sandstream
Guest
Behöver få tag på en ny bakram och har sett att en del K5/K6
r (Suzuki GSX-R1000 -05/06) har en modell som ser ut som aluminiumrör.
Tips på var de kan köpas?
Tips på var de kan köpas?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Det är inte bara den bakre, sista lösa delen, som är trasig, själva bakramen gick av i går.Varför inte ta fram tig svetsen och laga den du har. Det var ju inget större fel på den om det är skadan efter karlskoga.
Lagningar sprider sig lätt på en racehoj, lite som vattenkoppor
Är inte så förtjust i lagade saker på hojen men hittar jag inget att byta med så blir det väl till att svetsa.
Det är inte bara den bakre, sista lösa delen, som är trasig, själva bakramen gick av i går.
Funkar det lika bra med en MIG?

Jo, jag fick det tipset efter förra kraschen.Är det inte bättre att kapa den lilla sista biten som kutssadeln normalt sitter på? Då blir det ju inte lika mycket hävarm när du kraschar nästa gång. Så har jag gjort på min iaf...![]()
Kan man inte vaccinera sig?Lagningar sprider sig lätt på en racehoj, lite som vattenkoppor![]()
Och med bra menar du snyggt eller hållbart?Svar nej det var väll Alu om jag inte minns fel. Mig med Alu tråd blir inget bra det är tig som gäller och nån som kan förstås![]()
Och med bra menar du snyggt eller hållbart?
Jag prioriterar att det håller före att det blir snyggt.
Fästet till bobinen på svingen gick av också och det MÅSTE jag svetsa dit, tänker inte köpa en ny sving.
Bloggen uppdaterad!Men när ska du uppdatera din blogg så vi andra som missade vurpan ska få reda på vad som egenligen hände!?Minutenjakten har skördat ännu ett offer
![]()
Andersson Turbos svetsjobb verkar vara av yppersta klass, han svetsade även ramen på Teddys racer till perfektion.3124658Förslag/Tips:
Ring Peter Turbo Andersson, han kan förmodligen hjälpa dig med de svetsarbeten du vill ha utförda!
Vet även att han svetsade dit ett nytt bobbin-fäste till Freppas gixxer, samma som din.
Finns ju ingen anledning att köpa nytt när det kan lagas, samt förmodligen går i backen igen förr eller senare!![]()
//Niklas
Tackar för tipset! Har en kille som ska svetsa fästet idag men blir det inte bra så vet jag vem jag ska ringaFörslag/Tips...

|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |