VR-8
Fabrikör Mr.J
Jag tror jag har en cdi-box med pickuper till din 1000RX..........om du inte kan lösa det så kan du ev låna dom bara för att utesluta.
J
J
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bråkis skrev:2360975Har mest rensat med tryckluft uppifrån (ovanför nålarna) och i flottörhusen..
Sen har jag skruvat ur luftskruvarna och sprutat tryckluft där.
I övrigt inget.
Apropå tändning. Originalspolare är utbytta till Dyna Coil DC1-1.
Har OHM-mätt och verkar OK.
Katana org skrev:2361092Låter ju trist det här, men eftersom du ju provat två skillda förgasar uppsättningar. Även skillda till hur dom fungerar så skulle jag nog gå på el/tändning alt/och soppatillförseln. Gör rent dina 36r ordentligt, plocka isär (memorera hur det ser ut kamera t ex) lr ladda ner manualen med sprängskissen från Mikuni. Ställ in dom med rätt parametrar enligt samma manual. Var försiktig bara då du pillar med dom bara. Byt sedan den där kranen du har mot en riktig med av/på typ "Pingel", passa även på att göra rent tanken då du endå monterar kranen, anledningen är att utesluta "soppastopp", motorn var väl lite större än original och vill ju ha lite mer soppa fortare än vad originalkranen medger. Hursomhelst så utesluter du den länken i kedjan med soppatillförseln. Sedan så skulle nog jag kolla tändsystemet ordentligt, jord kablar spolar inställning av pickupen. Tändhattarna lär visst vara ett känt bekymmer hos Kawworna vet ej varför har kamrater som kör och kört med diverse tändsystem krångel och det är ett. Om CDI:n inte lirar som den ska och behöver bytas så släng den o köp Dyna 2k i stället.
Billigare o bättre.
/Uffe
Bråkis skrev:Kanske har något fastnat i något filter i RS36rna, vilket kan orsaka för lite bränsle? Dock vet jag inte riktigt om det finns nåt sånt filter.
andersbrink skrev:2362056Ett metallnätsfilter sitter på varje flottörnålssäte. Bort med M3-skruven som håller sätet och ta en polygrip och viggla upp den. O-ringen som sitter på sätet brukar gå sönder. Ta sätet med dig till lokala o-ringsnasaren och köp o-ringar av nitrilgummi/NBR. Montera med hjälp av en droppe olja.
andersbrink skrev:2362498Axeln nyper du bort med en liten sidavbitare, dvs så att käftarna på sidavbitaren hamnar mellan sprintens huvud och "pelaren" och pressar ut sprinten den millimeter som behövs för att den ska bli "fri". Var försiktig, pelaren är av aluminium och går lätt av.
Kompet har inget med blöddret att göra.
andersbrink skrev:2362498Axeln nyper du bort med en liten sidavbitare, dvs så att käftarna på sidavbitaren hamnar mellan sprintens huvud och "pelaren" och pressar ut sprinten den millimeter som behövs för att den ska bli "fri". Var försiktig, pelaren är av aluminium och går lätt av.
Kompet har inget med blöddret att göra.
Bråkis skrev:Då gick "pelaren" av i botten.
andersbrink skrev:2365968Det går inte att limma, inte med något känt medel. Plocka förgasaren sopren från munstycken etc så att inget kan bränna sig fast eller gå sönder av värme. Löd med alu-lod från t.ex. TechoWeld eller Clas Ohlson. Kräver en gasolbrännare. Låt någon som har lött tidigare göra det åt dig - annars är risken stor att du smälter ihop allt till en stor klump. Snygga till med en Dremmel och slipstift efteråt.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |