Vart köper man en bakram?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Behöver få tag på en ny bakram och har sett att en del K5/K6:or (Suzuki GSX-R1000 -05/06) har en modell som ser ut som aluminiumrör.
Tips på var de kan köpas?

Grevens kanske.
p_20060124215123.jpg

http://www.kkracing.se/default.asp?c=shop&a=pricelist&viewID=24

Är väl lite för stressad just nu för att tänka på det första uppenbara stället där det kanske kan finnas :näsblod
Mailar Greven och kollar! :tummenupp

Jag köpte en bakram på blocket till min gixxer 750 för några år sen. Kostade inte alltför mycket och leverans med en gång. Lycka till.

Varför inte ta fram tig svetsen och laga den du har.
Det var ju inget större fel på den om det är skadan efter karlskoga.

Varför inte ta fram tig svetsen och laga den du har. Det var ju inget större fel på den om det är skadan efter karlskoga.
Det är inte bara den bakre, sista lösa delen, som är trasig, själva bakramen gick av i går.
Funkar det lika bra med en MIG?

Är inte så förtjust i lagade saker på hojen men hittar jag inget att byta med så blir det väl till att svetsa.

Är det inte bättre att kapa den lilla sista biten som kutssadeln normalt sitter på? Då blir det ju inte lika mycket hävarm när du kraschar nästa gång. Så har jag gjort på min iaf... :)

Det är inte bara den bakre, sista lösa delen, som är trasig, själva bakramen gick av i går.
Funkar det lika bra med en MIG?

Svar nej det var väll Alu om jag inte minns fel. Mig med Alu tråd blir inget bra
det är tig som gäller och nån som kan förstås:pannkyss

Är det inte bättre att kapa den lilla sista biten som kutssadeln normalt sitter på? Då blir det ju inte lika mycket hävarm när du kraschar nästa gång. Så har jag gjort på min iaf... :)
Jo, jag fick det tipset efter förra kraschen.
Lagningar sprider sig lätt på en racehoj, lite som vattenkoppor :D
Kan man inte vaccinera sig? :tungan
Svar nej det var väll Alu om jag inte minns fel. Mig med Alu tråd blir inget bra det är tig som gäller och nån som kan förstås:pannkyss
Och med bra menar du snyggt eller hållbart?
Jag prioriterar att det håller före att det blir snyggt.
Fästet till bobinen på svingen gick av också och det MÅSTE jag svetsa dit, tänker inte köpa en ny sving.

BTW så ser det ut att lösa sig med en ny bakram från Greven :)

Men när ska du uppdatera din blogg så vi andra som missade vurpan ska få reda på vad som egenligen hände!? :confused:

Minutenjakten har skördat ännu ett offer :huvet

Och med bra menar du snyggt eller hållbart?
Jag prioriterar att det håller före att det blir snyggt.
Fästet till bobinen på svingen gick av också och det MÅSTE jag svetsa dit, tänker inte köpa en ny sving.

Snyggt och hållbart går liksom hand i hand mycket svets betyder inte att det
blir starkare.
Finns ingen anledning att lägga mycke tjockare svets än materialet är tjockt.
Less is more:tummenupp

Förslag/Tips:
Ring Peter Turbo Andersson, han kan förmodligen hjälpa dig med de svetsarbeten du vill ha utförda!
Vet även att han svetsade dit ett nytt bobbin-fäste till Freppas gixxer, samma som din.

Finns ju ingen anledning att köpa nytt när det kan lagas, samt förmodligen går i backen igen förr eller senare! :tungan

//Niklas

3124658 Förslag/Tips:
Ring Peter Turbo Andersson, han kan förmodligen hjälpa dig med de svetsarbeten du vill ha utförda!
Vet även att han svetsade dit ett nytt bobbin-fäste till Freppas gixxer, samma som din.

Finns ju ingen anledning att köpa nytt när det kan lagas, samt förmodligen går i backen igen förr eller senare! :tungan

//Niklas
Andersson Turbos svetsjobb verkar vara av yppersta klass, han svetsade även ramen på Teddys racer till perfektion.

Det funkade inte att svetsa själv med MIG. Åker till Aerosvets i morgon istället.

Harris har ju racing bakramar annars.http://tinyurl.com/2jl5cr

Sen för att slippa svetsa dit bobbin fästet efter varenda marksyning slänger du dit en gängstång och två skateboard hjul. Genom hjulaxeln. Samma sak fram, för att slippa slipa gaffelben mot asfalten.

Varför har du en späckhuggare på avantaren? :tungan

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...