Vart köper man gasol till campingkök?

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Jag har googlat som fan men hittar endast stora gasoltuber för grillar/husbilar eller kompletta gasolkök. :huvet

Jag är på jakt efter en fysisk butik i sthlm. Det är följande produkt jag är ute efter: http://www.fritidstillbehor.se/varm...ll.190-g-utan-vent-farligt-gods-un2037-lq.php Med tanke på att det är det enda stället jag lyckats hitta öht så börjar jag undra om mitt kök är av någon obskyrd eller utgången modell, eller så söker jag på fel termer...
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Mycket möjligt att det är en produkt som inte läggs upp på nätet utan man får åka runt och fråga sig fram. Hittade fogas till slut som säljer produkten, slutet gott allting gott. :)
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Söker man på gasol, gasolbehållare eller gasolflaska så dyker inte produkten upp. Det heter tydligen PowerGas! :huvet Då har man lärt sig något nytt.

Nej, det är för att innehållet heter butan, så det funkar dessvärre riktigt dåligt är här är kallt.

Men dit är det som tur är långt.:banana
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Nä, det stämmer väl inte? Både Gasol (som jag trodde var ett varumärke) och PowerGas har en butan/propan-blandning. Ska man köra med köket i låga temperaturer bör man välja en burk som har med ISO-butan. Primus (Powergas) har en som heter Four seasons.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nä, det stämmer väl inte? Både Gasol (som jag trodde var ett varumärke) och PowerGas har en butan/propan-blandning. Ska man köra med köket i låga temperaturer bör man välja en burk som har med ISO-butan. Primus (Powergas) har en som heter Four seasons.

Gasol är väl handelsnamn för butan/propan-mixer?

I princip har vi i Sverige nära nog ren propan i flaskgasolen, i ventillösa behållare oftast ren butan och i flaskor med ventil alla möjliga blandningar, men sällan mer än 50% propan.

Men skall man köra ett kök i låga temperaturer är det bensin eller fotogen som gäller, men nu pratar vi ställen där man inte tältar så ofta, om man är normal.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Dom här engångsflaskorna är butan och en liten andel propan/isopropan i - man får skitdåligt gastryck i dom efter +5 och sen ännu värre.Jag har använt dessa i i minus 25 men då har jag sovit med tuben i sovsäcken och sen använt den för och värma snö,smälta vatten och sen använt det till att värma gastuben

På bilden var det en engångsflaska med punktering och dom finns på Biltema och bensinstationer - vet inte om Jula har dom men jag tror.

Jula har bäst pris annars på gängade engångs tuber just nu! - annars Biltema - Powergas är ett bluffnamn.
Det är samma gas...alla behållare görs i samma fabrik eller två,tre men paketeras med återförsäljarens namn.
Det skiljer mer mellan olika gastubsbatcher än mellan märkena mellan gastuberna:D - detta är kollat:D
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top