Vart hitta lång 5 mm bor på södertörn?

enligt min erfarenhet så får du nog köpa 10 biltemaborr eller ett riktigt bra borr, tycker biltemaborr är engångs borr, om ens de

Biltema har borr i olika pris-/kvalitetsnivåer. De billigare borren oavsett butik passar bäst i papparskorgen.

Det är inget fel på Biltemas dyrare borr (borrade genom en skruvskalle som genom smör med en 2,5mm senast för två helger sedan).

15-20cm långt 5mm borr känns inte som det mest lätthittade dock (finns det ens?), ...inte det mest lättborrade heller.
Jag hade nog satsat på att bygga ett eget, ..kapat 5mm påsvetsat på 10-12mm axel typ.

Last edited:
Det vart en 5mm som är 13cm lång och en 8mm borr som är 16cm lång från Bauhaus. Samt en 30 cm lång 5 mm borr från biltema.

Igentligen hade jag velat ha en 18 cm 5 mm borr. Nu vart det bara taskiga kompromiser. 8mm borren får vara min sista utväg :gnissla

Det vart en 5mm som är 13cm lång och en 8mm borr som är 16cm lång från Bauhaus. Samt en 30 cm lång 5 mm borr från biltema.

Igentligen hade jag velat ha en 18 cm 5 mm borr. Nu vart det bara taskiga kompromiser. 8mm borren får vara min sista utväg :gnissla

Som sagt, ..att korta ett för långt borr är väl det minsta problemet. Bara att hoppas att de du köpt är av tillräcklig kvalité för att ta sig an att borras i skruv med.

Som sagt, ..att korta ett för långt borr är väl det minsta problemet. Bara att hoppas att de du köpt är av tillräcklig kvalité för att ta sig an att borras i skruv med.

Sagan fick ett lyckligt slut :tummenupp Farsan borrade och borrade och borrade sen frågade jag om jag skulle ta över. Nej mumla han lite buttert och borrade och borrade och borrade.

Vi behövde aldrig använda 8mm som tur var.

Den korta 6mm borren var precis lagom, hade den varit 10mm kortare så hade det inte funkat :gnissla

Men ingen av de två 6mm borrarna jag köpte var av lyssande kvalitet. Så om någon ska göra något liknande och har tillgång till en riktig järn affär. Tvecka inte, hosta upp den 100 lappen de kostar för en riktigt bra borr så kommer de gå bra sen.

Se den dyra borren som en investering. Den kommer att hålla länge, mina två 6mm borrar är så slöa nu så de duger inte till mycket alls i framtiden.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard