Vart hitta lång 5 mm bor på södertörn?

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Som rubriken säger.

Jag behöver en ca 5 mm borr som är lång, mellan 15-20 cm. Och jag vill inte åka genom halva sverige så butiken måste ligga på Södertörn och det får gärna vara öppet i morgon Lördag.

Biltema har 30 cm långa borrar, lite väl lång och klumpig :gnissla Stor risk att dom går av.

Bauhaus har världens sämta sökfunktion eller så har de helt enkelt utelämnat allt vad vanliga verktyg heter på deras hemsida. Går inte att söka på "borr" då dyker en massa skruvdragare upp. Dom har inte ens en skifnyckel enligt deras hemsida :mad: Enligt min far så har dom ändå en massa grejer. Så jag ska väl dit och titta.

Claes ohlson eller hur man nu stavar det har jag ingen bra erfarenhet av. Hittade ändå inget på deras hemsida.

Förstår inte problemet............... ?????
Dom flesta affärer har öppet på lördagar................ :)

Flinks har allt!

Hallvägen 21 i Slakthusområdet,
Lindhagensgatan 129 i Hornsberg,
Storsätragränd 12 i Sätra och
Ulvsundavägen 134 i Bromma

Har inte Bauhaus så borde en Tools-butik kanske ha?

Vart ligger Tools butik? Deras hemsida låste sig för mig 2 gånger så jag gav upp.

PS Heter det "Tool" eller "Tools"?

Förstår inte problemet............... ?????
Dom flesta affärer har öppet på lördagar................ :)

Inte nödvändigtvis alla riktiga järnaffärer där snickare och annat yrkesfolk handlar.

Flinks har allt!

Ligger för långt bort, jag vill inte in i Stockholm och snurra med bil, sånt gör mig knäpp :crash

Min LV-Hoj är kaput så den kan man inte åka in till stan på.

Last edited:
Flinks har allt!

Har tyvärr inte öppet på lördagar... Inte för folk, endast för yrkesfolk!:)

Vart ligger Tools butik? Deras hemsida låste sig för mig 2 gånger så jag gav upp.

PS Heter det "Tool" eller "Tools"?
Jag har för mig att det ska finnas en bakom Jet i Weda i Södertälje. I Västberga finns det en iaf. Finns säkert fler iofs :)

Edit: Det finns en på Sydhamnsvägen i Södertälje också, det är den närmaste från dig sett. Och ja, det heter Tools.

Last edited:
Flinks har allt!

Utom öppet just på lördagar och söndagar samt efter 17 :rolleyes:
Dessutom samma trams som de flesta byggvaruhus men till ett högre pris :D Men de har en jäkla bra service och kunnig personal :tummenupp:tummenupp

edit: varför är mina fingrar så sega på att skriva, nu blev jag bara tvåa med den väsentliga informationen :gnissla

Järnkompaniet i västberga! Inte heller öppet på lördagar såg jag nu

Last edited:
Utom öppet just på lördagar och söndagar samt efter 17 :rolleyes:
Dessutom samma trams som de flesta byggvaruhus men till ett högre pris :D Men de har en jäkla bra service och kunnig personal :tummenupp:tummenupp

edit: varför är mina fingrar så sega på att skriva, nu blev jag bara tvåa med den väsentliga informationen :gnissla
'

Ja riktigt bra service men kom på de nu att de var bara för företag

Jag har en 6mm betongborr 210mm lång, SDS fäste, och en 6mm träborr, modell lång, som du kan få låna.

Och slipa upp den igen.:tummenupp
Varför ratar du den sista decimetern?

20cm är inte lika vingligt som 30cm. Därför vill jag helst inte köpa biltemas 30 cm borr.

Jag har en 6mm betongborr 210mm lång, SDS fäste, och en 6mm träborr, modell lång, som du kan få låna.

Svårt att borra bort en skruv av stål med betong/träborr :näsblod

Men tack ändå.

Last edited:
Svårt att borra bort en skruv av stål med betong/träborr :näsblod

Men tack ändå.

Helt rätt, men eftersom du inte skrev vilken typ av borr du behövde och inte heller vad den skulle användas till så skrev jag vad jag kunde hjälpa till med.

Åk upp till byggmarknaden och titta. De kan nog ha något, dock dyrt...

20cm är inte lika vingligt som 30cm. Därför vill jag helst inte köpa biltemas 30 cm borr.
Ibland har jag behövt korta borrar pga trånga utrymmen. Då har jag helt enkelt kapat av bakänden på borren med vinkelslipen, funkar klockrent! :tummenupp Ska du bara borra med den en gång så känns det onödigt att köpa en herrejössesborr :rolleyes:

Ibland har jag behövt korta borrar pga trånga utrymmen. Då har jag helt enkelt kapat av bakänden på borren med vinkelslipen, funkar klockrent! :tummenupp Ska du bara borra med den en gång så känns det onödigt att köpa en herrejössesborr :rolleyes:

sant att de kan kännas onödigt att köpa ett herrejössesborr:p
men min erfarenhet är att köper du ett mögborr så räcker de inte med ett, spec inte om du ska borra upp en skruv! ett biltemaborr orkar knappt igenom skallen sen är de slut. jag hade satsat på ett kvalitetsborr så slipper man svära så mkt när man håller på!

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard