Vart ska jag åka på semester?

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Har lite ledigt i November så tänkte besöka hemlandet några dagar och sedan ta en kort tur nånstans. Men jag behöver lite inspiration. Vad jag är ute efter är:
Det ska vara i Europa.
Det ska vara varmt.
Det ska finnas något intressant att se, tex, historia.

Teneriffa går det få snorbilligt innan ruschen kring jul. Fast det är mer en pensionärs-ö numera. Visst finns det lite uteliv, men det är ganska dött under lågsäsong. Kan vara skönt det också.
Så vill du bara åka till lagom värme och chilla är det kanin!

Var där i november förra året. Fifan så gött med en vecka sol under vintern. Dessutom är det alldeles lagom temperatur då, inte så man dör i värmen men inte heller så man tycker det är kallt. (Var cirka 20-25 grader när vi var där, betydligt mer i solen). Så jävla schönt att sitta i t-shirt med en grogg i handen på balkongen och se solen gå ner. De har en rätt schysst vattenpark där också. Lågsäsong = inga köer :hihi

Det måste jag fan göra om någon gång. Även om jag är en vinterräv själv så var det riktigt najs.

Edit: Saker som finns att se? Tja, ska tydligen finnas en rätt schysst djurpark (var så jävla bakis dagen vi var på den sidan ön, så jag skippade det) och en ubåt med glasgolv (var fullbokat ett par månader framåt när vi tänkte åka) och lite annat häftigt. Men isf bör man boka en tur med den redan nu.

Åk och besök le Mont Saint-Michel i västra Frankrike bland det vackraste jag har sett och hela den delen av Frankrike sjuder av kultur och trevliga människor, fast vet inte hur klimatet är på vintern och är väldigt osäker på hur mycket engelska de förstår där om du inte pratar franska.

Hmm... Det är många som faktiskt föreslagit Teneriffa. Jag skall kika på det. Men hur är Malta, Malaga, Trapani och liknande ställen? Det är nästan nere i Afrika så det borde ju vara rätt varmt och gött men jag kanske har fel?

I sann sporthoj.com anda ska jag säga nåt helt tvärtemot vad du frågade om. Åk till Los Angeles. Har börjat kolla på det. Under 10 000kr för 10 dagar med schysst hotell och hyrbil.

Edit: Förutsatt att man är 2 st på hotellet och bilen.

Edit 2: Dessutom är det efter nyår jag kollat, kanske dyrare nu.

I sann sporthoj.com anda ska jag säga nåt helt tvärtemot vad du frågade om. Åk till Los Angeles. Har börjat kolla på det. Under 10 000kr för 10 dagar med schysst hotell och hyrbil.

Edit: Förutsatt att man är 2 st på hotellet och bilen.

Edit 2: Dessutom är det efter nyår jag kollat, kanske dyrare nu.

Och så fort du kommer dit styr du hyrbilen söderut mot San Diego. :tummenupp

Malaga är inte att rekommendera. Kallt i november plus att det är en riktig hamnstad. Finns ju fina områden runt omkring men där är ganska dött i nov.
Kanarieöarna är nog det bästa vid den tiden på året om du vill ha värme och inte vill resa längre.
Edit: Vet ej hur varmt där är på Kreta i nov men där har du iaf mycket historia.

Återigen åberopar jag Berlin.
Vilken jalla stad!

EDIT: jag är inte, inte heller tjejen är direkt asförtjusta i att bara sitta å fisa. Sök nåt du vill ha, sen finner du det. i BERLIN!
Ja, vi var båda jävligt förtjusta, fascinerade och förundrade av denna jävla Übergrymma stad.

Kanske knappt märks.

j

Last edited:
Återigen åberopar jag Berlin.
Vilken jalla stad!

EDIT: jag är inte, inte heller tjejen är direkt asförtjusta i att bara sitta å fisa. Sök nåt du vill ha, sen finner du det. i BERLIN!
Ja, vi var båda jävligt förtjusta, fascinerade och förundrade av denna jävla Übergrymma stad.

Kanske knappt märks.

j
Berlin är en ganska trevlig stad. Men inte speciellt varmt i november.

Du råkar förresten inte ha hört Mofeta och Jerres låt "Bättre i Berlin"?

San diego är fan fint måste jag säga, gillade den stan skarpt. Vafan hette strandremsan där det var rätt soft inställning, "pacific beach" kanske.

Tänker du kanske på Mission Beach som är en del av Pacific Beach?
Bodde 50 meter därifrån när jag gick på high school för ca 15 år sedan.

Äähh

Var lite kreativ..:banana

Linda in dig i 15 meter wellpapp ,se till att nån klistrar på för säg ...1700:- i frimärken å posta dig själv,

Som företagspaket borde det räcka rätt långt :)

Last edited:
Egypten, där finns galet mycket historia såsom pyramiderna och dyl och dessutom är det varmt och du kan snorkla i röda havet vilket kommer få dig att tappa andan av allt vackert du kommer se. Du kan även simma med delfiner.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park