Vart hittar man plexiglas i stan?

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Någon som har sånt liggandes eller känner itll nån _billig_ butik?
behöve rtill undetailen..

Som fabbon säger så gå till en glasmästare och be om lite spill. Jag var på den lokala och bad om en bit som var 2 x 2 cm, fick 50 x 20 cm bit.

Ett annat tips är om du kan hitta någon skyltfirma, t.ex system-text eller liknande, kommer du bra överens med gubbarna på golvet, eller pyttsar lite fikastålar så brukar få bra med grejor.

/F

RB Glas och Plast på von utfallsgatan, sen finns det en firma till i Högsbo industriområde, kör av marconimotet rakt fram i rondellen, sen ligger dom på vänster sida, du går in vid en garageport.

Alla glasmästare har plexiglas....

Dock skiljer det MÅNGA kronor mellan olika kvaliteter/hårdheter i plexin....

Kan dock rekommendera dig det billigaste så länge du använder "Jonhson´s Pledge" eller, under ett annat namn: "Johnsons möbelpolish"....för att polera rutan eller vad det är, då o då....
Du kan köpa sånt på konsum...tyvärr är det inget häftigt "mirakelmedel", dock är det tunnor bättre än vilka mirakelmedel som helst...Använd det även med fördel på allt som är av plast eller trä...alltså ditt visir eller mätarglaset eller köksmöblerna....jag lovar att du blir häpen!

Har använt det på mina rutor sen 80-talet o dom har alltid hållit sig som nya....än idag....

Ha det

kawa1300 skrev:

Kan dock rekommendera dig det billigaste så länge du använder "Jonhson´s Pledge" eller, under ett annat namn: "Johnsons möbelpolish"....för att polera rutan eller vad det är, då o då....
Du kan köpa sånt på konsum...tyvärr är det inget häftigt "mirakelmedel", dock är det tunnor bättre än vilka mirakelmedel som helst...Använd det även med fördel på allt som är av plast eller trä...alltså ditt visir eller mätarglaset eller köksmöblerna....jag lovar att du blir häpen!

Har använt det på mina rutor sen 80-talet o dom har alltid hållit sig som nya....än idag....

Ha det
Bra tips! :tummenupp

Ha det
Stämmer detta? :va

ligger en firma i mölndal om du kör mot Källered via Balltorp. Har för mig de heter Platspojkarna eller Plastgubben syns iaf från vägen

hjulhus? kan de va bättre me lexan, lite hårdare. Som sagt ragnar bergstedt på von utfall å sen finns de mittemot vikans kross ( vä vid rödljusen) o åbro ind omr, borta vid glashuset ja har fått spillbitar där iaf

hjulhus? kan de va bättre me lexan, lite hårdare. Som sagt ragnar bergstedt på von utfall å sen finns de mittemot vikans kross ( vä vid rödljusen) o åbro ind omr, borta vid glashuset ja har fått spillbitar där iaf

jag tror han har fixat det nu tråden är från 2005 :P

:)
men va fean den va ju uppdaterad idag å andra sidan skadar ju aldrig tips i allmänhet

Gällande plast så finns Esså-Plast ute i arendal. Där har jag plastslavat 99-00 dom har all plast och man kan säkert köpa en bit för en bulle.

Lycka till!

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...