Vad menar du? Dra åt lite för o se ifall det släpper?Dr.Bike skrev:Självfallet har du juckat åt BÅDA hållen? (det behöver jag väl inte ens fråga?)
Har du slagskruvmejsel?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad menar du? Dra åt lite för o se ifall det släpper?Dr.Bike skrev:Självfallet har du juckat åt BÅDA hållen? (det behöver jag väl inte ens fråga?)
Har du slagskruvmejsel?
Swedie skrev:Vad menar du? Dra åt lite för o se ifall det släpper?
Swedie skrev:Brukar jag med. Lovar jag slog och hade mig en hel del på den där...
Fast tror seriöst på att jag värmde för mycket så att det knep åt och blev än hårdare...
Köpt kassa torx för 150 spänn nu (inkl en 1/2" till 3/8" tum adapter då Mekonomen hade slut på rena 1/2" T-40 torxhylsor, så även ett annat ställe).
Swedie skrev:Vad menar du? Dra åt lite för o se ifall det släpper?
Fist Woman skrev:Köp BONDHUS. mycket bra kvalitet, finns på välsorterade verktygsfirmor.
Swedie skrev:Jag har haft sönder två torx nu på 24 timmar och blir förbanna över att kvaliten inte är bättre. Köpte ena från Mekonomen, andra från Micro... o vart ska jag köpa nästa gång?
Micro hade två val, båda kosta lika mycket. Den ena hade svart metall och den andra var den vanliga gråaktiga. Den svarta hade dock längre skaft (som en förlängning). Vagt säger min hjärna sig läst att svart ska vara hårdare än .. grå?
Har jag rätt eller fel? Hursomhelst, vart hittar jag riktiga torx som håller!!
T-40 pratar vi om i storleksordningen. (6,5mm diameter)
Håller på att lossa bromsskivor. SISTA skruven gick paj. Fak... o det är på den som båda gått sönder. Den sitter nått införnaliskt! Toppen gick även paj nu så jag måste troligen borra o ta ut den med våld.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |