Vart ska man käka i örebro?

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Ska ut o käka ikväll i örebro och undrar vart man ska gå, har inte bott här på 3 år så utbudet är ju inte likadant som när jag bodde här.

Nån som har några råd? Turkiskt och grekiskt mat gillar jag mest, men jag tar gärna emot alla rekomendationer.
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
lilltryne skrev:
2121435 Ska ut o käka ikväll i örebro och undrar vart man ska gå, har inte bott här på 3 år så utbudet är ju inte likadant som när jag bodde här.

Nån som har några råd? Turkiskt och grekiskt mat gillar jag mest, men jag tar gärna emot alla rekomendationer.

Bishops arms om du gillar att ta en god öl till maten med!
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
lilltryne skrev:
2121435 Ska ut o käka ikväll i örebro och undrar vart man ska gå, har inte bott här på 3 år så utbudet är ju inte likadant som när jag bodde här.

Nån som har några råd? Turkiskt och grekiskt mat gillar jag mest, men jag tar gärna emot alla rekomendationer.

Du ska definitivt äta på restaurang Shanghai!!
http://www.shanghai.se/main.asp

Bästa kina/thaimaten jag ätit i Sverige. (De var iaf överlägsna då jag pluggade där)

Restaurant Efesos var bra då jag åt där.. grekiskt med fem såser. :tummenupp
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
korvgubbe skrev:
2121456 Du ska definitivt äta på restaurang Shanghai!!
http://www.shanghai.se/main.asp

Bästa kina/thaimaten jag ätit i Sverige. (De var iaf överlägsna då jag pluggade där)

Restaurant Efesos var bra då jag åt där.. grekiskt med fem såser. :tummenupp
Shanghai har jag itne mycket för, men gillar inte kina mat så mycket så det ör väl det bara...

Efesos har jag faktiskt aldrig käkat på, det kanske man ska prova, luktar alltid så gott när man går förbi där.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
lilltryne skrev:
2121469
Efesos har jag faktiskt aldrig käkat på, det kanske man ska prova, luktar alltid så gott när man går förbi där.

Det var faktiskt en klar postiv överraskning den gången vi käkade där. Håller de samma standard nu så lär du inte bli besviken. En bra grek helt enkelt.
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Max finns på tre ställen tydligen

Max i Örebro, Boglundsgatan 2, 701 19 Örebro.
Max i Örebro, Kundvägen 2, 702 31 Örebro.
Max i Örebro, Rudbecksgatan 52 E, 702 23 Örebro.

:tummenupp
 

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr -00
Tja danske krogen är bra. bra mat och påfyllning tills man droppar:p Ågatan är bra men beställ bord. Om du ska äta tycker jag du tar bara vara som ligger 100 meter från efasos. Cafe med div mackor mm... Best in town och värt ett besök. Annars är svampens kebab att föredra hehe... Bort 200 meter därifrån så blir det ibland...
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
steffo skrev:
2121849 Svampens kebab :yoparty

:zpy Det är sjukt med er örebroare, jag tycker nästan synd om er! Alla tycker svampens kebab är god men den smakar ju skit! Åk 4,5 mil till Arboga och ät riktig kebab istället. Jag förstår itne hur en så stor stad inte kan ha en enda bra kebaberia!
Btw så är pizzerian ute vid västhaga (haga-grillen?) rätt så bra på kebab men mer är det inte.
 

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Gävle
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Dee_cati skrev:
2123495 :zpy Det är sjukt med er örebroare, jag tycker nästan synd om er! Alla tycker svampens kebab är god men den smakar ju skit! Åk 4,5 mil till Arboga och ät riktig kebab istället. Jag förstår itne hur en så stor stad inte kan ha en enda bra kebaberia!
Btw så är pizzerian ute vid västhaga (haga-grillen?) rätt så bra på kebab men mer är det inte.

Hehe bor i Gävle men tycker ändå den är god :)
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
_Nille_ skrev:
2123591 pizza planeten xD
Pizza planeten rular ju! satt jämt där och fördrev hålltimmar med o käka buffe i ett par timmar när jag gick på teknis. Mums!

Blev för övrigt ett snabbt stopp på mc donalds o sedan snabbt in i affärer och spendera pengar istället för o sitta o njuta av en god middag... 3 systrar på en dag tillsammans, vad trodde jag egentligen... :7peta
 

El Phantasmo

Snygg. Sexig. Singel.
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Innan hårnålen på kullen , V-ås.
Hoj
inte ens en sparkcykel
lilltryne skrev:
2121435 Ska ut o käka ikväll i örebro och undrar vart man ska gå, har inte bott här på 3 år så utbudet är ju inte likadant som när jag bodde här.

Nån som har några råd? Turkiskt och grekiskt mat gillar jag mest, men jag tar gärna emot alla rekomendationer.

Lilla Indien vid längbrotorg har gott käk... om man gillar indiskt. :tummenupp
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top