Vart ska man mappa om ?

Abrakadabra

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Apr 2005
Hoj
Ja
Jag hörde av någon som sa att det är olika kvalitéer på mappningar av hojar beroende på vart man lämnar in den någonstans, vart rekommenderar ni i Sthlm och vad kostar det

Brukar det vara billigare att mappa om på vintern?

Åk till racerepairs i uppsala, dom har hjälpt mig att bänka.. jävlig bra och trevliga!!!
Kontakta Kamikaze kid här på forumet, det är han som är hövding på bygget!

Supertwin på Varuvägen i Älvsjö är mitt stamställe.
Men du kan även kolla med AnderssonTurbo här på forumet. Säker kille med en egenkonstruerad bänk i Upplands Väsby. Har dock byggt om verkstaden sista veckorna så jag vet inte om bänken är up'n runnin fn. Supertwin pratade jag dock med senast idag.

Verkar inte vara någon direkt innehållsrik hemsida, hur seriösa är dem?
supertwin

Han kan nog tillverka en hel hojmotor från scratch i sin verkstad. Du behöver inte vara orolig för brist på kompetens i ditt forhållande med Supertwin. Inte från Jörgens Byströms sida iaf :D

I mitt hojgarage finns en film från en av många bänkningar hos Supertwin.
Han har en MJP-bänk med broms för konstanta varvtal, flerkanalig lambdamötning mm

Last edited:
Nu har jag ringt runt lite och det verkar vara olika tider som gäller. Den ena behöver två timmar på sig och den andra kanske behöver 3. Sedan finns de dem som behöver 4-5 timmar.
Detta leder lite till min ursprungsfråga, beror detta på hur noga de är med mappningen?

Många verkar köra med PC men vart har ni mappat era cyklar någonstans, finns det bara dessa tre ställena?
Vem har mest erfarenhet av att mappa sporthojar?

Min erfarenhet är att man ska vända sig till dom mindre verkstäderna/garagemekarna då de ofta är otroligt serviceminded och intresserade av det de gör! Apan på den stora verkstan som helst ska mappa så många hojar som möjligt för att dra in cash ger jag inget för!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back