vart köper jag koner?

Togg skrev:
2074612 Är på jakt efter vägkoner, någon som vet vart man kan köpa sådana i sthlms området?
MVH//Tobbe

Finns koner som är lite mindre i välsorterade sportaffärer. Leta i nån sån om det inte behöver vara stora koner, då får man väl leta upp ett vägbygge :lol

Vad skall du/ni ha dem till. Vägkon a'la vägverket som är en meter hög för att??? Eller ska du köra konbana med mc? I det senare fallet kan du testa på sportaffärer. Brukar finnas såna som man använder till teknikträning i tex fotboll.
/edit : Första gången jag "kom" för sent.....

Hård&Kall skrev:
2074648 Vad skall du/ni ha dem till. Vägkon a'la vägverket som är en meter hög för att??? Eller ska du köra konbana med mc? I det senare fallet kan du testa på sportaffärer. Brukar finnas såna som man använder till teknikträning i tex fotboll.

För att köra konbana med mc. Har kollat i ett antal sportaffärer men får väl kika i ett par till då.

Hård&Kall skrev:
2074648 Vad skall du/ni ha dem till. Vägkon a'la vägverket som är en meter hög för att??? Eller ska du köra konbana med mc? I det senare fallet kan du testa på sportaffärer. Brukar finnas såna som man använder till teknikträning i tex fotboll.

Skall du ha till bana så testa 1,5 L petflaskor istället o fyll dem med ngt lämpligt. Ett litet tips bara.

PGH skrev:
2074661 Skall du ha till bana så testa 1,5 L petflaskor istället o fyll dem med ngt lämpligt. Ett litet tips bara.

Håller med annars säljer Stadium för 25kr/st.

PGH skrev:
2074661 Skall du ha till bana så testa 1,5 L petflaskor istället o fyll dem med ngt lämpligt. Ett litet tips bara.

Jag ska inte ha några alls :)

Har däremot praktiserat PET-varianten och 0,5L är att föredra till långa serpentinen om man ska transportera dem i ryggsäcken :tummenupp
Dom är inte så spexiga och köra över. Då är konor bättre.

Man ska inte ha för höga konor! :mattias Jag gjorde en för snäv vändning runt sista konen (u-svängen) i konbanan, och lyckades trassla in konen i hojen på något vis, det tog tvärstopp och jag föll som en fura, rakt i backen :( Dessutom med hojen över mig eftersom jag också satt fast i den rackarns konen :huvet Sen insåg jag att det gick fortare om man tog ut svängen lite... 2-minuterstiden byttes då raskt mot 16-17s istället :hihi

Nån som vet storleken på de koner som används på uppkörningen ? Har läst på vv men inte blitt något klokare. Tänkte köpa ett gäng koner på nån sportaffär

Kolla med str(SVERIGES TRAFIKSKOLORS RIKSFÖRBUND) www.str.se
Om det nu är till övningskörning du ska ha dem till.
Har för mig att de var ganska så dyra men de är lite mjukare och rätt storlek.

//Mange

Togg skrev:
2074612 Är på jakt efter vägkoner, någon som vet vart man kan köpa sådana i sthlms området?
MVH//Tobbe

Togg skrev:
MVH//Tobbe

TeamSportia i Hagsätra har lite olika modeller på konor, dels kinahattar som nog är helt ofarliga att köra över med hoj och lite högre modell ungefär 20cm.

Pris 19:- för den högre modellen.

Togg skrev:
MVH//Tobbe

Jula säljer koner. Jag köpte tiopack gula plasthinkar som barnen har i sandlådan, små hinkar och de går att stapla i varandra.

Använd inte petflaskor vad ni än gör bara!!! Lätt att vurpa om man kör på dom

Jag använde tygbollar när jag övningskörde

Togg skrev:
2078716 Tack för alla svar. Hittade på bareko sport i huddinge, han hade många olika storlekar till bra priser.

Motin: 30 cm höga tror jag.

Jaha, bra att veta, jag letade häromåret då jag skulle ha ett trettiotal inför en avrostning jag skulle ha, men det slutade med orange farledsmarkeringsfärg och uppkapade staketstolpar av trä som jag hade låg.
Funkade finfint, och gick på inalles 70 kronor! :)

Togg skrev:
2078716 Tack för alla svar. Hittade på bareko sport i huddinge, han hade många olika storlekar till bra priser.

Yes hittade informationen.. någonstans på nätet, tack ändå !

Togg skrev:
2074657 För att köra konbana med mc. Har kollat i ett antal sportaffärer men får väl kika i ett par till då.

Jag köpte ca 15 småkoner (typ 10:- st i bulkpris) på Stadium. De behöver ju inte vara 30 cm höga för övning liksom. Finns olika storlekar. Du hittar dem nog vid fotbollsprylar eftersom de ofta används för dribblingsövningar etc.

/erik

Togg skrev:

Attans.. lite sen jag :rolleyes:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma