det är gött med nån bra tv-serie i DVD form, mkt speltid för pengarna och är det, som sagt, en bra serie så är det riktigt gött att sitta och pumpa avsnitt efter avsnitt.

McB skrev:
2303625 Hur slutade ettan? :va
Varje film består av ett par olika kortare berättelser som kretsar kring en eller några karaktärer åt gången. Alla storys är dock sammankopplade på något sätt. I de kommande filmerna är alla som dog i första filmen tillbaka i nya berättelser...

Bra va?

Marv for president! :yoparty

Rocky skrev:
2303658 Nej inte ghey, du vet som liten så hade min familj inte råd med serietidningar, därav är jag inte van vid den typen av berättelseform.

Serietidningsläsande snorungar är vad ni är.

:fakta

Men det är ju det som är lite av grejen. Att den inte är berättad efter Hollywoodmallen. Du vet, en skurk, en hjälte, en kvinna i nöd, en het sexscen, en slutscen med uppgörelse mellan skurken och hjälten = hjälten vinner/överlever.

Sen att den är svartvit periodvis gör den än bättre!

Jag har aldrig läst den serien, läste bara Kalle Anka och Bamse :va Dock var det fullspäckat med action och coola karaktärer, en riktig killfilm!

Jonathan skrev:
2303720 Men det är ju det som är lite av grejen. Att den inte är berättad efter Hollywoodmallen. Du vet, en skurk, en hjälte, en kvinna i nöd, en het sexscen, en slutscen med uppgörelse mellan skurken och hjälten = hjälten vinner/överlever.

Sen att den är svartvit periodvis gör den än bättre!

Enligt mig är den så Amerikansk som den kan bli den filmen, Hllywoodmodell eller inte, enligt mig som aldrig läste serietidningar som liten förutom tintin, så är den värdelös.

Förövrigt så ligger Luc Besson mig varmast om hjärtat när det handlar om film.
Så dina Amerikanska "serielastactionheropangpangjagsvärdardig" filmer som delvis skiftar till svartvitt så den "konstnärliga känslan stärks..........bla bla bla
kan du stoppa upp där solen inte lyser.

:arsele

Dessa filmer faller under kategorin "sevärd film" det gör inte tyvärr din Sin City.

Gökboet

Gudfadern

Nyckeln till frihet

Taxi driver

Leon

Maffiabröder

m.m...........................

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...