Vart tog alla bra "BIO" filmer vägen?

Rocky skrev:
2303925 :hihi

Enligt mig är den så Amerikansk som den kan bli den filmen, Hllywoodmodell eller inte, enligt mig som aldrig läste serietidningar som liten förutom tintin, så är den värdelös.

Förövrigt så ligger Luc Besson mig varmast om hjärtat när det handlar om film.
Så dina Amerikanska "serielastactionheropangpangjagsvärdardig" filmer som delvis skiftar till svartvitt så den "konstnärliga känslan stärks..........bla bla bla
kan du stoppa upp där solen inte lyser.

:arsele

Dessa filmer faller under kategorin "sevärd film" det gör inte tyvärr din Sin City.

Gökboet

Gudfadern

Nyckeln till frihet

Taxi driver

Leon

Maffiabröder

m.m...........................

Nån som har vaknat på fel sida?
Taxi driver är skit på riktigt, Nyckeln till frihet är inte direkt het den heller :arsele Man får väl ändå ta filmen för den kategori den har, svårt att sitta och proklamera Sjunde inseglet som en djupare film än Sällskapsresan då dessa aldrig kommer konkurera med varandra, liksom Sin city aldrig har jämförts med Nyckeln till frihet. Softa ner lite.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Man får väl ändå ta filmen för den kategori den har, svårt att sitta och proklamera Sjunde inseglet som en djupare film än Sällskapsresan då dessa aldrig kommer konkurera med varandra, liksom Sin city aldrig har jämförts med Nyckeln till frihet. Softa ner lite.

Självklart handlar det om smak vilka filmer man fattar tycke för men du gillar uppenbarligen Sin City och följdaktligen serietidningar eller vice versa, men denna disskusion kan vi ta i "ingen stil tråden". :arsele

Kontentan är att Sin City som film inte nådde fram till mig, och är således dålig.
Detta har inte med kategorin att göra då jag gärna hade sett samma story fast i ett annat format, ett format som inte är dåligt.

:tummenupp

måste bara VARNA om en film som är bland dom top 5 sämsta filmer ja sett!
The Butcher...gör om gör rätt säger ja bara!
Men en riktigt bra film som är i samma kategori är The Hills Have Eyes :tummenupp

I kväll är "Vampyrernas natt" på tv. Heelt underbar vampyrrulle. Skräck/komedi, regisserad av kungen - Roman Polanski.

Lite old-school "Van Helsing" o inte den nya skiten..

F.ö tycker jag vampyrrullar brukar suga, men denna är sevärd! :tummenupp

tyckte lord of war med nicolas cage var bra, annars var filmerna bättre förr :(

bullitt står fortfarande högt på listan, tillsammans med järnkorset/örnen har landat och örnnästet.

Vill slå ett slag för "Arga män (utan ben)". Lätt roliagste filmen som släppts på länge! :)

Härom dagen hyrdes "Walk the line" (om Johnny Cash) vilket va riktigt bra även den.

Såg "Kiss Kiss Bang Bang" häromdagen. Riktigt bra och rolig film. Rekommenderas varmt!

EDIT; Rekommenderar även nya Pirates Of The Camribbean: Dead Mans Chest, helgrym rulle!

ettan skrev:
2314780 Lucky number slevin rekommenderas.

Jepp, riktigt bra "slötittar-rulle" helt klart.
En annan i liknande kategori är "Inside Man", den var helt ok om än lite långdragen emellanåt.

Igår såg jag och tjejen på "The BenchWarmers", vi hade givetvis inga förhoppningar om en sådan rulle. Men jävlar vad rolig den var, en film som riktar sig till snorungar men fortfarande jävligt rolig! Adam Sandler som har producerat, han var dock inte med i filmen som tur var.

Btw, någon som vet vad hans nya rulle heter, den där han uppfinner en fjärrkontroll som han kan styra hela världen med? Måste hitta den, verkar skitbra!

*Final Destination 3 rullade hemma hos mig i söndags, lika bra som de tidigare men exakt samma storyline. GRYMMA effekter!*

Dee_Cati skrev:
Riktigt bra film. :tummenupp Inte alla som rånar en bank för att gräva fram ett avloppsrör. :hihi

Btw, någon som vet vad hans nya rulle heter, den där han uppfinner en fjärrkontroll som han kan styra hela världen med? Måste hitta den, verkar skitbra!
Click!. http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/click/hd/
*Final Destination 3 rullade hemma hos mig i söndags, lika bra som de tidigare men exakt samma storyline. GRYMMA effekter!*
[/quote]
Hyffsad film, men klart sämst i serien i mitt tycke.

morlock skrev:
Hyffsad film, men klart sämst i serien i mitt tycke.[/QUOTE]

Ohh, tack för trailern! Den var det iaf, den kommer nog vara skitbra. Ehhh, kanske inte men upplägget är grymt iaf.

Final Destination 1 är helt klart sämst tycker jag, dock är den ju ändå först. 2:an är bäst, där kommer effekterna in åtminstone, något som gör mig knäsvag.
Sen att skådisarna är helkassa i alla filmerna är ju en annan femma :(

Jag såg Inside man igår, den var bra som fan, trots att jag somnade...

Beck - Skarpt läge.

Var precis som Beckfilmerna brukar vara. Håller hög kvalité, sevärda. Lagom långa. Svenska filmer brukar kunna vara lite trista, men Beck kan man stå ut med. Beckisarna brukar ju ha ett "tema" i varje film, så också med denna. Kvinnomisshandel.. Inte så kul kanske. En del riktigt otäcka scener som åtminstone gjorde mig illa berörd. De säger att Gunvald har "mognat" lite i denna. De vette fan...

Dark_Messenger skrev:
2315810 Beck - Skarpt läge.

Uhhhh, ryser av obehag när jag hör ordet "Beckfilm".... Har sett en, kommer aldrig se någon mer då det troligtvis var det absolut sämsta skit jag någonsin sett. Iofs så är svenska produktioner i största allmänhet kassa, bara ondskan som är riktigt bra enligt mig.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT