Vart köper man såna här mekbord?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Håller på för fullt att bygga om garaget och har gått och funderat på att köpa ett hydrauliskt lyftbord eller bygga ett eget fast i virke. Dock kommer de ta mer plats än jag vill.. Såg sen i Supermono-tråden att Tobbejoson la upp bilder på något som skulle sitta perfekt! Nämligen ett fast, men med vikbara ben!

Vart hittar jag denna typ av alu.bord? Provat med Biltema, Jula & Google utan nå vidare resultat. Help me :4skrika

*EDIT* La tråden här istället för MC-relaterat då min gissning är att det är nån räser-nisse som kommer komma med svaret :tummenupp

Bifogat

• IMAG0314.jpg
    IMAG0314.jpg
    230.4 KB · Visningar: 1,190
Smen eller firmor som håller på med inredningar till bruksbilar eller plåtverkstäder. Bänken till vänster på bilden har Abicon i Hörby gjort enligt mina anvisningar. Det var innan det kom en AC/DC TIG i maskinparken.. Till min verkstad hemma köpte jag ett beggat el-hydrauliskt lyftbord, klöv det på mitten och tog bort 3-400mm så det blev lagom brett (ca 600mm) och förlängde det med durkplåt och en uppkörningsramp. J*kla jobb, men det sparar ryggen när man mekar!

Kan inte hitta några där heller? Arbetsbänkar fanns det men inga knähöga, ihopfällbara bord som skulle kunna passa? :va

Ser ut som bänkarna som våra bil-lackerare har ute hos sig.

Ska jag tolka det som att du kommer tjüva ett & skicka mig PM imorgon? :hihi

Smen eller firmor som håller på med inredningar till bruksbilar eller plåtverkstäder. Bänken till vänster på bilden har Abicon i Hörby gjort enligt mina anvisningar.

Är ju en simpel konstruktion, men det måste ju säljas färdiga nånstans tycker jag.. Hittar jag inget färdigt så blir det väl till att bygga själv med vikbara ben, men vore skönt att bara glida ner på Posten och hämta ett färdigt istället :D

Last edited:
Kan inte hitta några där heller? Arbetsbänkar fanns det men inga knähöga, ihopfällbara bord som skulle kunna passa? :va

Ska jag tolka det som att du kommer tjüva ett & skicka mig PM imorgon? :hihi

Är ju en simpel konstruktion, men det måste ju säljas färdiga nånstans tycker jag.. Hittar jag inget färdigt så blir det väl till att bygga själv med vikbara ben, men vore skönt att bara glida ner på Posten och hämta ett färdigt istället :D

Värt att kolla vad Greven erbjuder:
http://www.grevensmcdelar.com/default.asp?c=shop&cat=249&subcat=250

Vet inte om det är jag som har IG i datakunskap, men hittar bara riktiga lyftar hos Verktygsboden, samma hos Alienmoto :gnissla

Kolla Verktygsboden --> I garage och verkstad --> Lyft, flytt, stöd --> Motorcykellyft:tummenupp

Kolla Verktygsboden --> I garage och verkstad --> Lyft, flytt, stöd --> Motorcykellyft:tummenupp

Ooops, det kanske du redan hade sett kom jag att tänka på, du var väl ute efter ett lite annorlunda stöd än de vanliga. Sorry, tänkte inte:huvet

Last edited:
Den perfecta Mc lyften är en gammal Sjukhus säng som du lägger en Alu durk på och en ramp vips så har du ett höj och sänkbart bord

Ta kontakt med ett sjukhus och Matrial ansvarig så kanske han/hon kan hjälpa dig

Haha..fråga nån gammal..som typ mig..

jag kanske är intresserad, annars verkar de där i Trollhättan bra.

Strålande tips! Precis vad jag är ute efter. Dom skulle återkomma när dom hitta prislistan. Är det fler som vill köpa så hojta till, rabatterat pris vid storköp var inga problem :tummenupp
Jag kan också vara intresserad. Ingick rampen på bilden?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT